עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

עובדים נאמנים במקום העבודה

עובדים נאמנים

העבודה היא נדבך חשוב בחיים של כל אדם. רבים מהעובדים השכירים שואפים עם הזמן להתקדם במקום העבודה שלהם ולכן הם עושים כל שניתן כדי לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר. רוב העובדים מרגישים שייכות למקום העבודה ולכן יש להם מוטיבציה גבוהה וחשוב להם לקדם תהליכים שונים, כדי שהתוכניות שגיבשה ההנהלה אכן יצאו לפועל ויבוצעו בהצלחה. כל עסק חותר להצלחה פיננסית ובאמצעות העובדים שהם ההון האנושי שהוא כל כך חשוב, הם מבצעים צעדים שונים כדי להגיע להצלחה. התחושות הללו של העובדים מובילות לכך שמדובר בסוג של עובדים נאמנים אשר פועלים על פי נהלי החברה.

מגפת הקורונה הובילה לשינויים באופן ההתנהלות במשרדים השונים. אם עד עתה כל עובד הגיע בבוקר ועדכן במערכת של שעון נוכחות את ההגעה שלו, בזמן הקורונה מכיוון שהעובדים החלו לעבוד מהבית, היה צורך במציאת פתרון מהיר אחר. זו הסיבה שבמקומות עבודה רבים החלו לפעול בנושא נוכחותם של העובדים, באמצעות אפליקציה שבה מדווחים על שעת תחילת העבודה ועל שעת סיום העבודה. בכל בוקר כאשר העובד פתח את המחשב מביתו, הוא סימן שהגיע וכך גם בסוף היום.

עובדים נאמנים בתקופת הקורונה

תקופת הקורונה הציבה אתגרים רבים הן לעובדים והן להנהלה והיה צורך לקבוע דפוסי עבודה חדשים כדי שהמערכת תמשיך לפעול כפי שהיה עד עתה. הדבר לא קרה בבת אחת כי שיטת העבודה מהבית הייתה נושא חדש והיה צורך למצוא שיטות שהעובדים בבית יכולים להסתגל אליהן.

מכיוון שזמן ההגעה לעבודה נחסך והעובדים לא בזבזו שעות על שהייה בכבישים בפקקי התנועה העצומים ולאור השעות הרבות שכל אחד מהעובדים הקדיש למערכת, נוצר מצב שבסך הכול הכללי התפוקה בבית הייתה לגבוהה יותר מהתפוקה במשרד, כך שהייעול היה אופטימלי. דבר זה הוריד את רמת החששות של המנהלים מהעובדה שהעובדים נמצאים בביתם ולא יקדישו די זמן לענייני המשרד אך כיוון שמדובר בקטגוריה של עובדים נאמנים, אכן העבודה בחלק גדול מהרבדים שלה לא נפגעה.

דואגים למקום העבודה

כל אדם עובד עבור הפרנסה שלו, יש לו סיפוק עצום מהעבודה והוא נהנה מהעשייה ומהעובדה שהוא עובד עם אנשים נעימים. כשהחלה הקורונה התהפכו היוצרות ולאור חוסר הוודאות הפיננסית והיעדר ההכנסות, העובדים בעסקים השונים דאגו למצבו של העסק שבו הם עבדו.

בהתאם לתחום הפעילות, יש עסקים שעובדיהם יצאו לחל"ת ולקח זמן עד שהתחילו להתקבל התשלומים מהמוסד לביטוח לאומי ויש עסקים אחרים שנאלצו לפטר את העובדים כיוון שלא ראו אור בקצה המנהרה.

העתיד של העסק

חלק מהייחוד של עובדים נאמנים הוא שהם דואגים למצבו של העסק. מעבר לכך רבים מהם חשבו על פתרונות לסיטואציות מסוימות ולכן הם ביצעו סיעור מוחות, הגיעו למסקנות והציעו תוכנית שכוללת הצעות ייעול ליצירת הכנסות, כמו לדוגמה שדרוג האתר המקוון של העסק, כדי שלקוחות ייחשפו לאתר וירכשו בו מוצרים שנחוצים להם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button