עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תאונות עבודה -מה הדברים שצריך לדעת

מה חשוב לדעת על תאונות עבודה

עברתם תאונה עקב העבודה? חשוב מאוד שתדעו את זכויותיכם ותמצו את מלוא הפיצויים המגיעים לכם. ישראלים רבים העוברים תאונות עבודה לא יודעים שהם עשויים להיות זכאים לפיצויים הן מביטוח לאומי והן מחברת הביטוח, ואמנם הדרך לפיצויים עוברת דרך עבודה ביורוקרטית לא נעימה אבל בסופו של דבר הפיצויים המגיעים לכם שווים את זה. במידה ומדובר בתאונת עבודה פיצויים אלו תפקידם בין היתר לסייע ולהחזיר את מצבו של נפגע העבודה, כמה שניתן למצב ערב התאונה ובכך, לעזור לנפגע העבודה ולמשפחת הנפגע בשעתם הקשה.

תאונת עבודה – מה זה בעצם?

תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה בעת העבודה, בדרך לעבודה או בדרך ממנה. תאונת בעבודה יכולה להיות תאונה פיזית שהתרחשה בעת העבודה כגון נפילה מסולם, אך גם תאונת דרכים שאירעה בדרך אל העבודה. רבים עוברים תאונות דרכים ולא יודעים שהתאונה עשויה להיחשב גם כתאונת עבודה ולכך יש השלכות על הפיצויים. לכן מומלץ להיעזר בשירותו של עורך דין תאונות עבודה שיסייע לכם בתהליך ולהבין האם התאונה שעברתם יכולה להיחשב גם לתאונת עבודה.

עברתי תאונת עבודה – מה צריך לעשות?

על מנת למקסם את הצלחת התביעה ולהגדיל את פוטנציאל הפיצויים אתם נדרשים לעשות פעולות מסוימות מיד לאחר התרחשות התאונה. ראשית כל, כאשר מגיעים לטיפול ראשוני בבית חולים או בקופת חולים יש לציין כי הפגיעה שעברתם התרחשה בשל העבודה או בגלל העבודה. יש לוודא כי הרופאים מתעדים את כל הפרטים הרלוונטיים ואת כל הפגיעות שעברתם בכל האיברים. כמו כן, יש להודיע בהקדם האפשרי למעסיק על התרחשות התאונה. בתאונה שהיא אינה תאונת עבודה: יש לשמור ולעשות בין היתר, תיעוד של הנזק הנגרם לגוף ולרכוש, שמירה של כל מסמך רפואי וקבלה על כל טיפול וכדומה.

תאונת עבודה וביטוח לאומי,

במסגרת הטיפול הרפואי הראשוני לאחר תאונת העבודה יש לדווח לגורם הרפואי המטפל כי מדובר בתאונת עבודה. יש להקפיד כי הדברים ירשמו וכבר בטופס הרפואי הראשון יש לוודא כי נרשם כי התאונה מוגדרת כתואנת עבודה. דבר זה יוכל לסייע בהמשך במסגרת התביעה להכרה בתאונת העבודה למול הביטוח הלאומי.

הכרה בתאונה כתואנת עבודה מול הביטוח הלאומי

הביטוח הלאומי דבר ראשון צריך להכיר בתאונה כתאונת עבודה ורק לאחר ההכרה בתאונת העבודה ישלם הביטוח הלאומי דמי פגיעה. חשוב מאוד למלא את הטפסים באמצעות עורך דין תאונות עבודה מנוסה וזאת על מנת לוודא כי התאונה מתוארת כראוי וככל הניתן, תוגדר כתואנת עבודה על ידי הביטוח הלאומי ומכאן הזהירות והחשיבות במלוא הטפסים הנדרשים עבור הביטוח הלאומי.

היעזרו בעורך דין תאונות עבודה להגדלת הסיכויים לפיצויים מלאים

חברות הביטוח וביטוח לאומי הם גופים גדולים וצוות משפטי שעובד לילות כימים. במקרים רבים גם כאשר נפגע פעל לפי הספר ועשה מה שצריך והוא זכאי למלוא הפיצויים מחברות הביטוח וביטוח לאומי תידחה תביעתו או יתקבלו תשלומים בחסר. לכן, חשוב שעורך דין תאונות עבודה ילווה אתכם לאורך כל התהליך ויוודא שאתם עושים הכל נכון כדי שהתביעה תתקבל ואתם תקבלו את כל מה שמגיע לכם.

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button