עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

מדריך זכויות של עובדי בניין ושיפוצים

זכויות עובדי בניין ושיפוצים

כמו בהרבה תחומים, גם בתחום עובדי בניין ושיפוצים, אנחנו מגלים לא פעם כי כל הנושא הזה של זכויות העובדים הוא נושא פרוץ ומעסיקים רבים לא באמת מעניקים לעובדים את מלוא הזכויות המגיעות להם על פי חוק.

האבסורד הוא שדווקא עובדים אלו, המועסקים בענפים של בנייה ושל שיפוצים, זכאים לזכויות רבות יותר ביחס לעובדים אחרים בענפים אחרים במשק.

לפני הכול - מה חשוב לדעת?

חשוב לציין כי הזכויות מהם אמורים העובדים ליהנות, הן זכויות המעוגנות בחוק עם צווים המחייבים את כל מי שעוסק ומעסיק עובדים בענף הבנייה. הזכויות הללו מגיעות לעובדים באופן אוטומטי בלי שהצדדים יצטרכו לנסח הסכם עבודה כזה או אחר כך שבעצם אין כל אפשרות שעובד יוותר על הזכויות שלו שנובעות מצווי ההרחבה שנחקקו במהלך השנים.

ויתור כזה לא יהיה כלל בר תוקף והעובד יוכל גם אם חתם על הסכמי עבודה אחרים, לפנות אל בית הדין לעבודה על מנת לתבוע את הזכויות המגיעות לו למרות שחתם אחרת.

הזכויות של עובדי בניין ושיפוצים

נמנה להלן חלק מהזכויות המשמעותיות שמגיעות לעובדים בגין העבודה שלהם במסגרת בנייה ושיפוצים:

שכר מינימום – שכר המינימום של עובדי בנייה הוא שכר מינימום ''ענפי'' ולא שכר מינימום רגיל. השכר גבוה יותר והוא נקבע בהתאם לתפקיד של העובד, לוותק שהוא צבר ולדרגה שלו.

קרן השתלמות ייחודית - עובדים המועסקים בענף הבנייה זכאים כבר מחודש העבודה הראשון שלהם לשלם הפרשות לקרן ההשתלמות בגובה של 10% מהשכר.

הפרשות גבוהות לפנסיה- הזכאות של העובדים בענפי הבנייה בהפרשות הפנסיוניות הן גבוהות יותר מכל ענף עבודה אחר.

זכויות סוציאליות- העובדים בענף הבניה זכאים לקבל דמי הבראה ודמי חגים, כמו גם לצבירה עודפת של ימי מחלה, יותר מהעובדים בשוק הפרטי. הם גם זכאים לימי היעדרות לימי שמחה כמו גם לימי אבל.

הם זכאים גם לקבל שי לחג בסכום של 500 ₪ לשנה.

עבודה התלויה במזג האוויר- העבודה של עובדי בנייה תלויה במקרים רבים במזג האוויר. על כן במקרה והעבודה התבטלה בעקבות פגעי מזג האוויר, העובד יהיה זכאי לקבל תשלום נוסף על ארבע שעות עבודה למרות שלא עבד בפועל. (בכפוף לתנאי החוק בנושא)

זכויות  עובדי בניין ושיפוצים - לסיכום

היות והדין מכיר במורכבות ובקושי של העבודה בתחום הבנייה כמו גם ברמת הסיכון שכרוכה בעבודות מן הסוג הזה, על כן נהנים העובדים בענף הבנייה מתנאים משופרים. היות ולא כל מעסיק טורח ליידע את העובדים שלו בתנאים המגיעים להם בפועל, חשוב שכל אחד ייוועץ בשירותי עורך דין לענייני עבודה על מנת לוודא כי הוא אכן זוכה לקבל את כל הזכויות המגיעות לו על פי חוק.
ממש כמו שבענייני מקרקעין לא נחתמים חוזים ללא ליווי של עורך דין מקרקעין מומלץ, כך גם בתחום הזה של ענייני עבודה, חשוב להכיר את הזכויות.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button