עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

עברות פליליות בעבודה

עברות פליליות

מעבידים אשר מעסיקים עובדים מודעים לאחריות הרבה שרובצת על כתפיהם בכל מה שקשור להעסקת עובדים על פי דיני העבודה שנחקקו למטרה זו. ברוב מקומות העבודה ההתנהלות היא תקינה אך יש מעסיקים שאינם פועלים על פי החוק וחלק מהכשלים הם אף פליליים. יש מעסיקים שמודעים לכך אך ישגם רבים שנקלעו לסיטואציה זו ללא הבנה שמדובר במעשים פליליים. כך או כך כדי לטפל בנושא אקוטי זה, כל מעביד זקוק לסיוע מקצועי ביותר של עורך דין פלילי שהוא מומחה בנושא עברות פליליות הקשורות בדיני עבודה.

עברות פליליות הן אינן עניין של מה בכך ולכן בעת הצורך כדאי לברר עם קרובי משפחה או עם חברים ולקבל המלצה על עורך דין פלילי מומחה אשר יוכל לטפל בזה. הבעיה הקריטית בנושאים האלו היא שהמשטרה פותחת תיק פלילי נגד מבצע העבירה. זו הסיבה שהמשימה העיקרית של עורך הדין היא לעשות כל שניתן להקל בסעיפי האישום ולבצע כל שניתן עבור מחיקת רישום פלילי. מדובר בהליך מורכב ומסובך שאורך חודשים ולעיתים אף יותר מכך עד שהדיון בנושא זה מסתיים.

עברות פליליות

עברות פליליות בהתנהלות עם עובדים

יש כמה פעולות שמבצעים מעסיקים והן עברות פליליות, כמו לדוגמה הכנת תלושי שכר לעובדים שבהם מתבצע קיזוז כספים באחוז שנקבע לעובד, לטובת קופת הפנסיה. המעביד אמור להפריש את האחוז שלו שהוא גבוה יותר ולהעביר לחברת ההשקעות את שני הסכומים הכספיים האלו. אם המעביד גבה את הכספים מהעובד אך לא העביר אותם בפועל לקופת הפיצויים זוהי עברה פלילית ולכן הוא יזדקק לסיוע של עורך דין פלילי.

ניהול עסקים על פי זכויות עובדים

על פי דיני העבודה יש לבצע כמה פעולות בהתנהלות היום יומית מול העובדים, ומעבידים שאינם פועלים בדרך החוק צוברים רישום פלילי, כמו לדוגמה העסקת עובדים זרים שלא כחוק, אי מסירת תלושי שכר לעובדים, אי מתן שוויון זכויות לאנשים מוגבלים, פגיעה בגובה השכר כיוון שהוא אינו על פי שכר המינימום שנקבע במשק ופגיעה בזכויות העובד.

פגיעה בזכויות נשים

מעבר לחוקי העבודה הנורמטיביים אשר מתייחסים לכל העובדים במשק, קיימים גם חוקים נפרדים לנשים. זאת כיוון שהן אלו שאחראיות על הרחבת המשפחות. הן בהיריון, נמצאות בחופשת לידה, עוברות טיפולי פוריות ועוד. לכן המחוקק קבע חוקים ייעודיים לשמור על זכויות נשים בעבודה במצבים האלו ומעבידים שעוברים על כך מבצעים עברות פליליות.

לדוגמה חל איסור על פיטורי עובדת שהיא בהיריון וזאת כיוון שהיא לא תוכל למצוא עבודה בחודשים שנותרו לה עד הלידה ולכן היא נשארת ללא הכנסה. מעביד שמעוניין לפטר עובדת שהיא בהיריון או במהלך טיפולי פוריות נדרש לשכנע את נציגי משרד התמ"ת שמדובר על פיטורין על רקע שאינו קשור למצבה הבריאותי, ללא האישור של משרד התמ"ת מדובר בעברות פליליות.

מעבר לכך על המעביד לאשר לאישה לצאת לכמה שעות של בדיקות במהלך ההיריון וזאת על פי המכסה שנקבעה, על חשבון שעות העבודה וללא קיזוז שכר עבור השעות האלו.

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button