עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תפקידו של בודק שכר

בודק שכר הינו איש מקצוע אשר קיבל את הסמכתו מטעם משרד העבודה. מתוקף תפקידו של בודק שכר לערוך בדיקה בקרב ארגונים, חברות ובתי עסק שונים המאמתת כי הם אכן עומדים בכל תנאי העבודה והזכויות הסוציאליות הנהוגים במדינת ישראל ובכפוף לכל חוקי העבודה.

תפקידו של בודק שכר נובע מתוך סעיף 40 לחוק הגברת האיכפה של דיני העבודה אשר נכנס לתוקפו ביוני 2012. מאז ועד היום, בודקי שכר נוטלים חלק בלתי מבוטל בשמירה על סביבת עבודה השומרת על זכויותיהם של העובדים ושמגלמת אותן באופן מדויק בתלושי השכר.

בודק השכר בודק הן את זכויותיהם של עובדי שכירים, וכן מתפקידו לבחון כי עובדי הקבלן הפועלים במיקור חוץ עבור בתי עסק שונים, מקבלים את התשלום בכפוף לחוק.

תחת אילו נסיבות מזמינים בודק שכר?

באם התקבלו אי אלו התראות מטעם משרד העבודה או הגיעו מפקחים מטעם משרד העבודה שלאחר ביקורת מצאו כי ישנן טעויות שנפלו בחלק מתלושי השכר, עשוי המעסיק להתבקש להזמין את שירותיו של בודק שכר. בודק השכר ישוב לאחר פרק זמן לבחון כי אכן כלל התיקונים בוצעו ועומדים על פי האמור בחוק.

גם המעסיק עצמו יכול לקחת את היוזמה לידיו ולהזמין בודק שכר מבעוד מועד, וזאת כדי להבטיח שהוא אכן עומד בכל התקנים, התחיקות והדרישות הנהוגים בישראל.

העסקתם של עובדי קבלן, תחום שבו יכולות ליפול טעויות רבות, מובילה לא אחת מעסיקים לבקש את שירותיהם של בודקי השכר ולבחון כי אכן הם עומדים בכל דרישות החוק.

תפקידו של בודק שכר

מהן הכשרותיו בודק השכר?

ההכשרות לענף בדיקת תלושי שכר פתוחות בפני אנשי מקצוע המגיעים מתחומי הפיננסים, החשבונאות או המשפטים.

מבקרים פנימיים המתמחים בדיני עבודה, עורכי דין לדיני עבודה, רואי חשבון, מנהלי חשבונות ויועצי מס, חשבי שכר ויועצים חיצוניים בעלי ידע פיננסי.

ההכשרה ניתנת אך ורק על-ידי משרד העבודה, ולאחריה מתקבלת תעודה מקצועית המסמיכה לבדיקת שכר.

מתן הגנה למעסיקים - תפקידו של בודק שכר

באם אתם תוהים אם להזמין בודק שכר לחברתכם / בית העסק, הרי שכדאי לדעת כי הזמנתו של בודק שכר מעניקה הגנה מפני הליכים אזרחיים ואף פליליים העלולים להינקט כתוצאה מטעויות שנפלו בתלושי השכר.

בודק שכר מוסמך יכול לאשרר כי אכן מדובר בבית עסק המקפיד לשמור על זכויות עובדיו, ושבוחן היטב את פעילותו הפנימית לצורך עמידה בכל התנאים הנדרשים.

לאור האכיפה המורחבת הנוגעת לדיני העבודה, הרי ממעסיקים רבים נוקטים ביוזמה עצמאית ופונים לבודקי שכר על מנת שיוכלו למגן עצמם מתביעות פוטנציאליות ולתקן את טעויותיהם.

ייעוץ משפטי

בכל שאלה והתייעצות בנושא בדיקת שכר, וכן לקבלת פרטים אודות ייצוג משפטי למעסיקים, הינכם מוזמנים ליצור קשר טלפוני או להשאיר פניה מקוונת באתר.

עורך דין המתמחה בתחום ישוב אליכם בהקדם האפשרי.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button