עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה - מהן הזכויות שלכם?

במקרים בהם אדם עובר תאונת דרכים בדרך לעבודה או אל ביתו, התאונה נחשבת תאונת דרכים ותאונת עבודה כאחד. כלומר, על הנפגע להגיש תביעה הן לביטוח הלאומי והן לביטוח המבטח את רכבו בביטוח חובה. בתביעת הביטוח הלאומי יידרש הנפגע להוכיח שאכן נפגע בדרך אל מקום העבודה מביתו או להפך. מכל בחינה, במידה ויוכיח כן יהיה זכאי לקבל פיצוי בגין תאונת דרכים קלה או קשה, תלוי בסיטואציה.

פיצוי בגין תאונת דרכים קלה בדרך לעבודה – כך עושים זאת נכון

איזו תאונת דרכים נחשבת תאונת עבודה? למשל, במידה והנכם עוסקים כשליחים, נהגי מונית או פשוט בדרך לפגישה, על פי חוק ביטוח לאומי כל תאונה המתרחשת בזמן העבודה, נחשבת תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה ועבורה, מגיע פיצוי. כך, פיצוי בגין תאונת דרכים קלה למשל, יינתן עבור עובד שיוכיח כי התאונה התרחשה בדרכו לעבודה מביתו, או להפך.

  • תאונת דרכים בדרך לעבודה אבל לא בדיוק – נניח שהקפצתם את הילדים לגן לפני שנסעתם לעבודה. נניח שהגן אינו נמצא במסלול הישיר שלכם מהבית לעבודה. זהו תחום אפור, שכן תאונת דרכים לא תוכר כתאונת עבודה במקרים בהם סטיתם באופן משמעותי מהדרך.
  • אז מה אפשר לעשות? – ראשית, בכל מקרה של תאונה בדרך לעבודה או ממנה חשוב ליידע את כל אנשי המקצוע שיטפלו בכם וכן את מקום העבודה עצמו, שאכן מדובר בתאונת עבודה. אתם תקבלו מהמעביד טופס בשם "ב.ל. 250", המהווה הפנייה לטיפול רפואי ואף יבקש מכם לחתום על הודעת תביעה לביטוח לאומי. כדי לקבל הכרה מהביטוח הלאומי כנפגעי עבודה, יש להגיש תביעת נכות ואף לעבור ועדה רפואית כדי לקבל אישורים ותשלומים בהתאם לאחוזי הנכות ולפגיעה שהביטוח הלאומי יפסוק.
  • התביעה עצמה – במצב זה, התביעה הינה מול הביטוח הלאומי וחברת הביטוח. כך, פיצוי בגין תאונת דרכים קלה וקשה כאחד, הוא כפול – מידי חודש יתקבל תשלום מביטוח לאומי, במשך שלושה חודשים מרגע התאונה. הפיצוי בדרך כלל עומד 75% מהשכר החודשי אשר נשלח אליכם בשלושת החודשים שקדמו לתאונה. בנוסף, ניתן לקבל פיצוי קבוע או זמני במידה וקיימת נכות. חברת הביטוח מצידה תפצה בגין הפסדים, סבל, הוצאות, כאב ונזקים נוספים התלויים בסוג הפוליסה אשר לרשותכם.

תאונת דרכים בדרך לעבודה

מה אם הנפגע לא הוכר כנפגע תאונת עבודה?

בדיוק במקרים כאלו, אשר התרחשו באירוע שלא קשור לעבודה או שלא בשעות העבודה, קיים ביטוח תאונות אישיות. הביטוח מהווה השלמה לביטוחי חיים, בריאות או מנהלים ומשתלב כביטוח משלים לביטוח החובה לרכב. כך או כך, בין אם מדובר על פיצוי בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה קלה או קשה, מומלץ ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בנושא זכויות העובד, שיעניק לכם ליווי אמין ומקצועי. לחצו כאן למידע נוסף ובואו לדרוש את הזכויות שמגיעות לכם!

 

 

.

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button