עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

דיני עבודה – הגנה הדדית על עובד ומעביד

הגנה הדדית על עובד ומעביד

אם הנכם מרגישים יחס מחפיר מצד המעסיק שלכם, כדאי לדעת כי קיימת לזכותכם הגנה מלאה לקבלת יחס הוגן וראוי המעוגן בחוק. דיני עבודה עוסקים בדיוק בנושאים האלו, ומטרתם היא להסדיר באופן חוקי את הנושאים הנוגעים לעבודה, כמו גם יחסי העבודה המתקיימים בין עובד למעביד. תחום זה הינו נרחב, ומעניק את ההגנות המשפטיות במקרים של קיום חוזי עבודה בין שני הצדדים, החובות והזכויות של עובדים כלפי מעבידיהם – וההיפך, ובנוסף גם זכויות והסדרת היחסים המתקיימים בין ארגון עובדים למעסיק. בואו נראה מה אומר החוק על הגנה הדדית על עובד ומעביד?

בית הדין לעבודה

הערכאה המשפטית בה מתבצעים תהליכי השפיטה במקרים של הפרת חוזי עבודה, פגיעה ביחסי עובד-מעביד, הפרת זכויות ארגון עובדים או כל תחום אחר הקשור לדיני עבודה הינה בית הדין לעבודה. זוהי מערכת משפט ייחודית שהוקמה אך ורק לצורך שפיטה בתחום המשפטי של העבודה, נוסף על תחומי משפט העוסקים בזכויות הסוציאליות של עובדים כמו תביעות מול המוסד לביטוח לאומי.

מבנה בית הדין לעבודה כולל שתי ערכאות – בין הדין האזורי ובית הדין הארצי, כאשר האחרון מהווה את הערכאה העליונה והקובעת, אשר על החלטה לא ניתן להגיש ערעור.

למה עובדים זקוקים להגנה משפטית?

מערכת החוק בישראל רואה כמה סיבות להענקת הגנה משפטית לעובדים הכפופים למעסיקים השונים, כאשר אחת ועיקרית בהם היא הסיבה לזכותו של כל אדם לכבוד, ובמיוחד לעובד שעבורו העבודה היא איננה צורך אלא הזדמנות להגשים את מהותו. סיבה נוספת להגנת זכויותיהם של העובדים עוסקת במעמדי הכוחות בין עובד ומעביד, כיוון שהמעביד נמצא בעמדת כוח גבוהה יותר מול העובד – כך שמערכת המשפט משמשת ככלי איזון מוסרי וערכי במצב של חוסר איזון בין שני הצדדים.

מה תפקידם של חוקי המגן?

אחד מהמונחים המרכזיים בתחום דיני העבודה הינו חוקי מגן, המפרטים את חובותיו החוקיים של המעסיק כלפי עובדיו לצורך שמירה והגנה על זכויות העבודה שלהם. הייחודיות של חוגי המגן היא באי יכולתו של העובד לוותר על זכויותיו, כך שהזכויות להן העובד זכאי יכולות רק להשתפר ללא יכולת פגיעה.

חלק מחוקי המגן העומדים לזכותו של עובד עוסקים במשך שעות העבודה במהלך יום עבודה, זכותו לקבלת חופשה במסגרת עבודתו, הזכות לקבלת ימי מחלה, הזכות להשתכר בשכר מינימום והגנת שכר ועוד.

כיצד עו"ד דיני עבודה יכול לסייע לכם?

עורך דין דיני עבודה הינו איש מקצוע שרכש השכלה אקדמית בתחום המשפט, הוציא תואר ראשון במשפטים, עבר התמחות מעשית במשרד עורכי דין מוכר בארץ, ובסיום עבר בהצלחה את מבחני הלשכה. עו"ד המתמחה בדיני עבודה ייצג את לקוחותיו במקרה של הפרת זכויות העבודה להם הם זכאים, תוך מתן מעטפת שירותים משפטיים הכוללים בין השאר ניסוח כתב תביעה / הגנה, ייצוג מול בית המשפט לעבודה, הגעה להסדר טיעון וכו'.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button