עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תחומים בהם עוסק עורך דין דיני עבודה

דיני עבודה בישראל הם ללא כל ספק מורכבים. מדובר בתחום משפטי אשר מכניס לתוכו את הזכויות והחובות של המעסיקים והעובדים. המורכבויות נגרמות לא רק בשל החוקים הרבים בתחום אלא גם בשל הסכמים קיבוציים, אישיים ותקדימים אשר נקבעו לאורך השנים על ידי בתי הדין לעבודה ובג״צ. תפקידו של עורך דין דיני עבודה הוא להכיר את כל מורכבויות הללו ולסייע לעובדים ולמעסיקים בהתמודדות מול החוק.

הן המעסיק והן העובד יכולים למצוא את עצמם זקוקים לעזרה בתחום. לא פעם המעסיק עובר על חוקי העבודה בלי להתכוון לכך ולא פעם העובד זקוק לסיוע כדי לשמור על הזכויות שלו. התפקיד של עורך הדין הוא לסייע למי מהצדדים בהבנת הזכויות, החובות ומיצוי שלהם. הסיוע יכול להתבצע בדרכים שונות כולל התייעצות ראשונית, ליווי בהתנהלות מול הגורמים השונים במקום העבודה ובבית המשפט אם יש צורך בכך.

תחומים בהם עוסק עורך דין דיני עבודה

ישנם מספר תחומים אשר ניתן להתייעץ איתם עם עו״ד ושקשורים בדיני העבודה. בין היתר הוא יכול לסייע בתחומים הבאים:

  • פיטורים – החוק מתייחס בצורה מדויקת לנושא הפיטורים וגם מעסיקים לעתים זקוקים לייעוץ וגם עובדים אשר עומדים לקראת פיטורין או שפוטרו שלא כהלכה זקוקים לעזרה.
  • הטרדה – ישנן צורות שונות של הטרדה במקומות העבודה וכאשר היא מתרחשת הצד המוטרד/ת עלול להרגיש חשוף ובמקרה זה יש צורך בסיוע וליווי מקצועי של עורך דין דיני עבודה.
  • הפרשות – על פניו החוקים ברורים וקובעים כיצד ומתי יש לבצע הפרשות לביטוח פנסיוני וקרן השתלמות. בפועל הדברים לא תמיד מתבצעים כהלכה ואז מגיעים להליך שדורשת עו״ד.
  • הרעה בתנאים – על פניו על המעסיק לשמור על זכויות העובד וכל הרעה בתנאים עשויה להוביל לתביעות ולמשא ומתן בין הצדדים אך חשוב לבצע את המהלך בצורה מקצועית בלבד.
  • עובדים זרים – רבים מעסיקים עובדים זרים וחייבים להכיר את הכללים, החוקים ולהימנע מטעויות שעלולות לעלות הרבה מאד בטווח הרחוק. יש להתייעץ מראש כדי לפעול כראוי.
  • פוריות והיריון – החוק מתייחס באופן מפורט לזכויות האישה במהלך טיפולי פוריות, בהיריון ולאחר הלידה. במקרה שאלו הופרו עליה לפנות לבעל מקצוע שיסייע לה לקבל את אותן הזכויות.
  • תאונות – לא פעם יש צורך בפניה אל עורך דין תאונות עבודה שתפקידו לסייע במקרה של תאונות בדרך, מהעבודה ובתוכה.
  • נוספים – דיני עבודה כוללים מגוון רחב של זכויות עובדים ובכל מקרה של ספק על המעסיק להתייעץ ועל העובד לשאול שאלות ורצוי לעבוד עם עו״ד המתמחה בתחום כדי לעמוד על זכויותיו כראוי.

עמידה על כלל הזכויות

בכל מקרה בו הופרו זכויות העובד עליו לפעול קודם כל במישור ההבנה. חשוב לדעת האם באמת הופרו הזכויות וכיצד מותר לו לפעול. לעתים יש צורך לאסוף עדויות לפעילות הלא תקינה ולעתים נכון לפנות למעסיק אך לפני שמתקבלת ההחלטה כיצד לפעול יש לוודא מהי הדרך הנכונה לכך. עורך דין דיני עבודה הוא האיש הנכון לקבלת עזרה הן בהבנת הזכויות ולכל אורך השמירה עליהן.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button