עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

קניית נכסים בכספי הפיצויים

קניית נכסים

עובדים וותיקים שעבדו שנים רבות במקום עבודה כמו לדוגמה בצבא, פורשים לגמלאות ומקבלים סכומי כסף מאד גבוהים כפיצויים. כיוון  שמדובר בסכומי כסף גבוהים מאד, הם מחפשים אפיקי השקעה של הכספים הללו בדרך חכמה ונכונה. אחת האופציות המתאימות ביותר היא קניית נכסים בכספי הפיצויים. זו יכולה להיות דירה להשקעה, רכישת דירה או בית למגורים בסביבת מגורים אחרת, או בשטח גדול יותר מהדירה הנוכחית.

בכל נושא אשר קשור ברכישת נכס יש לבדוק אותו בשבע עיניים כיוון שמדובר בסכומי כסף גבוהים מאד וכל לקוח רוצה לרכוש נכס וליהנות ממנו ושלא יוצר מצב שהוא ייפול למעשה מרמה. זו הסיבה שחייבים את הליווי המשפטי של עורך דין מקרקעין בקריות, בתל אביב או בכל מקום אחר אשר יבדוק את כל מסלול הרכישה מול החברה הקבלנית אם מדובר בנכס חדש, או מול המוכר אם מדובר בנכס יד שנייה. מדובר בבדיקה מקיפה ואקוטית מאד הקשורה לרישום הנכס ברשם המקרקעין, לאופן ביצוע התשלומים ולקבלת בטוחות אם מדובר בנכס שנרכש מיזם.

השקעה נבונה קניית נכסים בארץ או בחו"ל

אזרחים רבים שיוצאים לפנסיה מבינים שאם יחסכו את הכסף בתוכנית חיסכון בבנק, הריבית תהיה אפסית ולכן יש עדיפות לרכישת נדל"ן. אם מבצעים רכישה כדאית של נכס באזור מוצלח, קיימת סבירות שערכו של הנכס יעלה וכך יוצר לבעל הנכס רווח נאה לאורך השנים.

בנוסף לכך, אם מדובר בדירה להשקעה, אפשר להשכיר אותה וכך ליצור הכנסה פאסיבית בכל חודש של כמה אלפי שקלים, אשר יסייעו לכיסוי מלוא ההוצאות המשפחתיות החודשיות. זו הסיבה שמקבלי הפיצויים בוחנים כמה וכמה אופציות של קניית נכסים באזור שבו הם מתגוררים או בעיר אחרת, כדי ליהנות ממבצעי הוזלות משמעותיים וכך תהיה רווחיות גדולה לאור העלייה במחירי הנכס כיוון שעם השנים השווי של הנכס יהיה גבוה יותר.

אפשר לרכוש דירה במקומות רבים בארץ או לחלופין לקנות דירה בחו"ל וזאת לשיקולו של הגמלאי. בכל עסקה קיים סיכון וגם סיכוי ולכן יש לשקול באופן מעמיק כל אחת מהעסקאות המוצעות כדי לקבל החלטה על ההצעה הטובה ביותר. מי שמחליט לרכוש בית במדינה אחרת חייב לבדוק באמצעות אנשי מקצוע שאכן הנכס המוצע למכירה קיים בפועל ואין מדובר במעשה מרמה.

בנוסף לכך הוא ייעזר בשירותיה של חברת ניהול נכסים אשר תטפל בכל המעטפת הקשורה בנושא קניית נכסים כמו מציאת שוכר, חתימה על חוזה שכירות, ביצוע עבודות תחזוקה שוטפות וחריגות וגם העברת הכספים עבור דמי השכירות לבעלי הנכס בישראל בקיזוז העמלה של חברת הניהול.

סוף מעשה במחשבה תחילה

לאור העלויות הגבוהות של הנדל"ן, יש לשכור את שירותיו של עורך דין כבר בתחילת העסקה כדי שיבדוק כל נושא באופן מעמיק. לקוחות שמחליטים בעת קניית נכסים לא להיעזר בעורך דין כדי לחסוך בעלויות, יכולים למצוא את עצמם עם הפסדים גדולים מאד לאור חוסר הבקרה על כל תהליך זה.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button