עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

עורך דין ליקויי בנייה

עורך דין ליקויי בנייה הכרחי ללקוחות הרוכשים דירות מקבלן מעריכים שהעבודה תתבצע כהלכה, על ידי צוותים מקצועיים ותוך שימוש בחומרי גלם איכותיים שעומדים בתקנים.

דירות רבות אכן נבנות ללא ליקויי בנייה אך קיימות גם דירות אחרות שבהן מתגלים ליקויי בניה רבים. אדם שאינו עוסק בתחום הכולל של הבנייה לא יוכל לבדוק את הבניה על כל רבדיה ולכן כדאי לבדוק נושא זה באמצעות מהנדס אזרחי העוסק בכך והוא זה שיעלה על כל ליקויי הבנייה.

עורך דין ליקויי בנייה - התנהלות מול היזם 

הדיירים מקבלים מהמהנדס את רשימת הליקויים המכילה גם מידע על דחיפות הטיפול בכל אחת מהסוגיות ובנוסף לכך סך העלויות של תיקון כל אחת מהבעיות.

הלקוחות נפגשים עם הקבלן ומבקשים ממנו לטפל בכל הנושאים בהתאם לסדר העדיפויות. אם הוא מבצע באופן מידי את התיקונים הדחופים ומתחייב לתקן את התיקונים האחרים במהלך שנת האחריות הבעיה נפתרה. אך אם הוא מסרב, אין ברירה אלא לשכור את שירותיו של עורך דין ליקויי בניה שיסייע ללקוחות בעניין זה. 

הוצאת מכתב התראה לקבלן 

בשלב ראשון, עורך הדין שולח לקבלן מכתב התראה מפורט ומקציב לו ימים ספורים כדי לתקן את הליקויים האקוטיים. מדובר בנושאים מהותיים כמו בעיות של בטיחות, מים כלואים מתחת למרצפות, חלונות שלא הותקנו כראוי ועוד. עקב הליקויים הללו, הלקוחות אינם יכולים להיכנס להתגורר בדירה ועליהם להישאר בביתם הנוכחי פרק זמן נוסף. 

אם הקבלן נאות לבצע את התיקונים, הנושאים יסודרו. אך אם הוא לא מסכים לתקן את הליקויים אין ללקוח ברירה אלא להזמין קבלני משנה המוכרים לו, שיתקנו את הליקויים על חשבונו.

מהלך זה נעשה כדי לקדם את הליך כניסתם של הלקוחות לדירה כיוון שכל עיכוב בכניסה שלהם לדירה גורר גם עיכובים לגורמים נוספים כמו לדיירים שאמורים להיכנס לדירה הנוכחית שלהם והשרשרת ממשיכה הלאה גם לדיירים שרכשו את הדירה. 

הלקוח משלם לכל אחד מהקבלנים את הסכומים שסוכמו אתו ובשלב זה מכין עורך הדין את התביעה נגד הקבלן. תביעה זו כוללת כמה סעיפים מהותיים:

  • עלות של כל אחת מעבודות הבניין שבוצעה באופן פרטי תוך הצגת מלוא המסמכים המוכיחים את העלויות, ההסכם והתשלום.
  • פירוט ההוצאות הנלוות שנגרמו ללקוח עקב העיכוב בכניסה לדירה כמו תשלום נוסף של דמי שכירות, מעבר למקום אחר שגרר הובלה נוספת, צורך בהסעה יומית של הילדים לבית ספר מרוחק ועוד. 
  • דרישה של פיצוי כספי (בדומה למקרה פיטורים) עבור עוגמת נפש עקב מסירת דירה חדשה בעלת ליקויים בטיחותיים וטכניים רבים שלא אפשרה כניסה לדירה במועד המתוכנן.
  • כל דרישה כספית נוספת בהתאם לאי מילוי המחויבות של הקבלן ללקוחות בהתאם להסכם ביניהם.

תביעה זו מתנהלת בבית המשפט ומסתיימת לאחר ההכרעה של השופט אם הוא מחייב את הקבלן לשלם פיצוי בגובה הכספי שעליו יחליט השופט. 

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button