עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

דיני עבודה לנשים

דיני עבודה

עורך דין שעוסק בנושא דיני עבודה לנשים נתקל במקרים שונים במערכת היחסים בין העובדת לבין המעסיק. יש מקרים שבהם העובדת פונה לעורך דין המתמקצע בתחום זה, כיוון שהיא חוששת שנעשתה פעולה לא חוקית בהתנהלות מולה ויש מקרים שבהם המעסיק מבקש ייעוץ אם עובדת תבעה אותו או שהנהלת החברה מבקשת הכוונה ועצה כיצד לנהוג במקרה ספציפי של אחת העובדות. אין דין אחד לכל המקרים, כיוון שלכל אחד מהם יש רקע אחר, סיבות ונסיבות. לכן עורך דין שמתמקצע בנושא זה בוחן כל מקרה על כל היבטיו ועל כל השלכותיו ובהתאם לכך מעניק ייעוץ להנהלת החברה, או לחלופין לעובדת שמעוניינת לתבוע לאור נזק כספי ועוגמת נפש שנגרמו לה.

תקופת ההיריון היא תקופה קשה עבור כל אישה, עם כל ההתרגשות של הבאת ילד לעולם, יש גם קשיים אישיים ופיזיים ולכן היא עושה כל שניתן כדי להקל עליה בחיי היום יום. לא אחת מתווסף לכך גם הליך של מכירת דירה וקניית דירה גדולה יותר לאור הרחבת המשפחה. למרות העומס שלה היא דואגת לשלם היטל השבחה לרשות המקומית בגין מכירת הנכס במועד, כדי לא לצבור קנסות. הרצון הוא לסיים את ההליכים המשפטיים והמנהליים הקושרים בקניית הנכס מוקדם ככל האפשר, כדי שבני הזוג יעברו לדירתם החדשה במהלך ההיריון ולפני הלידה הצפויה.

דיני עבודה

הפעלת דיני עבודה לנשים בהיריון

זכויות עובדים של נשים בעת היריון נשמרות ברוב מקומות העבודה בקפדנות, כמו יציאה לבדיקות על חשבון זמן העבודה ואי היכולת לפטר נשים במהלך היריון או במהלך טיפולי פוריות. אף על פי כן עורכת דין לענייני דיני עבודה לנשים נתקלת כמעט בכל יום בעוולות שונות שבוצעו לעובדות עקב חוסר התייחסות של המעסיקים לחוקים שמגנים על נשים במצבים הללו.

פיטורים בעת היריון

מעסיקים שמקבלים את הודעת העובדת שהיא בהיריון מנסים לא אחת לפטר אותה ולקבל לכך אישור מיוחד של משרד התעסוקה. הוועדה שבוחנת כל מקרה לגופו שומעת את הצד של המעסיק שטוען שהפיטורין אינם קשורים כלל להיריון, אלא לתפקוד או לחוסר התפקוד של העובדת. מצד שני טוענת העובדת את טענותיה כמו לדוגמה העובדה שהיא עובדת בחברה זו כבר שנים רבות בתפקיד זה, תמיד זכתה לשבחים ולביקורות טובות ורק כעת במהלך ההיריון החליטו לפטר אותה, כיוון שהיא לא יעילה. במשרד התעסוקה עושים כל שניתן כדי לא לאשר פיטורין כיוון שהאישה לא תמצא מקום עבודה אחר במהלך ההיריון, אך יש מקרים חריגים שבהם מתקבל לכך אישור.

שמירה על מקום העבודה במהלך חופשת הלידה

המעביד מחויב על פי דיני עבודה לנשים, לשמור לעובדת את מקום העבודה שלה לאורכה של כל חופשת הלידה. יש מקרים שבהם עם שובה של העובדת מחופשת הלידה מפטרים אותה עקב סיבות שונות כמו תפקוד לקוי לכאורה, היעדרויות וכו'. במקרים קיצוניים מגישה העובדת תביעה נגד מקום העבודה לאור עוגמת הנפש והפיטורין שלא כחוק בתקופה כה רגישה שלה.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button