עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

זכויות עבודה של עובדים זרים

זכויות עובדים זרים

בין אם אתם מעסיקים עובדים זרים, או שמא אתם עובדים זרים בעצמכם, בכל מקרה אתם צריכים להיות מודעים לזכויות השונות. כמו כן, גם לחובות שמוטלות על עובדים זרים. הנה כל מה שצריך לדעת בנושא של זכויות עובדים זרים.

כשמדברים על זכויות עובדים זרים, במקרים רבים מדברים על אותן זכויות של עובדים ישראלים שכירים. על פי החוק, עובד זר עשוי להיות זכאי לאותן זכויות להן זכאי עובד ישראלי שנולד וגדל בישראל. כמו כן, עובדות זרות לאחר היריון ובזמן היריון זכאיות בחלק מהמקרים לכיסוי הוצאות אשפוז ולידה. בנוסף, חשוב גם לדעת שעובדים זרים זכאיים לתנאי פוליסות ביטוח לעובד, מרפאות חינמיות לאבחון וטיפול במחלות מין ועוד. זאת ועוד, ילדים של עובדים זרים זכאיים לזכויות חינוך חובה בחלק מהמקרים, ביטוח רפואי לילדים ועוד.

זכויות של עובדים זרים שכדאי להכיר

חשוב לדעת, העובדים זכאים, על פי זכות, להנות ממגורים הולמים, כך שהמעסיק למעשה חייב לספר לעובד הזר את מגוריו. מעסיק אשר אינו פועל כך, בפועל עובר על החוק ומבצע עבירה פלילית. כמו כן, יש לציין כי מעסיקים זכאים ורשאים לנכות את החזרי ההוצאות עבור מקום המגורים משכרם של העובדים הזרים.

אחד הדברים החשובים שצריך לדעת הוא, שהיתר ההעסקה לעובד זר יינתן רק לאחר מילוי הבירוקרטיות השונות. למשל, יש לפנות אל הרשות לאוכלוסין והגירה בכדי לבקש את היתר העבודה וההעסקה. כמו כן, יהיה חשוב לשלם את כלל האגרות השונות הנלוות לבקשת היתר העסקה.

כשם שיש חובות יש גם זכויות לעובדים זרים

כשם שישנן זכויות לעובד הזר, חשוב לזכור כי ישנן גם חובות כל עוד האזרח מועסק בישראל. מעבר לחובות החוקיות המובנות מאיליהן, ישנן גם חובות הקשורות למקום העבודה של העובד הזר. כל עורך דין משרד הפנים יגיד לכם שבכדי להימנע מסיבוכים משפטיים, חשוב להקפיד למלא את חובות העובד הזר.

אם אתם צריכים סיוע של עורך דין משרד הפנים בעקבות פגיעה בזכויותכם, חשוב להבחין בין סוגי הפגיעות הנגרמות לעובד הזר. עובדים זרים עשויים להיפגע כתוצאה מהתנהלות מול המעסיק, מול מתווך של ההעסקה ומול מי שמעסיק בפועל את העובדים. במקרים אלו, יהיה ניתן לקבל סיוע משפטי ולהגיש תלונה אצל הממונה על זכויות העובדים הזרים בעבודה.

האם עו"ד משרד הפנים יכול לשמש כנוטריון?

לא כל עורך דין משרד הפנים יכול לשמש בתור נוטריון, אבל בהחלט תוכלו למצוא גם עורכי דין כאלו. ההמלצה תהיה לפנות לפירמות גדולות של עורכי דין בכדי לאתר את השירות המשפטי הנכון לכם ביותר. אם אתם מתקשים בבחירת עורך הדין שילווה אתכם, תוכלו לבקש המלצות ממכרים שלכם ומבני המשפחה.

לאחר שתקבלו המלצות על עו"ד משרד הפנים והגירה, תוכלו לקיים עמו את פגישת הייעוץ ולקבל פרטים נוספים. במהלך פגישת הייעוץ, אם משהו כזה או אחר לא ברור לכם, הקפידו לשאול ולוודא את כל הפרטים מול עורך הדין.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button