עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

זכויות העובד שיוצא לגמלאות

זכויות העובד

עובדים רבים אוהבים את מקום העבודה שלו ומבצעים את תפקידם על הצד הטוב ביותר ולכן תקופת העבודה שלהם נמשכת לא אחת הרבה שנים ואף עשרות שנים. כאשר העובדים האלו אמורים לצאת לגמלאות יש להם התלבטות קשה. חלק מהם מרגישים שהם עבדו קשה מאד לאורך השנים ולכן הם משתוקקים לתקופה שבה הם לא יעבדו וייהנו מהשקט ומהשלווה. מצד שני יש כאלו שמעדיפים להמשיך לעבוד עוד תקופה מסוימת או לעבור לחצי משרה. מחלקת משאבי אנוש בכל חברה שאחראית על שמירת זכויות העובד שיוצא לגמלאות בוחנת כל מקרה לגופו ובמקרים רבים נאותה לבקשה של עובד שמעוניין להמשיך עוד כמה שנים וזאת על פי הנחיצות של התפקיד או הידע שלו.

לעומת זאת עובד שמחליט לצאת לגמלאות, מבצע את ההיערכות הנדרשת לכך. יש מקומות עבודה רבים ובעיקר הגדולים שבהם שמבצעים סדנת הכנה לקראת הפרישה לגמלאות והם מעניקים הרצאות על נושאים רבים שמסקרנים את העובדים האלו. כמו לדוגמה הרצאות על נושאים משפטיים שיש לטפל בהם בגיל זה שהם  צוואות, ייפוי כוח מתמשך, טיפול בנכסים, והרצאות בנושאים פיננסים כמו השקעות, חסכונות ועוד. בנוסף לכך הם מקבלים מידע רב בנושא זכויות העובד שיוצא לגמלאות, חישוב הפיצויים, קבלת כספי פנסיה, אופן משיכת הכספים מקרן הגמלאות, קרן השתלמות ועוד.

בדיקה של זכויות העובד שיוצא לגמלאות

במקומות העבודה הגדולים נושא שמירת הזכויות של כל עובד מתבצע באופן מוקפד וחשבי השכר מבצעים את התחשיבים הנכונים והתשלומים מועברים על פי החוק. אך כאשר מדובר במקומות עבודה קטנים יותר, חשוב מאד שכל עובד יוודא כי הוא מקבל את כל הכספים על פי זכויות העובד ולא נוצרים מקרים שבהם העובד אינו מקבל את כל מה שמגיע לו.

ייעוץ משפטי בענייני דיני עבודה

עובדים שחשים שיש בעייתיות בהתנהלות איתם, פונים לעורך דין שתחום ההתמחות שלו הוא דיני עבודה. לאור המיומנות הרבה שלו הוא יבצע בדיקת תלושי שכר לאורך השנים הנדרשות ובהתאם לכך הוא יבדוק אם בוצעו זכויות העובד במלואם ויקבע אם ההתנהלות והתשלומים היו תקינים או לא. כשמדובר באנשים מבוגרים כל מה שקשור לנושא פיצויים לעובד שהתפטר הוא אקוטי, כיוון שאחרי שנים רבות של עבודה מדובר בסכומי כסף מאד משמעותיים ולכן כשיש חריגה מהסכומים הנדרשים עורך הדין יפנה להנהלת החברה ויבקש את העברת התשלום המלא על פי התחשיב הנכון.

שימוש בכספים לאחר היציאה לגמלאות

כל אדם שיוצא לגמלאות אמור לבצע את התחשיבים הפיננסיים האישיים שלו וזאת בהתאם לסכום הפנסיה שהא יקבל בכל חודש. יש פנסיונרים שסכום זה יספיק להתנהלות השוטפת הכלכלית שלהם. אך יש אחרים שהכנסה הזו היא נמוכה מדי עבורם ולכן יצטרכו למצוא פתרונות אחרים. כמו לדוגמה להמשיך לעבוד במשרה חלקית או כפרילנסר בתחום ההתמחות שלהם. או לחלופין הם יחליטו למשוך בכל חודש סכום מסוים מתוך החסכונות שלהם, וכך יהיה להם די כסף כדי לממן את כל הרכישות האלמנטריות כמו מזון ותרופות. ולכן כדאי שידעו את כל זכויות העובד שיוצא לגמלאות שלהם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button