עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

להיעזר בעורך דין לדיני עבודה? מומלץ למעסיקים

אחד השלבים המבורכים בעסק הוא הרגע שבו בוחרים להתרחב ולהעסקים עובדים נוספים. זהו רגע משמעותי, שמאפשר לבעל או בעלת העסק להקפיץ את העסק שלהם קדימה, ולאפשר להם להתרכז בפיתוח ובצמיחה.

יחד עם זאת, מדובר על שלב משמעותי שיש לבצע אותו בצורה הנכונה מכמה זוויות: מהזווית העסקית ומהזווית המשפטית. במאמר הזה נדון בחשיבות של ליווי משפטי על ידי עורך דין לדיני עבודה בשלב העסקת עובדים.

מדוע מעסיק צריך להיעזר בעורך דין לדיני עבודה?

העסקת עובד שכיר היא יצירה של מערכת יחסית מאוד ספציפית, ויש לה את הכללים שלה - גם מצד העובד, אבל בעיקר מצד המעסיק. העובדים היום אינם טפשים, והם מכירים את זכויות העובד. לכן, מומלץ להיעזר בעורך דין מתחום העבודה על מנת לוודא שמערכת היחסים המקצועית שנבנית עם העובד החדש נעשית בצורה נכונה שמגנה על המעסיק ועל זכויותיו.

בין השאר, ישנה חשיבות רבה לעריכת חוזה העסקה ברור שעומד בכל דרישות החוק. חוזה העבודה הוא הנייר שלמעשה מסדיר את התנאים, הדרישות ואת כל היחסים בין העובד החדש לבין העסק שמעסיק אותו. כל טעות קטנה שנעשתה בחוזה, עלולה להתנפח למימדים משמעותיים במיוחד אם מדובר על עובד שצבר ותק רב במקום העבודה.

בנוסף, תמיד עלול לקרות מצב שבו עובד, בין אם הוא מועסק כרגע ובין אם מדובר בעובד לשעבר, יגיש תביעה נגד העסק בטענה כזו או אחרת, וידרוש פיצויים גבוהים. אם תהליך ההעסקה נעשה בצורה רשלנית, ללא ליווי וסיוע של עורך דין - סיכוי גבוה שבית המשפט יפסוק לטובת העובד, גם אם ניסית בלב תמים להיות המעסיק הטוב ביותר שרק אפשר.

במקרה של תביעה נגד העסק, הדבר גם עלול לכלול המון בירוקרטיה גוזלת זמן: ניסוח כתב הגנה והגשה שלו לבית משפט, איסוף ראיות וכיוצא בזה. פניה לעורך דין לענייני עבודה יכול לחסוך ממך את כל הטרחה הזאת. עורך הדין ינסח את כתב ההגנה, וייעזר בחברת שליחויות משפטיות בשביל להגיש אותו לבית המשפט לפי הדין.

סוף מעשה במחשבה תחילה

הרבה בעלי ובעלות עסקים פועלים בצורה תמימה, ומשוכנעים שאם הם יהיו נחמדים - היחסים עם העובדים שלהם יהיו שלווים ועל מי מנוחות. לצערנו, במקרים רבים אנחנו מגלים שהמציאות פועלת אחרת, ולעתים היחסים בין העובד למעביד הופכים לעכורים ולא נעימים.

פעמים רבות הסכסוך הזה מגיע לפתחו של בית המשפט, ושם כבר אין מקום לתמימות, לנחמדות או לאופי אדיב. לשון החוק היא שפה יבשה וברורה, עם דרישות מאוד ספציפיות שרוב האנשים כלל אינם מכירים. הדבר דומה לטיול בג'ונגלים של אפריקה - כמו שבטיולים האלה כדאי להצטייד במדריך שמכיר היטב את המקום, את השטח ואת הסכנות האורבות בכל פינה, כך בשדה המשפטי יש להיעזר בעורך דין שילווה אתכם יד ביד לחוף מבטחים, תוך שמירה על הזכויות שלכם, וגם של העובדים שלכם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button