עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

היערכות אישית לעתיד האישי באמצעות ייפוי כוח מתמשך

עורך דין לענייני משפחה מטפל במגוון נושאים משפטיים אשר קשורים במרקם המשפחתי. החל בעריכת הסכמים טרום הנישואין כמו הסכמי ממון, הסכמים עבור בני זוג החיים יחד ללא נישואין, הסכמים בין גורמים אשר החליטו על הורות משותפת ועוד. 

אם הנישואין עלו על שרטון, מטפל עורך הדין לענייני משפחה בהכנת הסכם הגירושין אשר כולל רבדים רבים כמו משמורת משותפת של הילדים או לחילופין הסדרי ראיה ודמי מזונות, חלוקת הרכוש, מכירת נכסים משותפים, חלוקת הממון והרבה מאד נושאים נוספים, אשר קשורים לחיי היום יום של כל אחד מבני המשפחה. 

היערכות אישית - ייפוי כוח מתמשך 

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך חדש יחסית אשר נכנס לשימוש רק לאחרונה. מדובר במסמך משפטי אשר הופק על ידי משרד המשפטים במטרה להקדים רפואה למכה ולמנוע מחלוקות בין בני משפחה אשר קשורות לאופן הטיפול בהורה מתבגר. 

בעבר בוצע שימוש במסמך האפוטרופוס הקיים עבור גופו של ההורה וכך בן המשפחה נאלץ לקבל החלטות משמעותיות כמו אם לאשר ניתוח בגיל מופלג או לא. כמו כן, קיים אפוטרופוס לענייני רכוש וממון אשר ביצע פעולות נדרשות בחשבון הבנק, מכר או השכיר נכס ועוד. במקרים רבים ההחלטות של הילדים והמעשים שלהם לא תאמו את קו החשיבה של ההורה, אך לאור מצבו הרפואי וחוסר העצמאות שלו, לא הייתה לו כל אפשרות לדבר על הנושא ולבקש שיבוצעו שינויים כלשהם.

חתימה על ייפוי כוח מתמשך

ייחודו של מסמך ייפוי כוח מתמשך הוא בעובדה שהאדם מכין אותו כשהוא צלול במוחו ובמצב גופני נורמטיבי. עורך הדין מסייע לו בהבנת הנושאים השונים ובהתאם לכך הוא מבקש לרשום את החלטותיו בכל אחד מהסעיפים. קיומו של מסמך מסוג זה מייתר כל מריבה או מחלוקת בין בני המשפחה כיוון שבכל מקרה, פותחים את המסמך, קוראים את בקשתו של האדם הספציפי ופועלים על פי ההנחיות שלו. כך גם מבצעים את בקשותיו של החולה וגם מונעים סכסוכים משפחתיים אשר קורים לא אחת במצבים הללו, עקב חשיבה שונה של כל אחד מבני המשפחה.

היתרונות הרבים של ייפוי כוח מתמשך גרמו לכך שהרבה מאד אנשים מבוגרים החליטו להיערך לכל תרחיש ולכן הם פנו לעורך דין לענייני משפחה כדי להכין אותו. לאחר שהם עברו כמה פעמים על המסמך והם שלמים עם ההחלטה בכל אחד מהנושאים, הם יכולים לחתום בפני עורך הדין על המסמך ולהעניק לו תוקף חוקי.

תעודת הסמכה לעורך הדין המטפל במסמך זה

עורכי דין אשר מעוניינים לעסוק בכך, נרשמים לקורס הכשרה של משרד המשפטים אשר מכשיר את עורכי הדין לבצע זאת. במהלך הלמידה מבינים עורכי הדין את כוונתם של הסעיפים השונים ואת הדקויות, כדי להסביר זאת באופן ראוי ללקוחותיהם. כמו כן עורכי דין המתמחים בתחום דיני עבודה יכולים לטפל בנושאים מהסוג הזה.

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button