עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

עורך דין מיסים המבצע הליך גילוי מרצון

עורך דין מיסים מיומן ומנוסה

הליך גילוי מרצון הוא מהלך שמבצע אזרח ישראלי ובו הוא מודיע בדרך כלל באמצעות עורך דין מיסים על כך שבעבר היה אמור לדווח על עסקאות מסוימות או על כספים בחו"ל ולשלם בגינם מס, אך הוא לא ביצע זאת.

בתהליך של גילוי מרצון האזרח הוא זה שיוזם את ההודעה על כך לרשות המיסים ובהתאם לנתונים הכספיים מופקת לו שומה לתשלום המס. הליך זה חייבים לבצע באמצעות מומחים למיסוי כדי לשלם את הסכומים המינימליים בהתאם לקריטריונים ולפרטי המקרה.

ייעוץ מקצועי של עורך דין מיסים

אצל אזרחים רבים שלא דיווחו לרשות המיסים במועד על עסקאות שונות, או על הימצאותם של כספים רבים בחשבון בנק בחו"ל, קיים החשש התמידי כי דבר זה יתגלה בביקורת חשבונאית אקראית אצל אדם אחר, עקב הלשנה או בכל דרך אחרת. ההשלכות של מציאות כזו גוררת פתיחת תיק פלילי נגד האזרח ודרישה לתשלומים גבוהים הן של המס והן של הקנסות והן השלכות הרסניות על חייו.

דבר זה מדיר שינה מעיניהם של לקוחות רבים ולכן הם מחליטים לפנות אל עורך דין מיסים ולספר את פרטי המקרה, כדי למצוא דרך לטפל בבעיה הספציפית ולפתור אותה. עורך דין שמטפל בתחום זה הוא בעל מיומנות וניסיון רב ולכן הוא מסוגל להציע ללקוח כמה דרכים. אחת האופציות הטובות ביותר היא לבצע מהלך של גילוי מרצון שבו עורך הדין פונה לרשות המיסים ומודיע להם באופן רשמי את פרטי העסקה, מה היו ההיקפים הכספיים שלה, מתי היא בוצעה ועם איזה גורם או מידע מפורט על הכספים שצבר בחשבונות הבנק מעבר לים.

היתרון הגדול בהליך מסוג זה הוא שעקב הגילוי מרצון, לא ייפתח תיק פלילי נגד האזרח. החשש הוא שההליך הפלילי יוביל לקיומו של משפט על כל המשתמע מכך וקבלת עונשים חמורים העלולים להיות קנסות כבדים ואף ישיבה בכלא לאור עבירות המס החמורות.

הפקת שומה על ידי רשות המיסים

נציגי רשות המיסים בוחנים את העסקה על כל היבטיה ומפיקים שומה שעל פיה על האזרח לשלם את המס על העסקה בתוספת קנסות.

עורך דין מיסים בוחן את השומה ובמקרים רבים מתנהל משא ומתן בינו לבין הגורם המוסמך לכך ברשות המיסים וזאת במטרה להפחית מערך הקנסות שהוטלו לאור העלמת המס, או מערך המס.

בחירה של עורך דין מיסים

לאור חשיבותו הרבה של מהלך הזה, ביטול מהלך אפשרי של כתב אישום פלילי ותשלום מס שהוא בדרך כלל סכומים גבוהים, יש להיעזר באיש מקצוע מהשורה הראשונה שבקיא בתחום זה על כל רבדיו במיוחד כאשר יש מורכבויות נוספות כמו סק עם עובדים ואז נכנסים לנושא גם תחום של דיני עבודה. בהתאם לפרטי המקרה הוא יוביל את המהלך בדרך הנכונה ובנתיב שבסופו של דבר יעלה לאזרח את הסכום הנמוך ביותר.

עם זאת ביצוע מהלך של גילוי מרצון יוצר הקלה עצומה לכל אדם שהעובדה שלא דיווח ולא שילם מס יצרה אצלו חשש תמידי מהמחר ולכן הוא מעדיף לשלם מס וגם קנסות כדי שנושא זה ייפתר אחת ולתמיד.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button