עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

אובדן כושר עבודה - הפעולות הנחוצות בעת הגשת תביעת אובדן כושר עבודה כדי למקסם את הסיכויים של העובד לתוצאה מרבית

חברות הביטוח עושות מאמץ גדול כדי שהעובדים ישלמו להם כסף כל חודש מתוך מחשבה שבעת צרה, יהיה לעובדים למי לפנות. אלא שאותן חברות עושות מאמצים רבים כדי לא לשלם את הכסף שמגיע למבוטח עבור אובדן כושר עבודה. התנהלות נכונה מול חברות הביטוח יכולה לחסוך הרבה כסף ומאמץ ולהבטיח שתקבלו את כל מה שמגיע לכם.

 

כולם מכירים את הסיפורים על חברות הביטוח שמתנערות מהמבוטחים שלהן ברגע שאלה זקוקים להן יותר מכל. בסופו של דבר, חברת ביטוח היא עסק, והיא תעשה כל מאמץ כדי למקסם את הרווחים. מצד שני, חברות הביטוח אינן כל יכולות. אנחנו חיים במדינת חוק וחברות הביטוח כפופות לפיקוח ולתקנות של המפקח על הביטוח, והן אינן יכולות לעשות ככל העולה על רוחן. בבתי המשפט מתבררים המקרים שבהם יש פער בין עמדת חברת הביטוח לעמדת המבוטח, ולא פעם ידו של המבוטח על העליונה. כדי למקסם את הסיכויים לתוצאה טובה, יש כמה פעולות שכדאי שתכירו בהתנהלותכם מול חברת הביטוח בנושא של אובדן כושר עבודה.

 

  1. להגיש תביעת אובדן כושר עבודה מסודרת ומגובה במסמכים

הטיפ הכי חשוב הוא מניעה. כדי למנוע ויכוחים ביניכם ובין חברת הביטוח, עליכם להכין היטב את מסמכי התביעה, ולהגיש את כל המסמכים התומכים במצבכם – מסמכים רפואיים, תיעוד של התאונה או המחלה וכל אסמכתא שיש בידיכם על ההשלכות שלה על חייכם. עליכם גם לקרוא היטב את הפוליסה ולבדוק גם מה כתוב באותיות הקטנות. ככל שתכינו את התביעה בצורה טובה מראש, תמנעו ויכוחים ודחיות בהמשך. מומלץ להתייעץ עם עורך דין – לעתים אפשר אפילו ללא עלות כשיחת ייעוץ – כדי לקבל הכוונה ומושג עד כמה המקרה שלכם מורכב והאם אתם יכולים להגיש את התביעה בעצמכם או שכדאי להיעזר במומחה.

  1. דחיה זאת רק ההתחלה

גם אם חברת הביטוח דחתה את התביעה שלכם, אל תחשבו שזאת המילה האחרונה. כדי שתוכלו להתנהל נכון מול חברת הביטוח לאחר דחיית התביעה, עליכם לדרוש מחברת הביטוח מכתב דחייה מפורט. זוהי חובה של חברת הביטוח, בהתאם לתקנות המפקח על הביטוח. במכתב דחייה על חברת הביטוח לפרט בדיוק את הסיבה שבגינה לא קיבלתם את מה שביקשתם. פירוט כזה יעזור לכם לדעת איך לנהל את המשא ומתן מול חברת הביטוח או את ההליך המשפטי.

  1. חברת הביטוח חייבת לכם מידע

דרשו מחברת הביטוח את כל המסמכים עליהם היא מבססת את דחיית התביעה שלכם. אל תסתפקו במכתב דחייה, מפורט ככל שיהיה. אם חברת הביטוח טוענת שמצבכם הרפואי אינו כפי שאתם טוענים, דרשו את המסמכים עליהם היא מסתמכת – כמו בדיקות רפואיות שמוכיחות את טענתה. נסו לשחזר, באמצעות המסמכים, מה הרציונל של טענות חברת הביטוח. זאת כדי לבסס את טענותיכם בהתנהלות מול חברת הביטוח או בבית המשפט.

  1. תעזרו במומחה אובדן כושר עבודה

אתם לא יכולים לעשות הכול לבד, ואם אתם לא מומחים לביטוחים, אתם עלולים לפספס משהו שיכול לעזור לכם בתביעה. בסופו של דבר, התנהלות נכונה מההתחלה יכולה להביא לתוצאות הטובות ביותר. פשוט תתייעצו עם עורך דין מומחה לתביעות ביטוח אובדן כושר עבודה בהקדם האפשרי. קבלו חוות דעת של עורך דין לגבי מורכבות התיק שלכם וסיכוייכם לזכות בתביעה. שאלו את עורך הדין מה כדאי לצרף לתביעה ואיך להציג את הדברים. ככל שתעשו זאת מוקדם יותר בתהליך התביעה, כך התהליך יהיה לכם קל יותר ותקבלו את מה שמגיע לכם.

  1. שמרו על קשר עם סוכן הביטוח

סוכן הביטוח שמכר לכם את הפוליסה הוא גורם מפתח ויכול להיות עד חשוב במקרה שהתביעה תתברר בבית משפט. כבר בשיחה הראשונה עם סוכן ביטוח מומלץ להקליט את השיחה – כך שיהיה לכם תיעוד בנוגע להבטחות שקיבלתם בנוגע למקרים שהפוליסה מכסה. בזמן אמת כשאתם מגיעים למצב שאתם מעוניינים לתבוע, דברו עם הסוכן ותעדו את השיחה. האינפורמציה שהוא נותן לכם יכולה ללמד איך הפוליסה מתפרשת. אם סוכן ביטוח מבין אותה בצורה מסוימת ומבטיח הבטחות בהסתמך עליה, בית משפט לא יקבל את התנערות חברת הביטוח שמסתמכת על האותיות הקטנות.

  1. גם אם אמרו לכם לא, יש מה לעשות

תביעת ביטוח לא תמיד מתנהלת בצורה חלקה או מהירה, ואל תיבהלו אם חברת הביטוח דחתה אתכם בהסתמך על הניסוח של הפוליסה. אפילו אם הנאמר בפוליסה מלמד שהמקרה שלכם למעשה לא מבוטח – בית משפט בוחן את זכויות העובד ויכול לפסוק לטובתכם אם מתברר שהפוליסה למעשה לא מכסה כמעט אף מצב רפואי. כלומר, גם אם מבחינה טכנית הפוליסה לא מכסה את המקרה הפרטי שלכם, ייתכן שבית משפט יחייב את חברת הביטוח לשלם לכם אם חברת הביטוח גבתה דמי ביטוח על פוליסה שהיא למעשה חסרת ערך.

 

לסיכום, אל תיבהלו מתביעות ביטוח ואל תתייאשו אם חברת ביטוח דחתה את התביעה שלכם. התנהלות נכונה ומושכלת מול חברת הביטוח כבר בשלבים מוקדמים תביא לכם תוצאות טובות. גם אם התביעה נדחתה, אל תוותרו על מה שמגיע לכם. הכסף מחברת הביטוח יאפשר לכם לשפר את איכות חייכם אם חליתם או נפצעתם, וזאת סיבה מספיק טובה כדי לעשות את המאמץ הנחוץ בהתנהלות מול חברות הביטוח ולמקסם את התוצאות.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button