עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

מה ההבדלים בין כלל העובדים, וזכויותיהם? - עובדים יומיים, חודשיים וגלובליים

המדריך המלא לזכויות כלל העובדים במדינת ישראל

במדינת ישראל קיימות 3 שיטות להעסקת כלל העובדים - עובדים חודשיים, עובדים יומיים, ועובדים שעתיים. משרות מסוימות מצריכות העסקה חודשית מלאה, אך קיימות משרות מסוימות שעבורם המעסיק אינו יכול או אינו זקוק לעבודה בהיקף מלא, ולכן באפשרותו להעסיק עובד על בסיס שעתי או יומי.

העובד השעתי

העובד השעתי מקבל שכר לפי שעות עבודה, והשכר שיקבל בסוף החודש הינו שקלול של כמות שעות העבודה לצד השכר שלו לשעה. המשכורת שלו עלולה להשתנות מדי חודש בהתאם לכמות השעות שאותה הוא עבד.
עובד כזה יכול להיות אחד אשר מבצע עבודה במשמרות (בתחום המסעדנות, הניקיון וכד'), או עובד אשר מבצע פרויקטים על בסיס שעתי (בד"כ בתחום הדיגיטל כגון הזנת תוכן, פרויקטים של בניית אתרי תדמית  וכד').
העובד השעתי מקבל תשלום נפרד עבור שעות נוספות, כאשר על עבודה של 5 ימים בשבוע כל שעה מעבר ל-9 שעות תחשב כנוספת, ולעבודה של 7 ימים בשבוע - כל שעה מעבר ל-8 שעות.
במקרה של התפטרות/פיטורין - בשנת העבודה הראשונה העובד זכאי לתשלום תקופת התראה של שבועיים, והחל משנת העבודה השלישית - 3 שבועות.
העובד זכאי לתשלום דמי חגים עבור תקופת עבודה של לפחות 3 חודשים, אך יום חג שיוצא בשבת אינו מזכה בתשלום.

עובד יומי

עובד יומי זכאי לתשלום יומי עס"ך 244.62 ₪ לעבודה של 5 ימים בשבוע, ו-212 ₪ לעבודה של 6 ימים בשבוע. מבחינת שעות נוספות, דמי פיטורין או התפטרות ותשלום על ימי חגים - העובד היומי זכאי לאותם תנאים כשל העובד השעתי. כאמור - יום חג שיוצא ביום שבת אינו מזכה בתשלום.

עובד חודשי

עובד חודשי/גלובאלי עובד במשרה מלאה של 186 שעות חודשיות.
לעובד חודשי במשרה של 5 ימים בשבוע - כל שעת עבודה מעבר ל-9 שעות תחשב כשעה נוספת, ולעובדים של 6 ימים בשבוע - כל שעת עבודה מעבר ל-8.
הודעת פיטורין/התפטרות - העובד זכאי לתשלום תקופת הודעה מוקדמת של חודש, במידה ועבד לפחות שנה. במקרה של עבודה של 6 חודשים - התשלום יחושב לפי יום עבודה בהכפלת מספר חודשי העבודה. 7 חודשים ומעלה - הכפלה של יומיים עבודה במספר החודשים שעבד.
ימי חופשה - יחושבו לפי הוותק, כאשר יהיה זכאי ל-14 יום בין 1-4 שנות עבודה ועד 28 ימים לשנה מעל 14 שנים.

לסיכום

אין הבדלים מהותיים בין הזכויות של סוגי העובדים, למעט הבדלים בשכר. בעת תחילת ההעסקה חשוב לשים לב לזכויות שמגיעות לכם, שכן מעסיקים לעיתים מנצלים את חוסר הידע של העובדים במקרים מסוימים ולא מעניקים להם את כלל הזכויות המגיעות להם לפי חוק.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button