עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

קבלת פיצויי הפיטורין על פי חוק

פיצויי הפיטורין

שכירים נתקלים לא אחת בעוולות במהלך עבודתם אצל מעסיק זה או אחר. ברוב המקרים הם נפגשים עם הגורמים הרלוונטיים במקום העבודה כדי לישר את ההדורים ולקבל את מלוא הכספים וההפרשות הסוציאליות אשר מגיעים להם. יש מקרים שהדברים מסתדרים והמעסיק משלם את מלוא הכספים בהתאם לזכויות עובדים. אך יש גם מקרים שבהם המעביד אינו מוכן לשלם את מלוא פיצויי הפיטורין וזאת עקב סיבות ותירוצים שונים. העובד אשר אינו מוכן לקבל את רוע הגזירה כיוון שברור לו שדרישתו היא מוצדקת, פונה לעורך דין דיני עבודה לבדיקת הנושא המשפטי באופן מעמיק.

עורך דין דיני עבודה עוסק בנישה ספציפית זו ועם השנים הוא מתמקצע בכך ולכן יכול לסייע לעובד לאורך כל הדרך. אם לדוגמה מדובר בסטודנט שהוא בוגר תואר ראשון במשפטים אשר ביקש מהמעסיק לעבור לעבוד במשך ארבעה ימים בשבוע בלבד, כיוון שהוא לומד במהלך השבוע יום אחד לימודי בוקר באוניברסיטה. אך המעסיק לא הסכים להפחתה בשעות העבודה ולכן פיטר אותו והחליט שאין כל הצדקה לשלם לו את פיצויי הפיטורין.

עריכת תחשיב של פיצויי פיטורין

עורך הדין של דיני עבודה בוחן את המקרה על כל היבטיו ובהתאם לכך מודיע ללקוח אם אכן מגיעים לו פיצויי פיטורין. בנוסף לכך הוא מבצע תחשיב מדויק של סך הכספים שהוא אמור לקבל על פי הסעיפים השונים, כמו פיצויי פיטורין, דמי הבראה, גמר חשבון של ימי החופשה, זכויות סוציאליות וכו'.

הצעד הראשון הוא פניה של עורך דין זה שמייצג את העובד לשעבר, אל המעסיק במכתב רשמי. במכתב זה כותב עורך הדין את העובדה שהפיטורין נעשו שלא כחוק ועל העובד לקבל את מלוא הפיצויים על פי החוק בעת סיום יחסי עובד מעביד. עו"ד מצרף את התחשיב ומבקש מהמעסיק לשלם את הכספים הללו לאלתר.

יש מעסיקים שמבינים כי פעלו בפזיזות וביצעו טעות ואכן אלו הסכומים שמגיעים לעובד והוא מעביר אותם לחשבון הבנק של העובד לשעבר. יש גם מקרים אחרים שבהם שהמעסיקים מפנים עורף, אינם מוכנים להיות בקשר עם עורכי הדין ודוחים את הבקשה.

פניה לבית המשפט לעבודה

לנוכח המצב שנוצר אין לעו"ד דיני עבודה ברירה אלא לפנות בתביעה כספית לבית הדין לענייני עבודה. מדובר בהליך שמתנהל בעצלתיים לאור העומס הרב אשר קיים בבתי המשפט לענייני עבודה. שופטים רבים יאיצו בשני הצדדים לבצע הליך של גישור כדי להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט. לעיתים הליך הגישור מצליח וכך נפתרת הבעיה. יש גם מקרים שאחד מהצדדים אינו מסכים להליך של גישור ולכן הנושא חוזר לבית המשפט לקבלת הכרעה.

המשפטים הללו אורכים זמן רב וכוללים לעיתים הצגת ההוכחות והופעה של עדים, כדי להוכיח את צדקת הדרך. בסופו של המסלול השופט מכריע אם זכאי העובד לקבלת פיצויי פיטורין, חלק מהם או כלל לא.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button