עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

הטבות מס על פי רשימת ישובים - מה צריך לדעת

כל מה שצריך לדעת על הטבות מס

מדי שנה מפרסמת רשות המיסים את רשימת היישובים שהתיישבות הקבע בהם מזכה את תושביהם בהטבות מס הכנסה. הטבות מס ניתנות רק לתושבים ששוהים ישיבת קבע באחד מהיישובים המפורטים ברשימה ולא פחות משניים עשר חודשים רצופים. ההטבות ניתנות עבור מס הכנסה, כלומר מס המוטל על הכנסות מיגיעה אישית. הטבות המס שניתנות ליישובים הזכאים – לרוב יישובי פריפריה וקו העימות – מקילות על תושביהם בניהול המאזן השנתי ואף עשויות למשוך אליהם תושבים חדשים, לסייע להגירה חיובית ולפיזור בריא ונכון יותר של האוכלוסייה בארץ. בואו נבדוק יחד מה כוללות הטבות המס.

מי זכאי להטבת המס?

תושבים המתגוררים לא פחות מ־12 חודשים רצופים ביישוב המוכר לצורך קבלת הזכאות. תושבים שהתגוררו ביישוב רק חלק משנת מס נתונה יהיו זכאים רק לחלק היחסי של ההטבה.

רק תושבים שמתיישבים התיישבות של קבע ביישוב זכאי זכאים להטבה. תושבים ששוכרים דירה ביישוב זכאי, גרים בו במשך השבוע ועוזבים אותו בסופי השבוע לא יהיו זכאים להטבת המס.

תושבי יישובי קו העימות זכאים לקבל – נוסף על הטבות המס – מענק לבניית מרחב מוגן בבית מגוריהם.

עובדים שכירים

עובדים שכירים שמתגוררים ביישוב זכאי לא פחות מ­־12 חודשים רצופים יגישו למעסיק שלהם טופס 101 וטופס אישור תושבות חתום על ידי הרשות המקומית בטרם תסתיים שנת המס, וזאת כדי להבטיח את קבלת הזיכוי. עובדים שכירים שמשלימים 12 חודשי זכאות לאחר סיום שנת מס יגישו בקשה לקבלת החזר מס. אל הבקשה יש לצרף את טופס אישור התושבות החתום.

עוסקים עצמאיים

עוסקים עצמאיים ימלאו בסוף שנת המס את הדו"ח השנתי לרשות המיסים ויצרפו אליו טופס אישור תושבות החתום, וכך יבטיחו את קבלת הטבת המס.

סוגי ההכנסות המזכות בהטבת המס

רק הכנסות מיגיעה אישית ומשלח יד של עובדים שכירים ושל עוסקים עצמאיים מזכות בהטבת המס. הכנסות מיגיעה אישית כוללות הכנסות ממשכורת חודשית, הכנסות מעסק עצמאי, קצבאות, מענקי פרישה ומענקים שונים אחרים, תשואות מקופות גמל ותשואות מהשכרת נכסים ששימשו ומשמשים להכנסה מיגיעה אישית.

היישובים המוטבים

רשימת היישובים המוטבים מתפרסמת כאמור מדי שנה על ידי רשות המיסים. הטבות מס אינן קבועות, ולכל יישוב נקבע שיעור הטבה משלו. ייתכן ששיעור ההטבה עבור יישוב מסוים ישתנה משנה לשנה, ומומלץ לעקוב אחר פרסומי רשות המיסים בעניין זה. תושבי יישוב שיצא מרשימת היישובים הזכאים בשנה מסוימת יהיו זכאים לקבל את הטבת המס עד שנתיים לאחר מכן, ובלבד שהם עונים על התנאים הבסיסיים של מגורי קבע הן בשנת המס שבה יצא היישוב מרשימת הזכאות והן בשנתיים שלאחר מכן.

לקראת העתקת מקום המגורים

הטבות המס שניתנות לתושבי היישובים הזכאיים מסייעות לפיזור נכון ובריא של האוכלוסייה ברחבי המדינה וכן לחיזוקם של יישובי הפריפריה וקו העימות. העתקת מקום המגורים לאחד מהיישובים הזכאיים היא פעילות ציונית ראויה וחשובה שמבטיחה לכם מגורים באיכות גבוהה וסביבת מחייה איכותית לגידול ילדים. לקראת העתקת מקום המגורים מומלץ להתייעץ עם עורך דין מס הכנסה שיסביר לכם בפירוט רב את כל מה שאתם צריכים לדעת, ויידע אתכם בדבר כל ההטבות שלהן תהיו זכאים. אז שיהיה בהצלחה ודרך צלחה!

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button