עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

המעסיק שלכם פושט רגל – זכויותיכם הסוציאליות מובטחות

זכויותיהם של העובדים כשהמעסיק פושט רגל

מאמר זה יעסוק בשאלה כיצד יכולים עובדים לקבל פיצויי פיטורים, שכר עבודה וזכויות נוספות גם כאשר המעסיק שלהם פושט רגל ואינו מסוגל לשלם להם.

** יצויין כי כיום שונה ההליך והוא נקרא הליך חדלות פירעון (במקום פשיטת רגל לפרטי ופירוק כאשר מדובר בחברה בע"מ או בעמותה).

כאשר מעסיק נקלע לחובות כבדים, ייתכן שיוכרז כפושט רגל וההשלכות הן בעלות משמעות רבה. ההכרזה על פשיטת רגל משמעה שאין ביכולתו הכלכלית של המעסיק לשלם לעובדים את הכספים המגיעים להם מכוח זכויות המגן הנובעות מיחסי העבודה ומסיומם.

עובדים נמצאים במעמד גבוהה משל יתר הנושים להם חייב המעסיק כספים, וזכויותיהם מוגנות וישולמו במקרה כזה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

שכר עבודה ושכר עבור עבודה בשעות נוספות שלא שולם

שכר העבודה שלא שולם לעובד כאשר המעסיק פושט רגל, ישולם לעובד על ידי ההביטוח המוסד לביטח לאומי עד לתקופה של 12 חודשים לכל היותר.

פיצויי פיטורים שלא שולמו

באשר לפיצויי הפיטורים, העובד זכאי לקבל את הסכום שנצבר לזכותו בתוך קופת הגמל שאליה הופרשו הסכומים מדי חודש וכן תשלום השלמת פיצויי פיטורים מהמוסד לביטוח לאומי, שכן סיום העסקה של עובד לאור פשיטת רגל של המעסיק מזכה את העובד בפיצויי פיטורים מלאים.

זכויות סוציאליות שלא שולמו

במצב בו המעסיק פושט רגל זכאי העובד לתשלום זכויותיו הסוציאליות כגון: הודעה מוקדמת, דמי הבראה, דמי חופשה, נסיעות, ניכויים מהשכר שבוצעו שלא כדין ועוד.

 

להלן דוגמאות של עובדים אשר יוצגו על ידי משרדי ואשר זכויותיהם שולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי עת המעסיק היה בפשיטת רגל:

 

מעסיק פושט רגל

 

לקבל פיצויים כשמעסיק פושט רגל

לסיכום

אל תוותרו על זכויותכם גם אם נראה שלמעסיק אין יכולת לשלם לכם. יש לכם זכות לקבל את הכספים המגיעים לכם אשר בגינם עבדתם קשה והשקעתם את כל מרצכם וזמנכם.

---

לפרטים נוספים ולשיחת ייעוץ בנושא, מוזמנים ליצור קשר בטלפון 054-9575708 או להשאיר לנו את הפרטים שלכם בטופס דרך עמוד צור קשר ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button