עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

היו ישרים ותרוויחו - 3 סיבות להימנע מעבירות מס

על פי הדין בישראל, אי תשלום מיסים - מס הכנסה או מע"מ ומיסי המקרקעין השונים - מכל סיבה שהיא, היא עבירה פלילית חמורה. יש אמנם שתי דרגות לעברות אלה (עבירות טכניות מול עבירות מהותיות), אולם בכל מ1. 

 

  • עבירת מס היא עבירה פלילית, על כל ההשלכות שלה

 

חשוב מאוד להבין שכל עבירת מס נחשבת עבירה פלילית, גם אם נעשתה מתוך טעות או בתום לב לכאורה, והיא נחשבת "עבירה טכנית". בהקשר זה, חשוב מאוד ייצוג אצל עורך דין פלילי שיכול להביא לכך שהעונש על העבירה יהיה קל יחסית. לדוגמא, הוא יכול להביא לכך שעונש שניתן בבית משפט בתל אביב, למשל יהיה מאסר על תנאי וקנס. ללא ייצוג מתאים, באותו בית משפט, העונש על אותה עבירה עלול להיות מאסר בפועל וקנס גבוה פי כמה. 

עבירות מס - במיוחד אם הן נעשות במכוון ובכוונת זדון, ולא בטעות - מהוות עבירות שיש בהן מימד של פגיעה בציבור. מסיבה זו, בתי המשפט נוטים להחמיר עם עברייני מס ודבר זה נכון בכל הארץ - תל אביב או לא: "אין שום סיבה," אומר בעצם המחוקק, "שאדם אחד ישלם מס ובכך יממן את הוצאות החברה, בעוד שמישהו אחר, לא רק שהוא ייהנה מהמס שהוא מעלים, אלא שהוא גם יחיה על חשבון אותו אדם שכן משלם מסים."

 

  • העונשים עצמם

 

מלבד כל נושא הרישום הפלילי והעבר האישי שעלול למנוע מאדם לעבוד במשרות מסוימות (ראו עוד בהרחבה על זכויות העובד), בשרות המדינה או בשרות הציבורי, העונשים עצמם הם עונשים חמורים: עונש מאסר יכול להתבטא במאסר של עד שבע שנים, והקנסות בלבד עלולים להגיע לכדי 200,000 ש"ח ואפילו יותר. 

שני סוגי העונשים האלה עלולים למוטט כמעט כל אדם באופן אישי, משפחתי וכלכלי, גם אם הוא בא משכונת יוקרה בתל אביב. קנסות גבוהים ועונשי מאסר עלולים להביא כל אדם למצב גרוע הרבה יותר מזה שדחף אותו לבצע את העבירה שביצע; העלמת מס, רישום כוזב והפקת חשבוניות פיקטיביות ועוד. 

 

  • הסיבה האתית

 

יש מי שסיבה זו תיראה להם לא עקרונית או מהותית, או אפילו לא חשובה, אבל בסופו של דבר, הסיבה האתית, הפשוטה, חשובה לא פחות מנושא העונש. לכל אחד ואחת מאיתנו יש לא רק מצפון, אלא גם הורים, ילדים וחברים. אף אחד לא באמת רוצה שידברו עליו בהקשר של העלמת מס, ישיבה בכלא או אפילו תשלום קנס או כופר מס. 

יש מעט מאוד 'חוגים' שבהם מעלימי מס נחשבים גיבורים או אנשים שיש ללמוד מהם ויש לחקות. מעטים הם מי שיכולים לחיות בהרגשה שמדברים עליהם מאחורי הגב או גרוע מזה, מתרחקים מילדיהם או בני משפחתם. 

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button