עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

ליטיגציה מסחרית ואיך היא קשורה לעסקים?

ליטיגציה מסחרית הינו מונח רחב המקיף תחתיו מגוון רחב של היבטים המצריכים ייצוג בערכאות המשפטיות תחת המטרייה העסקית לרבות קשרי מסחר, שיתופי פעולה בין חברות ובתי עסק שונים, ארגונים ועוד.

עורכי דין המתמחים בליטיגציה המסחרית מעניקים ללקוחותיהם ייצוג משפטי אל מול הערכאות המשפטיות הנדרש לאור תביעות שונות כגון הפרת חוזה, מחלוקות המתקיימות בין שותפים ואשר מצריכות קבלת החלטה רשמית מטעם בית המשפט, היבטים הנוגעים לשוק ההון ולמניות החברה וכיוצא בזאת.

האם מדובר בייצוג משפטי בעת הצורך בלבד?

כאן משתלב האלמנט העיקרי בשכירת שירותיהם של עורכי דין המתמחים בליטיגציה בכלל וליטיגציה המסחרית בפרט.

במשרדי עורכי דין המתמחים בליטיגציה מסחרית נהוג להעניק את הליווי באופן שוטף, תוך כמובן מתן מענה מידי בעת הצורך, כאשר עולות אי אלו סוגיות המצריכות ייצוג משפטי מתקדם יותר תחת הערכאות המשפטיות השונות. למעשה, מדובר ביועצים משפטיים המלווים בתי עסק וחברות, לרוב משלב ההקמה של החברה.

עורכי דין המתמחים בליטיגציה מסחרית עוסקים בין היתר בהתוויית וניסוח ההסכמים מטעם החברה, העסקת העובדים מטעם החברה, בהיבטים והליכים הנערכים בדירקטוריון ובמניות החבר. היבטים אלו מצריכים סקירה משפטית וקפדנית מתמדת.

בעת הצורך, מייצגים עורכי הדין את החברה בפני הליכים שונים אל מול בית המשפט. ההופעה בפני הערכאה המשפטית מצריכה היכרות מעמיקה ודקדקנית עם בתי המשפט, ועל-כן ליווי משפטי הנעשה עוד בשלביה המוקדמים של החברה, בהכרח ישפיע לטובה על מידת התועלת של הייצוג אל מול בית המשפט עצמו.

ליטיגציה מסחרית

מיומנות ההתדיינות

חשוב להדגיש כי לא כל משרד המתמחה בדיני העבודה בהכרח יפעל למתן שירותי ייצוג וליטיגציה מסחרית עבור בתי עסק ובדגש על חברות ותאגידים.

המיומנות והיכולת להתדיין בבית המשפט ולייצג ולנהל תיקי תביעות מאתגרים וסבוכים, מצריך ידע משפטי, עסקי ומסחרי מקיף. סכסוכים משפטיים לעתים קרובות יצריכו מעין 'מלאכת בילוש' המבקשת להבין כל פרט ופרט אשר הוביל אל השורה התחתונה שהביאה זה עתה את הצדדים לקראת תביעה.

המשפט המסחרי בכללותו נובע מתוך המשפט האזרחי, וטומן בחובו היבטים רבים המקבלים ביטוי גם בבתי המשפט לרבות דיני החוזים, מיסוי, שטרות, קניין רוחני, ניירות ערך ושוק ההון ועוד.

בקיאות מרבית, יכולת התנסחות טובה ונכונה, והיכרות עם הבירוקרטיה והתהליכים הנדרשים אל מול בתי המשפט, יכולה לסייע רבות, וכאן למעשה נכנס אלמנט הניסיון אשר יכול לעמוד לזכותם של משרדי עורכי דין העוסקים בתחום.

הוכחת הטיעונים

בדומה לכל ייצוג משפטי הנערך אל מול ערכאה משפטית כזו או אחרת, מיומנות ההתדיינות מוכרחה להתכתב עם היכולת של משרד עורכי הדין המייצג את החברה / הארגון להוכיח את טענותיו.

משמעות הדבר היא שאם ישנה תביעה כנגד בית העסק, הרי שעל כתפי המשרד מוטל נטל ההוכחה. דומה הדבר להגשת תביעה מטעם המשרד המייצג אשר גם הוא צריך לגבות את טיעוניו בהוכחות חותכות שישכנעו כי אכן יש מקום לדיון משפטי בנוש.

קבילות הראיות, משקלן ומידת משמעותן על ההליך המשפטי, כל אלו מוכרחים להיבחן היטב על-ידי המשרד המייצג, וזוהי תולדה של משרד המתמחה בליטיגציה משפטית על פרטיה השונים.

זכויות עובדים ודיני עבודה בישראל

בישראל, זכויות העובד וחובות המעסיקים מורכבות ומגוונות, משקפות את המטרה ליצור סביבת עבודה הוגנת ובטוחה. זכויות אלו כוללות, בין היתר, תנאים כמו שכר הוגן, שעות עבודה סבירות, תנאים סבירים לבריאות ובטיחות בעבודה, והגנה מפני אפליה או הטרדה. חובות המעסיקים כוללות דאגה לכללים אלו ועמידה בהסכמים ובחוקים הרלוונטיים.

עורכי דין בתחום דיני עבודה מספקים שירותים רבים, כולל ייעוץ משפטי, ניהול משא ומתן בין עובדים ומעסיקים, ייצוג בבתי משפט במקרה של סכסוכים, ועזרה בהבנת הזכויות והחובות של כל צד. הם עוסקים במקרים של פיטורים, הפרת חוזים, תנאי עבודה לא תקינים, ועוד.

הפנייה לעורך דין מתמחה בדיני עבודה יכולה להיות חיונית במקרים בהם עובדים או מעסיקים נתקלים באתגרים משפטיים או סכסוכים. עורך דין יכול לסייע בהבנת המצב המשפטי, לספק ייעוץ וליווי בתהליך, ולעזור להגיע לפתרון המשפטי המתאים ביותר למצב.

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button