עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

חשיבותו של עורך דין דיני עבודה בעסק

פתיחת עסק הוא תהליך מורכב, מלווה בהרבה חששות ותהיות. היזם, בעל העסק מתמודד עם אתגרים רבים בעת פתיחת העסק ובתחילת דרכו, השקעה כספית, בניית תשתית של ספקים ולקוחות, רישום העסק ברשויות על פי חוק, העסקת עובדים, ניהול כספי ועסקי שוטף דיני עבודה ועוד. 

על מנת שהעסק יעלה על מסלול של הצלחה וכדי שניהול העסק יהיה יעיל ויניב לבעליו רווחים, חשוב לבנות תשתית טובה ויציבה לדרך העסקית ואם יש צורך להיעזר באנשי מקצוע בשלבים השונים של פתיחת העסק.

בשורות הבאות נפרט על הנושאים בהם ניתן להיעזר באנשי מקצוע:

יעוץ עסקי ובניית תוכנית עבודה

לאחר שהגדרתם לעצמכם מהו העסק שתרצו להקים, עליכם לבנות תוכנית עסקית אשר תכלול את תוכנית השיווק ואסטרטגיית הניהול של העסק. תוכלו להסתייע ביועץ עסקי לבניית התוכנית, הוא ייתן לכם כלים עסקיים ושיווקיים להפצת המוצרים שלכם ולפרסומם ויסייע לכם לבנות תוכנית פיננסית למימון הפעילות. כאשר בוחרים יועץ עסקי כדאי לבחור ביועץ אשר בקי בתחום בו יפעל העסק שלכם. יועץ מתאים יכול ללוות אתכם כאשר דרוש תהליך הוצאת רישיון עסק מול הרשות המקומית. 

עבור עסקים קטנים הוקמו מרכזים המספקים יעוץ עסקי בתשלום מופחת, בסיוע המדינה, לכל עסק המעוניין בכך. יעוץ והדרכה יכוונו את העסק לדרך הנכונה ללא זעזועים מיותרים והוצאות כספיות מעל המתוכנן.

דיני עבודה והעסקת עובדים

אם העסק שלכם כולל העסקת עובדים חלה עליכם אחריות כמעסיקים על זכויות העובדים ורווחתם. תנאי העסקה של העובדים או לחלופין מקרי פיטורים של עובדים מעוגנים בדיני עבודה רבים, ביניהם כללים בדבר שעות העסקה, שעות נוספות, עבודה בימי מנוחה וחגים, זכויות סוציאליות לפנסיה, דינים הקשורים לרכיבי השכר השונים ועוד.

דיני עבודה הם תחום רגיש ומורכב והם מיועדים לשמירה על זכויות העובדים. כל פגיעה בזכויות על פי חוק עלולה לגרום לדרישת פיצויים מצד העובדים. לכן, התייעצות עם עורך דין מומחה לדיני עבודה חיונית לפני שתשכרו עובדים, כדי שכמעסיקים לא תעברו על החוק ותהיו חשופים לתביעות מצד העובדים בשל פגיעה בזכויותיהם. 

פתיחת עסק וניהול פיננסי וחשבונאי

כל עסק חדש מחויב לפתוח תיקים ברשויות המס השונות, במשרד מע"מ נפתח העסק כעוסק פטור או מורשה, ותיקים נוספים נפתחים במס הכנסה ובביטוח לאומי. בהמשך, ובאופן שוטף מחויב העסק לבצע רישום חשבונאי של פעולות העסק בספרי החשבונות, כנדרש על פי החוק. עוסק פטור או מורשה יכול לבצע הליכים אלה באופן עצמאי, אך בעסק חדש כדאי להתרכז בהתמודדות עם האתגרים בהקמה ובגיבוש דרך הניהול והשיווק,  ולהעביר את הניהול הפיננסי והחשבונאי של העסק לידיו המקצועיות של רואה חשבון בכפר סבא.

לסיכום, כדי להקל על עצמכם בבניית תשתית העסק בתחילת דרכו, כדאי לשקול סיוע מבעלי מקצוע מנוסים, יועץ עסקי, עורך דין מומחה בדיני עבודה ורואה חשבון בכפר סבא שילווה את העסק בהיבטים הפיננסיים והחשבונאיים.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button