עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

היכן מבצעים בדיקה של תלושי שכר ולמה זה חשוב?

בדיקה של תלושי שכר

שכירים ועצמאים בעלי שליטה רבים מעוניינים לעקוב אחרי תלושי המשכורת שלהם ולבדוק אותם. בארגונים רבים ניתנת אפשרות להיכנס למערכת מאובטחת ולערוך ביקורת על השכר. היכן מבצעים בדיקת תלושי שכר ומדוע זה חשוב – על כך במאמר הבא.

מהי ביקורת השכר וכיצד היא נעשית?

ביקורת שכר נעשית על ידי חשבי השכר של הארגון או החברה. באמצעות מערכת ממוחשבת החשבים מבצעים את הבדיקה על מנת להפיק תלושים לעובדים. בקרת שכר צריכה להיות מדויקת ולהציג לחשבי השכר את התמונה המלאה. הם צריכים לבדוק אם התלושים תקינים, לגלות שגיאות ולנתח את נתוני השכר. כל זאת על מנת לראות אם לעובדים מגיעים הפרשים, אם הנטו שלילי או חיובי וכד'. ארגונים וחברות רבות נעזרים בשירותי מערכת נתוני שכר דיגיטלית כדי לנהל בדיקת תלושי שכר בצורה הטובה ביותר. כך הנתונים הממוחשבים עוברים עיבוד וניתן להסיק מהם מסקנות רבות הקשורות לתלושי השכר בארגון.

מהי בדיקה של תלושי שכר וכיצד היא נעשית?

כאשר העובדים נכנסים למערכת מתקדמת של נתוני שכר, כל אחד יכול לבדוק את תלוש המשכורת שלו ולקבל פירוט על השכר. העובדים בארגון מקבלים קוד משתמש וסיסמה ונכנסים בקלות למערכת מאובטחת. כלומר, כל אחד יכול לראות את הנתונים של התלוש שלו. במקום לחכות לתלוש המשכורת שיישלח בדואר, העובדים נכנסים מתי שהם רוצים ויודעים אם קיבלו את המגיע להם. כך הם חוסכים זמן והתרוצצויות מיותרות.

איך יודעים אם אנו צריכים לבדוק תלושי שכר?

כל עובד מעוניין להשוות את המשכורת שקיבל בפועל לחשבון הבנק נטו ובין התלוש כדי לדעת כמה היה הברוטו שלו. כך הוא יכול לבדוק כמה אחוזי מס הורידו לו ומה הסכום, כמה ירד עבור ביטוח לאומי וביטוח בריאות, הפרשות פנסיוניות, הפרשות לקרן השתלמות, כמה ימי מחלה הוא יכול לנצל, כמה ימי חופשה מגיעים לו ועוד. במידה ומגיעים לעובד הפרשים הוא יכול לבדוק באופן מידי אם קיבל אותם. לבסוף העובד מקבל תיעוד מלא של רכיבי השכר שלו ויכול להשוות כנגד התלושים האחרים שקיבל בעבר. למרות שרובינו מאמינים שמקום העבודה הוא אמין ומשלם כל מה שצריך, עלולה להיות טעות בהקלדה או בנתוני השכר, הפרטים האישיים המשפיעים על המשכרות וכד'. לכן ישנה חשיבות רבה לבדיקת תלוש השכר. כדי לבדוק את התלוש, נכנסים למערכת, טוענים את התלושים ומדפיסים אותם.

מדוע זה חשוב לארגון?

בראש ובראשונה הארגון שומר על קשר עם העובדים שלו ומאפשר להם להיכנס בצורה מהירה למערכת. העובדים יכולים לעקוב גם אחר הודעות, להוריד טפסים, להגיש בקשות ולהיכנס למערכת השכר. כאשר מפיקים דוחות שכר ומאפשרים לעובדים לבדוק אותם נוצר אמון בין הארגון לעובדים והם מקבלים שירות, תמיכה ומידע עדכני בשניות ספורות.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button