עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

על תפקידו של רואה חשבון

רואה חשבון - תפקידיו השונים

כאשר אנחנו חולים אנחנו הולכים בדרך כלל לרופא, כאשר יש לנו בעיה עם החוק נלך לעורך דין וכאשר יש לנו בעיה כלכלית שקשורה לחשבון הבנק שלנו או לחובות שיש לנו עלינו לפנות לרואה חשבון מקצועי. תפקידו של רואה חשבון הוא לסייע לנו לעשות סדר פיננסי בכספים שלנו עם תשלומים לרשות המיסים (כולל מציאת דרכים לקבל פטור מתשלום מיסים אם אפשר), תשלומים לביטוח לאומי וגם כל מה שקשור לחיסכון הפנסיוני שלנו ולהשקעות שיש לנו בשוק המניות או בנדל"ן.

רואה חשבון

איך רו"ח יכול לסייע לנו מול ביטוח לאומי?

רו"ח מקצועי יכול לסייע לנו מאוד בהתנהלות השוטפת מול המוסד לביטוח לאומי. כל אזרח מחויב בתשלום לביטוח לאומי מהרגע בו הוא מגיע לגיל 18 ועד אשר שהוא יוצא לגיל פנסיה. אם אנחנו שכירים בשוק העבודה אז המעסיק שלנו צריך לשלם לביטוח לאומי וזאת לפי חוק זכויות העובדים. אם אנחנו עצמאיים אנחנו חייבים לשלם לביטוח לאומי באופן עצמאי. תשלומים אלו חייבים להיות בזמן ואי תשלום שלהם יכול להיות הרה גורל ולגרום לנו להיות בחובות כבדים.

איך רואה חשבון יכול לסייע לנו מול מס הכנסה?

באופן טבעי, אחד הגופים המרכזיים, שאנחנו צריכים ללמוד להתנהל מולם באופן כלכלי זה רשות המיסים. כאשר אנחנו נדרשים לשלם מס לפי חוק, יש הקלות שיכולות לאפשר לנו לשלם פחות מס כמו למשל אם אנחנו חד הוריים או אם אנחנו בעלי תואר אקדמאי או עולים חדשים (יש עוד הרבה הקלות נוספות). רו"ח מקצועי יכול לסייע לנו, לקבל הקלות בתשלומי המס שלנו וגם לעשות סדר באופן בו אנחנו צריכים לשלם מס.

מתי צריך לפנות לרואה חשבון?

יש לפנות לרואה חשבון באופן שוטף כחלק מההתנהלות הכלכלית שלנו. אם אנחנו בעלי עסק עצמאי, אנחנו חייבים להיות בקשר עם רואה חשבון אחת לחודש לפחות. לאיש מקצוע זה אנחנו צריכים להעביר דין וחשבון וגם מסמכים המגבים זאת אודות ההכנסות וההוצאות האישיות שלנו והעסקיות שלנו. רו"ח מקצועי ידע לומר לנו איך להתנהל אל מול רשות המיסים ואל מול המוסד לביטוח לאומי.

בסופו של דבר, ההתנהלות הפיננסית שלנו יכולה להיות דבר מלחיץ, אם אנחנו לא מבינים בתחום הכלכלי. אם אנחנו לא רוצים להסתבך עם רשויות החוק או להיות בחובות כדאי לנו לשכור את שירותי הייעוץ המקצועיים של איש מקצוע כמו רואה חשבון. איש מקצוע זה יוכל לעשות לנו סדר בבלגן של כל הניירת הפיננסית שלנו, כך שנדע כמה כסף אנחנו חייבים ולמי. אנשים רבים בוחרים לפנות לייעוץ מקצועי אצל רואי חשבון בשביל לקבל הקלות בתשלומי המס או הביטוח הלאומי שלהם. יועץ חשבון יוכל לסייע לנו לדעת טוב יותר כמה כסף אנחנו חייבים ומתי אנחנו חייבים לשלם אותו ולמי.

בשיתוף אתר https://livseg-cpa.co.il

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button