עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

ליווי עורך דין דיני עבודה למעבידים

דיני עבודה למעבידים

בעסקים שמעסיקים כמה וכמה עובדים נוצרים מדי פעם עניינים הקשורים לדיני עבודה מול עובדים שונים. לעיתים מדובר בנושאים פעוטים ולעיתים מדובר בנושאים מהותיים. כך או כך אלו נושאים שיש לבדוק בקפידה מה אומר לגביהם החוק ואילו תקנות או פסיקות ייחודיות קיימות לגבי התנהלות מסוג זה. זו הסיבה שמעבידים רבים בוחרים ליווי עורך דין דיני עבודה למעבידים אשר יסייע להם בכל בעיה שנוצרת. הם מעסיקים אותו בשיטת הריטיינר כך שעורך דין זה מלווה את הנהלת החברה ואת חשב השכר בכל נושא שמצריך בדיקה מעמיקה וקביעת ההתנהלות הנכונה במקרה הספציפי.

בשיטת העבודה זו אין הבדל אם מדובר במעסיק שהוא מפעל מזון, חברת שיווק או עורך דין מקרקעין בחיפה. דיני העבודה חלים באופן זהה על כל המעבידים, כולם אמורים לשלם שכר הוגן, לפעול על פי החוק בנושאים כמו זכויות נשים, תשלום לקופת פיצויים, תשלום פיצויים כשהעובד עוזב או מפוטר וכו'. עובדים שחושבים שנגרם להם עוול מתנהלים מול המעסיקים ולכן עורך דין דיני עבודה שמלווה את החברה מנתב את תוואי הדרך המשפטית על פי החוק כדי ליצור הבנות והסכמות עם העובד בהתאם למה שמגיע לו ולמה שלא מגיע לו. יש מקרים שהדברים נסגרים ויש מקרים אחרים שהעובד אינו מרוצה מהתוצאה ולכן הוא מגיש תביעה כספית נגד החברה שתידון בבית הדין לדיני עבודה.

דיני עבודה למעבידים בנושא גניבה על ידי עובד

אחד הנושאים הקשים שהמעסיקים מתמודדים איתם הוא עובד שגנב מהחברה כספים, סחורה או סודות מסחריים שהעביר אותם למתחרים.

בשלב ראשון זוהי סטירת לחי מצלצלת למעסיק שהעסיק עובד ונתן בו אמון, אך הוא ניצל מצבים שונים וגנב ולכן יצר בעייתיות בנושא ההעסקה שלו ובנושא הנזקים הכלכליים שהוא גרם והפגיעה בתדמית ובמוניטין של החברה.

לאחר בירור מעמיק של הנושא והתערבות של המשטרה במידת הצורך, המעסיק מעוניין לשלול ממנו את הזכויות שלו ואת פיצויי הפיטורין לאור הנזקים הרוחביים שהוא גרם.

הייעוץ המשפטי בענייני דיני עבודה

עורך דין דיני עבודה שמלווה את החברה מבצע כמה מהלכים ראשוניים:

  • פיטורין לאלתר של העובד.
  • דרישה רשמית של החברה לעובד לשעבר שיחזיר את מלוא הכספים או הסחורה שגנב.

פיצויי הפיטורין לעובד שנתפס בגניבה

מדובר בנושא סבוך שמגיע לא אחת לבית המשפט. עורך הדין של המעסיק מציג את הנזק שגרם העובד לשעבר והעובד מציג את העובדה שלאורך שנים הוא עבד באופן ראוי, ביצע את עבודתו בנאמנות ומדובר במעידה שהיא חד פעמית לאור התרחשות מסוימת.

בהתאם לכל מקרה, השופט יכריע אם לשלם לו פיצויים מלאים, חלקיים או לא לשלם כלל.

אם ההכרעה היא לשלם לעובד, המעסיק יבצע את דרישת בית המשפט וישלם לו אך לאחר מכן הוא יגיש תביעה אזרחית נגד העובד לאור נזקי הגניבה שהוא ביצע. אם המקרה מגיע למשטרה, קיימת סבירות שנגד העובד לשעבר ייפתח תיק פלילי ויוגש נגדו כתב אישום.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button