עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

הרפורמה החדשה בנושא פשיטת רגל

הרפורמה החדשה וקבלת צו הפטר

בשנים האחרונות אנשי עסקים ואנשים פרטיים רבים הגיעו למצב של חדלות פירעון ולאור מצבם הפיננסי והמשפטי, רואי החשבון ועורכי הדין שלהם המליצו להם לבצע הליך של פשיטת רגל. לאור הכמות הגדולה של פושטי הרגל נכנסה לתוקף הרפורמה החדשה בנושא זה שיצרה בחוק הקיים כמה שינויים מהותיים. החשיבה העיקרית מאחורי מהלך זה, היא לא למשוך את הליך פשיטת הרגל לאורך שנים רבות כפי שהיה בעבר שהדבר לקח שנים על גבי שנים, אלא לתת למהלך זה פרק זמן קצר יחסית סביב שנתיים ולאפשר לחייב להתחיל דף חדש בחייו.

מי שנקלע לקשיים כלכליים ואינו מסוגל לצאת מהם, פונה לקבלת סיוע של עורך דין פשיטות רגל בחיפה אשר מתמקצע בנישה ספציפית זו. עו"ד זה שומע את כל סיפור המקרה, בוחן את הדוחות הפיננסיים את החובות והמחויבויות השונות כדי לתכנן את האסטרטגיה הנכונה כיצד לפעול בתיק זה. כל תיק הוא עולם בפני עצמו ולכן ההתייחסות היא שונה. לעתים יש להתייחס להיבטים שונים כמו זכויות עובדים, דיני נכסים, מצב עסקי ומשפחתי ועוד. המטרה של עו"ד זה היא לבצע הליכים מהירים כדי שהלקוח שלו יקבל תוך פרק זמן קצר את צו ההפטר, שפוטר אותו מיתרת החובות.

החלת הרפורמה החדשה על החייבים

עיקרי הרפורמה החדשה הם שהחייב ישלם לאורך תקופה מסוימת כמו 18 חודשים חלק מחובותיו לנושים השונים. סכום החוב ייקבע על ידי המנהל המיוחד שריכז את כל חובותיו של הלקוח, הן עקב איחוד התיקים בהוצאה לפועל והן עקב חובות נוספים. בהתאם לכך הוא קבע סכום חודשי שהחייב ישלם על פי תוכנית הפירעון שנקבעה וכונס הנכסים הרשמי יבצע את חלוקת הכספים לנושים בהתאם לגודלו של הנתח הכספי של כל אחד מהם.

המטרה של הרפורמה החדשה היא שהחייב ישלם לאורך זמן מסוים חלק מחובותיו מתוך האחריות שלו לחובות להללו ורק לאחר מכן בית המשפט ידון ויקבל החלטה אם לאשר לו צו הפטר.

תשלומי החובות על ידי החייב

בית המשפט עוקב אחר ההתנהלות של החייב, אם הוא עומד במלוא תשלומיו, אם הוא פתח עסק חדש וצבר חובות או פעל בדיוק על פי ההנחיות. בהתאם לתוצאות הללו, בית המשפט יסכים להעניק לפושט הרגל צו הפטר או לא.

צו הפטר

קבלת צו הפטר יוצרת כמה וכמה שינויים עבור פושט הרגל:

  • כל החובות שנותרו נמחקים והנושים לא יקבלו כספים נוספים.
  • יוסרו כל המגבלות שחלו על פשוט הרגל כמו איסור לצאת לחו"ל, איסור פתיחת חשבון בנק, החזקת כרטיס אשראי, להיות בעל מניות בחברה פרטית ועוד.

לאחר קבלת צו הפטר, החייב נהנה משקט נפשי, הנושים כבר לא רודפים אחריו, כיוון שהם קיבלו את העתק צו ההפטר. בשלב זה הוא יכול לפתוח דף חדש ולעסוק בתחום שבו הוא מתמחה או בכל תחום אחר ולנהל את העסק באופן אחראי עם מרב תשומת הלב, כדי לא להיקלע שוב לסיטואציות פיננסיות קשות שעלולות להפוך שוב את הקערה על פיה.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button