עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

אובדן כושר עבודה - מה עושים במצבים מסוג זה?

 מרכובות נושא שלא אובדן כושר עבודה ודרכי התמודדות

אצל אנשים מסוימים זה עלול לקרות באופן פתאומי ואצל אחרים מדובר בתהליך איטי שהולך ומידרדר, אך אין ספק כי אובדן כושר עבודה זמני או קבוע, מסיבות שאינן תלויות בכם כמו תאונה או מחלהזה עניין בעל משמעות עצומה בחיים. היכולת להתפרנס, תחושת העצמאות, הביטחון העצמי, כל הדברים הללו מצטמצמים מאוד ולעיתים מדובר ב"נפילה" כה חדה, עד כי קשה להתאושש ממנה. ההחלטות שעליכם לקבל לאחר אובדן כושר עבודה ועזיבתכם את המשרה שאותה איישתם עד אז, עשויות להשפיע הן עליכם והן על האנשים שנמצאים בחייכם. חשוב להבין האם וכיצד ניתן לנהל את החיים באופן המושכל ביותר לאחר השינוי הזה בחיים ואולי אף להתכונן לקראתו מראש.

אובדן כושר עבודה

מתחילים לקבל החלטות בעלות משמעות

הדרך להתמודד עם המצב החדש תלויה, ראשית כל, במצב הרפואי והנפשי שבו אתם מצויים. עבור מי שהפגיעה שלו משמעותית ונראה שהשיקום עוד רחוק, ייתכן ומתן ייפוי כוח מתמשך לאדם קרוב אליכם יהיה הצעד הראשון והחכם ביותר לעשות, לטובתכם המידית והעתידית גם יחד.

במקרים של מחלות מורכבות שתהליך ההחלמה מהן הוא איטי וסיכויי החזרה לתפקוד אינם גבוהים, אין ספק שהדבר האחרון שתרצו לחשוב עליו זה איבוד היכולת שלכם לתקשר עם הסביבה ולקבל החלטות באופן עצמאי. בדיוק בגלל זה, חשוב שתדאגו לעצמכם מראש, בעודכם בריאים לגמרי, הן בקשר לניהול חיי היום יום האישיים בתקופה פוטנציאלית כזאת והן בנוגע לזכויותיכם כעובדים ו"תכינו את הקרקע" ליום אפור.

נכון, במידה ואתם אחרי פציעה ובעיצומו של תהליך שיקום, עדיף ללא ספק שתשקיעו את כל האנרגיה שלכם בניסיון להעניק לגוף וללב את מה שהם זקוקים לו בכדי שתחזרו לעצמכם. עם זאת, המציאות מחייבת אתכם לחשוב בהיגיוןולעיתים מתן סמכות עתידית לבן משפחה קרוב, לקבלת החלטות הנוגעות אליכם בשלב שבו ייתכן ולא תוכלו לעשות זאת בעצמכם, יהיה הדבר האחראי לעשות וגם העצמאי ביותר שתוכלו  - ויפה שעת אחת קודם.

צברתם וותק במקום העבודה? חשוב שתדעו שיש לכם זכויות

פגיעה פיזית קלה שהשיקום ממנה עתיד להיות קצרייתכן ולא תפגע באופן ניכר ביכולתכם להתפרנס וכי חלק מזכויות העובד שלכם, הוא לקבל חופשת מחלה ארוכה ואולי לשוב לאותו התפקיד ממש לכשתחלימו. אך כמובן שהמציאות מכתיבה את התנאים שבהם תחיו ואינכם יכולים לצפות מראש מה מחכה לכם. במידה ואתם בעלי וותק במקום העבודה, כנראה שצברתם מספיק ימי חופשה ומחלה שיכסו באופן חלקי את התקופה שבה לא תוכלו להגיע לעבודה ולהרוויח כסף. חשוב שמעבר לכך, תבצעו בדיקה מעמיקה באשר לפוליסת הביטוח שמקום העבודה מעניק לכם, תהיו בקיאים בנוגע לתנאים ה"עוטפים" שלכם כעובדים, מעבר לעניין זכויות העובד והשכר הבסיסי הניתן לכםוכן תפנו אל עורך דין דיני עבודה במידה הגעתם למצב של אובדן כושר עבודה והמנהלים שלכם אינם מעניק לכם את התמיכה המצופה והנדרשת, בהתאם לחוק.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button