עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

מתי לפנות לשירותי עורך דין לדיני עבודה?

שירותיו של עורך דין לדיני עבודה

עורך דין לדיני עבודה הוא עורך דין עסוק במיוחד. הוא מסייע לעובדים או מעסיקים לפתור מחלוקות שמתעוררות ביניהם ובמקרים חמורים יותר גם יגיע ללוות את הלקוחות שלו בבית המשפט. לנושאי העבודה והיחס בין מעסיקים למועסקים יש בתי דין נפרדים ששם דנים בתיקים ובמקרים הקשורים אך ורק לנושאים אלה ומכאן החשיבות שנותן עולם המשפט לכך שכל עובד יהיה מועסק בהתאם להנחיות החוק, יידע שהזכויות שלו נשמרות ושאין שום הסתרה של נושאים חשובים שקשורים ביחס שלו עם המעביד שלו. עורך דין העוסק בתחום של דיני עבודה יכיר על בוריים את חוקי העבודה השונים, את מה שצריך או אסור שיהיה במסגרת יחסי עובד ומעביד, יידע בדיוק מה הזכויות של העובדים וכמובן גם את הזכויות של המעסיקים.

במה יכול לעזור עורך דין לדיני עבודה?

חשוב מאד להבין שביחסי עובד ומעביד יש אמנם לא מעט נושאים שנובעים מרצון טוב או דאגה לאווירה טובה ונעימה בין כל הצדדים, אך שני הצדדים גם מחויבים לפעול על פי החוק. מכיוון שמקום העבודה הוא המקור לפרנסה של העובד – הרי שיש חשיבות לבחינה מעמיקה, למשל, של הפרשות שונות מתלוש המשכורת שלו, של סעיפים שונים מחוזה העבודה בין הצדדים ומכיוון שלא תמיד העובד יכול להבין או לוודא שהכל ברור ונרשם על פי הסכמות שבוצעו בעל פה – הרי שעורך הדין יכול לסייע לו להבין מה כתוב, למה הכוונה, האם כל מה שנרשם הוגן ונכון וכמובן שיכול לסייע לו במקרה ויש מחלוקת ודרושה עזרה מקצועית חיצונית. כשהעובד יגיע למעביד עם מכתב שמופיעה עליו חותמת עורך דין ומנוסחות בו מחלוקות בנוגע לסעיפים שונים בחוזה או מפורטים בו סעיפים שקשורים לאופן ההעסקה של העובד – המעביד לא יוכל לזלזל בכך ויהיה חייב לתת מענה מקצועי על מנת לתקן את העוול.

נושאים שבהם מתעסק עורך הדין לדיני עבודה

ראשית, חשוב לדעת שעורך הדין יכול לסייע במתן תשובות ספציפיות במידה ויש עניין לא ברור של העובד מול מקום העבודה שלו, אפשר לפנות על מנת לבחון לעומק תנאי העסקה של עובדים (גברים ונשים כאחד), ללוות תהליך של פיטורין שמי מהצדדים טוען שאינם מוצדקים וכמובן להגיש שם העובד תביעה בנושאים שונים שקשורים ליחסים שיש או היו לו עם מקום העבודה – הלנת שכר, הפרשות לפנסיה, ניצול לא הוגן של יחסי מרות, הטרדה מינית במקום העבודה ועוד. חשוב מאד להבין שזכויות שקשורות לנושא העבודה הן זכויות שמגיעות הן לעובד עצמו והן למעסיק ומכאן החשיבות של חוזה שנחתם על ידי שני הצדדים והבנה מעמיקה של שניהם בנוגע לסעיפים שמופיעים בחוזה ומוסכמים על ידם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button