עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

עיקול משכורת של עובד על ידי הוצאה לפועל

עיקול משכורת של עובד על ידי הוצאה לפועל

אם יש סיטואציה מלחיצה יותר מלגלות שההוצאה לפועל נחתה עליכם, זה לגלות שהיא שמה לה למטרה דווקא את המשכורת שלכם. במסגרת הליכה ההוצאה לפועל, החוק מאפשר להפעיל לחץ על חייבים על ידי עיקול משכורת, עיקול חשבונות בנק ועיקול אלמנטים אחרים שחשובים להתנהלות רגילה ביום יום. כאמור הצעד הראשון הוא לבצע בדיקת תיק הוצאה לפועל כדי לבדוק מה מקור התביעה והסיבה לכך שנוצרה.

בדיקת תיק הוצאה לפועל תתבצע על ידי עורך דין מקצועי בלבד, שיידע כיצד לגשת לסיטואציה ולהתנהל מול הגורמים הבירוקרטיים, וכמובן להבין טוב יותר את הנכתב בתיק ההוצאה לפועל. אחד הגורמים הבירוקרטיים הקשים ביותר בישראל הוא ההוצאה לפועל, כך שבכל מקרה עדיף לא לנסות לפעול באופן עצמאי. כ

בדיקת תיק הוצאה לפועל וסוגי העיקולים השונים

במסגרת בדיקת תיק הוצאה לפועל ניתן כאמור לקבל את כל המידע אודות ההפתעה הלא נעימה שנחתה עליכם. בדרך כלל האלמנט שיעוקל יהיה תלוי בסוג העיקול המדובר:

  • עיקול מטלטלין – מתבצע על ידי ההוצאה לפועל שמגיעים למקום הימצאות המטלטלין, מחרימים אותם ומעבירים אותם למשמורת במחסנים ייעודיים.
  • עיקול מקרקעין – העיקול מתבצע על ידי רישום הערה בנושא בפנקסי רישום המקרקעין, על מנת להיפרע ממימוש הנכס בעתיד, או על מנת למנוע מהחייב להעביר את הנכס לצד שלישי.
  • עיקול חשבון עובר ושב – מתבצע על ידי העברת הודעה למוסד הבנקאי של החייב על מנת לממש זכויות וכספים הנמצאים בחשבון הבנקאי שלו.
  • עיקול כספים מצד ג' – אם במשכורת עסקינן, הרי שזוהי הדוגמא הטובה ביותר לסעיף זה. מדובר בסכומי כסף שמגיעים לרשותו של החייב על ידי צד ג', להלן על ידי מקום העבודה – כלומר משכורתו. העיקול יתבצע על ידי מסירת הודעה לצד ג' (כלומר, המעסיק), שבדרך כלל מנחה אותו למסור חלק מסוים ממשכורתו של החייב ללשכת ההוצאה לפועל.

אין ספק, מדובר בסיטואציה בעייתית מאוד עבור המעסיק שייתכן ויבקש להתעלם מצו העיקול (על מנת לעזור לעובד או מחוסר ידיעה). מצד שני, בכך הוא חושף את עצמו לתביעות אזרחיות שעלולות להביא לכך שישלם את החוב בעצמו במקום החייב. בכל מצב, אין לעקל את מלוא המשכורת או את הצבה שהוא מקבל מהמעסיק. ישנה חובה להשאיר בידו בסכום הקבוע בחוק הבטחת ההכנסה, ועל פי גובה שכרו ומצבו המשפחתי.

שומרים על יחסים טובים גם במקום העבודה

מי היה מאמין שיום אחד תמצאו את עצמכם עומדים מול אחד העובדים הטובים ביותר שלכם, ומספרים להם על כך שההוצאה לפועל שמה אותו למטרה ושהדבר עלול לפגוע במשכורת שלו? הצעד הראשון שיש לעשות הוא למצוא עורך דין אמין ומקצועי שיבצע בדיקת תיק הוצאה לפועל על מנת להוציא כמה שיותר מידע שיעזור להמשך התהליך. לאחר מכן ייצג את העובד ויעשה הכל על מנת שמשכורתו תיפגע כמה שפחות, יסביר ויגשר בינו ובין המעסיק בכדי לשמור על יחסים טובים שעלולים להיהרס כל כך בקלות בשל הסיטואציה הלא פשוטה שנקלעתם אליה.

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button