עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

פיטורין - הדרך שלכם להתחלה חדשה

קוראים לזה בשם המכובס "הפסקת עבודה" אבל המשמעות אחת - פיטורין. כולנו כשכירים חוששים שיפטרו אותנו ושנאבד את מטה לחמנו ומקור הפרנסה שלנו, אבל דווקא במקרים רבים פיטורין הם ההתחלה של דרך חדשה. למשל, מציאת מקום עבודה טוב יותר או יציאה לעצמאות כלכלית בארץ או בחו"ל.

כדי להבטיח שאתם מוכנים לאתגר כדאי שיהיו ברשותכם כל המסמכים הנדרשים, זאת כדי שתוכלו למצות את כל זכויותיכם. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות איך עושים זאת נכון.

נעים להכיר - עורך דין לענייני פיטורין ועבודה

לא משנה אם פוטרתם או התפטרתם כי דבר אחד משותף לכולם - אתם צריכים לדעת מה מגיע לכם על פי חוק. למשל, האם וכמה אתם יכולים לנצל ימי חופשה וימי מחלה שנזקפים לזכותכם האם אתם יכולים לתבוע את המעסיק על הפרות שונות של החוק (הלנת שכר, התעמרות בעבודה, הטרדה מינית, ניצול יחסי מרות ועוד).

בנוסף, עורך דין לדיני עבודה יכול לסייע לכם בתהליך המשפטי מול מקום העבודה. לדוגמה, במידה ופוטרתם ללא שימוע או שלא קיבלתם הודעה מוקדמת כנדרש בחוק. וכמובן - עורך דין לדיני עבודה יכול להשיג פיצויים לעובד שפוטר, גם במידה ופוטרתם וגם במידה והתפטרתם.

וזה לא הכל, כי עורך דין לדיני עבודה יכול לסייע לכם גם במצב שלישי שבו החברה שעבדתם בה (ישראלית או זרה) פשטה רגל. במקרה כזה הוא זה שיבטיח שהזכויות הסוציאליות שלכם (פיצויי פיטורין, שכר עבודה וכו') לא יפגעו.

להתחיל מחדש ברגל הנכונה

מכיוון שמעסיקים רבים בישראל הם סניפים או חברות בת של עסקים בינלאומיים, לא מן הנמנע שתידרשו לבצע תרגום משפטי. למשל, תרגום של מכתב הפיטורים, של ההמלצות, של תלושי השכר וכו'. יש כמובן גם מקרים הפוכים שבהם החברה ישראלית, אבל העובד מעוניין לפתוח בקריירה חדשה מעבר לים. גם כאן מן הסתם נדרש תרגום.

הדעה הרווחת טוענת שתרגום משפטי נדרש רק במצבים רגישים (כמו ערעור, הגשת עדות, ראיות ותצהירים וכו'), אבל המציאות שונה לחלוטין כי תרגום משפטי רלוונטי למעשה לכל אחד מאיתנו כעובד. למעשה, תרגום משפטי הוא תרגום של כל מסמך רשמי משפה אחת לשפה אחרת ובעולם גלובלי (כמו עולם העבודה העכשווי) הוא כמעט בגדר הכרח.

לסיכום

למעשה, כמעט בכל שלב בחיי העבודה שלכם תצטרכו ליווי משפטי בתחום דיני עבודה ובהתאמה – תרגום משפטי. בשניהם אין תחליף למקצועיות, לאיכות ולאיפיון מדויק של הצרכים והדרישות שלכם כדי שתוכלו להתחיל מחדש באופן המיטבי עבורכם.

אמנם פיטורין הם לא מצב אידיאלי, אבל זה יכול לקרות לכולנו בכל מצב וכדאי שנדע להתכונן לכך. כבר אמרו חכמים "לא לעולם חוסן" והם כרגיל צדקו, אבל בעולם העבודה צריך לפנות למומחים (עורכי דין לדיני עבודה, מתרגמים משפטיים ועוד) ולא לחכמים. ושיהיה בהצלחה!

 

 

 

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button