עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

הפרשות פנסיה לעובדים

פנסיה לעובדים

עד שנת 2008 הפרשות פנסיה לעובדים בוצעו במגזר הציבורי בלבד והעובדים הללו זכו לסכומי פנסיה משמעותיים כשהם יצאו לגמלאות. לעומת זאת כל מי שעבד במגזר הפרטי לא היה זכאי להפרשות חודשיות עבור קרן הפנסיה. עקב כך נוצר קיטוב ביכולות הפיננסיות של העובדים משני צדי המתרס. גמלאים רבים שפרשו לאחר עבודה במגזר הפרטי, הגיעו למצבים כלכליים קשים לאור אי קבלת קצבה כלל. הפערים במצבם של שתי קבוצות העובדים היו משמעותיים ביותר. עקב כך הוחל בשנה זו חוק אשר מחייב את כל המעסיקים במשק לבצע את חובת הפרשת הכספים לטובת פנסיה מתוך דאגה למצבם הכספי של העובדים לאחר צאתם לגמלאות. המטרה היא שהם ייהנו הן מפנסיה מכובדת והן מקצבת הזקנה שמגיעה להם מהמוסד לביטוח לאומי.

החשיבה היא להעניק לדור המבוגר מעטפת שתאפשר להם לחיות בצורה מכובדת וההכנסה החודשית תספיק להם למזון, לתרופות ולכל ההוצאות הבסיסיות הנחוצות להם. המעסיקים החלו משנה זו להפריש פנסיה לעובדים תוך ביצוע תכנון פיננסי אשר מותאם לכל עובד בהתאם לגובה השכר שלו. לכל עובד נפתחה קרן פנסיה ומדי חודש המעסיק העביר את הסכום הנדרש שהוא נגזרת מתוך שכרו של העובד וגם העובד הפריש את החלק שלו על פי גובה האחוזים שנקבעו לכך. עם השנים אמור להצטבר בקופה זו סכום נאה אשר ממתין לו עד צאתו לגמלאות.

קרן פנסיה לעובדים

קיימות כמה אופציות לחיסכון פנסיוני עבור העובדים. אחת מהן היא באמצעות חברות ההשקעות השונות הפועלות המשק, או לחלופין באמצעות אחת מחברות הביטוח. התנאים הפיננסיים שמוצעים לעובדים וגובהם של דמי הניהול אינם זהים ולכן רוב המעסיקים עושים כל שניתן כדי שהעובדים יקבלו את התנאים הטובים ביותר האפשריים וגם ישלמו שיעור מופחת של דמי הניהול.

בין פתרונות הפרישה עבור פנסיה לעובדים קיים גם ביטוח מנהלים. מי שהמעסיק רכש עבורו פוליסה מסוג זה זכאי גם הוא לקבל בעת הפרישה לגמלאות קצבה חודשית בהתאם לכספים שהצטברו בפוליסה זו. בהתאם להוראות, המעביד משלם סכום מסוים על פי השכר של כל עובד ספציפי וגם העובד מפריש סכום מסוים מתוך השכר שלו. היתרון של פוליסת ביטוח מנהלים היא בכך שהיא מעניקה גם כיסוי כמו אובדן כושר עבודה אם סעיף זה נכלל בפוליסה.

זהו נושא מהותי ואקוטי במקרה שחלילה העובד נפצע ואינו מסוגל להמשיך לעבוד. באמצעות מימוש סעיף זה הוא יוכל לקבל גמלה חודשית, שתסייע לו בחודשים הקשים שבהם הוא לא יעבוד.

בדיקת של כספי הפרישה

אחת ההמלצות לכל עובד היא לבדוק אחת לתקופה אחת מצבם של כספי הפרישה, לבחון את סך הכספים שקיימים בכל קרן פנסיה ומה יהיה גובה התשלום החודשי בגיל הפרישה. אפשר לפנות לאיש מקצוע אשר מתמקצע בתחום פנסיה לעובדים כדי שיעבור על כל המסמכים, יוודא שהכול תקין וימליץ לבצע פעולות כאלו ואחרות, כדי ליצור את המעטפת הפנסיונית אשר נדרשת לכל עובד.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button