עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

בעל עסק חושש מפני גניבת מידע בארגון? כך תפעל

חשש מפני גניבת מידע בעסק

במקומות רבים ברחבי העולם, בדיקות רקע לעובדים מהוות עניין שבשגרה. הבדיקות הללו ידועות בקרב מעבידים ועובדים כאחד, אך בישראל לא רבים יודעים שבדיקות מהסוג הזה זמינות גם במדינתנו הקטנה. כפי שניתן ללמוד ממקרים רבים של גניבת מידע וגם טובין, חשוב במיוחד להיות זהירים בעת העסקה של עובדים. בדיקת מהימנות עובדים יכולה להציל אתכם בעת הצורך, וחשוב לדעת כיצד בדיוק היא מתנהלת.

בדיקת מהימנות עובדים: מה זה בדיוק?

בדיקת מהימנות לעובדים היא בדיקה שמתבצעת לבחון את מידת היושר של עובדים/מועמדים לעבודה. קיימים שני סוגים עיקריים של מבדקים מהסוג הזה והם:

בדיקה של מועמדים לעבודה: בדיקה של מועמדים לעבודה לפני שכירתם למשרה כזו או אחרת. בבדיקות מהסוג הזה מתבצעת בחינה מדוקדקת של הפרטים שמסר העובד הפוטנציאלי. בדיקת הרקע בוחנת האם עברו של המועמד עולה בקנה אחד עם המידע שהוא מסר בפן האישי, הכלכלי, התעסוקתי, והאישי.

בדיקת מהימנות לעובדים קיימים: בדיקה שמתבצעת כאשר יש חשד בנוגע למעשיו של עובד קיים, או כאשר הוא מועמד לקידום. במקרים הללו חשוב לדעת שיש לעובדים זכויות, מה שדורש לעבוד בזהירות ורגישות בעת בדיקת המהימנות.

מתי צריך לבצע בדיקת מהימנות לעובדים?

בדיקת מהימנות ניתנת לביצוע כאשר שוכרים עובד חדש או מעוניינים לחקור עובד קיים. בנוסף, בדיקה מהסוג הזה היא שימושית בעת שיתוף פעולה עם שותפים עסקיים חדשים, כניסה לתפקידים מסווגים, בדיקת מעשה נוכלות של עובדים קיימים, בדיקת אמינות של קורות חיים, חשש של גניבת מידע, ועוד.

עבור חברות ועסקים שיש בהם תחלופה של מידע רגיש בנושאים כלכליים, ביטחוניים, מסווגים, ועוד – בדיקת מהימנות עובדים היא חיונית ויכולה למנוע מצבים בעייתיים רבים.

כיצד מתבצעת בדיקת מהימנות לעובדים?

על מנת שתקבלו את כל המידע הנחוץ על העובדים שלכם או על עובדים פוטנציאליים, אתם צריכים להצטייד בחוקר פרטי מיומן. חוקרים פרטיים משתמשים בכלים ובאמצעים מדויקים כדי לבחון עובדים, חדשים או ותיקים, ורק בשיטה הזו תוכלו לדעת שהמידע שיתקבל לידכם הוא מדויק.

השיטה הבסיסית ביותר לבצע בדיקת מהימנות היא אימות נתונים; בשלבים ראשוניים של קבלה למשרה או כאשר כבר העסקתם עובד, הוא סיפק לכם מידע על עצמו. המידע הזה כולל שם, ניסיון תעסוקתי, השכלה, ופרטים חיוניים נוספים לעבודה. חוקר פרטי יכול לבחון את אמיתות הנתונים האלו ולוודא שאין פער בין המציאות ובין המידע שנמסר לכם.

מלבד זאת, אתם יכולים גם לבקש מעובדים לעבור בדיקת מהימנות ממוחשבת. הבדיקה מתבצעת באמצעות שאלונים ממוחשבים שנבנו בצורה קפדנית. השאלונים בוחנים האם יש פערי מידע במה שהעובד מסר לכם וגם אם יש צדדים באופיו שעלולים להעיד על חוסר יושר.

בדיקה מהימנות מתקדמת היא בדיקת פוליגרף. כאשר עולה חשד למעשים לא תקינים שבוצעו על ידי עובדים או כאשר יש פערי מידע – ניתן לבקש מעובדים לעבור בדיקת פוליגרף ולבחון את אמינותם.

הגנה על מידע במקום העבודה היא חיונית להמשך עבודה תקין וגם כדי למנוע בעיות שעלולות להיות הרות אסון. כדי להיות בטוחים שאתם עובדים עם אנשים מהימנים ואמינים, חשוב לבצע בדיקת מהימנות מקצועית עם חוקר שיוכל לדלות מידע מדויק עבורכם ולספק לכם מידע על האנשים סביבכם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button