עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תביעה על הלנת שכר

תביעה על הלנת שכר היא פעולה משפטית שיכולה להנקט על ידי עובד נגד מעסיק לצורך השבת השכר המגיע לו כדין. מאמר זה יכסה כמה מהיסודות של תביעה בגין הלנת שכר ויספק מידע על מה עליכם לעשות אם אתם סבורים שהמעסיק שלכם הלן את השכר שלכם. אם אתם שכירים, המעסיק שלכם חייב לשלם לכם את השכר בזמן. אם המעסיק שלכם לא משלם לכם בזמן או משלם פחות משכר שסוכם, זו יכולה להיות הלנת שכר. אם זה המקרה, אז כדאי להתייעץ עם עורך דין שיכול לעזור לכם על ידי הגשת תביעה נגד המעסיק, וקבלת כסף עבור השכר שלא שולם.

מה זה בדיוק הלנת שכר

הלנת שכר במובנה הפשוט היא אי תשלום השכר לעובד במועד החוקי שסוכם מול העובד. הדבר נכון בין אם מדובר בהלנה חלקית של שכר או במלוא הסכום. כפי שנהוג ברוב מקומות העבודה בארץ, השכר החודשי משולם לעובד בסוף חודש העבודה – סוף חודש קלנדרי. בחוק הגנת השכר בארץ ישראל, מוגדרים הזמנים לתשלום כמו גם כמות הימים מרגע סיום ביצוע העבודה ("היום הקובע") ועד מתי המעסיק יכול להעביר התשלום לעובד לפני שנחשב לו הדבר כ"הלנת שכר" הלכה למעשה. החוק מגדיר 9 ימים מרגע "היום הקובע" שעד אותו יום ניתן להעביר את השכר, כך שמעבר לאותם 9 ימים, נחשב השכר ל"שכר מולן"

מובן מאליו שזכותו הבסיסית ביותר של העובד היא לקבל את שכרו במועד החוקי שנקבע, ופגיעה בזכות זו נחשבת לעבירה חמורה. בתי המשפט לדיני עבודה רואים בחומרה מעסיקים המלינים שכרם של עובדיהם מאחר ועברה זו מחלישה מאד בעובד ופוגעת ביכולתו לכלכל ולממן את צרכיו האישיים שלו ושל שמשפחתו. ניתן להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום זכויות העובד.

מתי עובד יגיש למעסיקו תביעה על הלנת שכר?

  1. עובד יכול להגיש תביעה על הלנת שכר למעסיקו כאשר לא קיבל תשלום שכר או משכורת במשך תקופה של חודש לפחות.
  2. על העובד להיות בעל חוזה עבודה עם המעסיק, תקף ומתקיים, ועליו להשלים לפחות שנת שירות רצוף אצל המעסיק לפני הגשת התביעה.
  3. על העובד להיות מסוגל להוכיח כי אין עילות אחרות מהמעסיק, כגון הפרת חוזה, רשלנות או התנערות.
  4. על מנת להגיש תביעה מוצלחת להלנת שכר, על העובד להמציא ראיות מספקות לכך שלא שולם לו שכר במועד ובמלואו ע"י מעסיקו או שלא שולם כלל ע"י מעסיקו במשך יותר מחודש ימים.

עובד רשאי להגיש תביעה להלנת שכר למעבידו אם המעסיק הלן שכר ממשכורתו של העובד מבלי לעמוד בחוקים או בתקנות הלנת שכר במדינה. מומלץ כמובן להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה לפני כן, בשביל להבין מה הדרכה הנכונה ביותר להגיש את התביעה.

התהליך שעובד עובר עם תביעה על הלנת שכר

השלב הראשון בהגשת תביעה על הלנת שכר הוא חישוב גובה השכר שלא שולם. בחישוב יש לקחת בחשבון את כל הימים בהם עבד העובד ולא רק את הימים בהם קיבל שכר. בשלב זה, חשוב גם לכלול בונוסים או הטבות שחייבים אך טרם שולמו. לאחר שחישבתם את הסכום המגיע לכם, עליכם למלא עוד טפסים ולהגיש אותם עם טופס התביעה. לאחר הגשת תביעתכם, למעסיק יש שלושים יום להגיב. התגובה עשויה להיות שלילת אחריות או הצעת תשלום. אם לא תוגש תגובה תוך 30 יום, התביעה תתקבל ותוכל להמשיך לנקוט בצעדים אחרים כמו הגשת תביעה נגד מעסיקכם לבית המשפט.

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button