עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

כיצד בודק שכר מסייע למנהלים לשמור על זכויות עובדי קבלן המועסקים אצלם

עובדי קבלן זכאים לתנאי עבודה ושכר בהתאם לחוק

העסקת עובדי קבלן בחברות גדולות, עלולה להפוך לאתגר עבור המנהלים של אותן חברות, במידה שהם אינם מודעים לחשיבות הענקת זכויות העובד המלאות - גם עבור מי שאינם מועסקים אצלם באופן ישיר. עובד קבלן זכאי לימי חופשה, מחלה וכמובן תנאי שכר לפי המוגדר בחוק ואין זה חוקי "לעשות איפה ואיפה" בין עובדי החברה לבין עובדים במיקור חוץ, גם אם אין החברה משלמת ישירות לעובדים אלו, אלא הקבלן. בודקי שכר הם אנשי המקצוע שמבצעים בדיקות אחת לזמן מה אל מול הקבלן המשלם, זאת כדי לוודא כי דיני עבודה מתקיימים כראוי.

מהות תפקידו של בודק השכר

כאשר שוכרים את שירותיו של בודק שכר מוסמך המטרה היא לייצר דו"ח מהימן בנוגע לניהול השכר במקום העבודה. הבדיקות הללו הן מדגמיות: בכל פעם ניתן לדגום חלק מסוים מהעובדים ובהיקף משתנה. הבודק הוא בעל הסמכות ושיקול הדעת לבחור כיצד בדיוק תתבצע הבדיקה.

הבדיקה עצמה כוללת קבלת מסמכים ורשימת עובדים, בחירה של המדגם מביניהם שייבחן, שליחת טיוטה מבודק השכר אל הקבלן ולבסוף- הפקת דו"ח שבתוכו יכללו גם הליקויים, במידה שאכן נמצאו כאלה. המטרה היא להפיק דו"ח שירכז את אשר העלתה הבדיקה, באשר לעמידתו של הקבלן בהגדרות החוק לבדיקת השכר. כמו כן, בתוך הדו"ח הזה מציין בודק השכר את ההמלצות שלו, לתיקון הליקויים אם הם קיימים.

הסיוע החשוב במיצוי הזכויות של עובדי קבלן

העובדים באמצעות הסכם מול קבלן הקרויים "עובדי קבלן" או "עובדי כוח אדם", הם בעלי זכויות עובד מלאות על פי חוק. כיוון שהם לרוב מוצבים במקומות עבודה שאינם מעסיקים אותם ישירות, למשל עובדי ניקיון בבתי ספר, מאבטחים ועוד – הם זכאים לתנאי עבודה ייחודיים מתוקף צו ההרחבה של ענף אספקת כוח דם.

כחלק ממיצוי הזכויות הללו, כולל החוק להעסקת עובדי כוח אדם, בין היתר, איסור על גביית כספים עבור השתלמויות או הכשרות, בנוסף לתנאים אחרים הקשורים בכסף, כמו חופשה שנתית, קרן השתלמות, ימי מחלה ועוד. תנאי השכר המלאים חייבים להתקיים במקומות העבודה ולהינתן לעובדים הללו במלואם. בודקי השכר בוחנים את עמידתו של הקבלן בתנאי החוק הייחודיים הללו ובכך הם מגנים על העובדים עצמם.

מי יכול לעבוד בתור עובד שכר ומהם התנאים לקבלה לתפקיד?

לדו"חות המופקים על ידי בודקי שכר ישנה חשיבות מכרעת, לכן על מנת לעבוד בתור בודק שכר- יש לעבור הכשרה ייעודית עיונית ומעשית, במקביל לעמידה בסיסית בתנאי התאמה מקצועית. חשבי שכר, רואי חשבון, יועצי מס, כלכלנים וכמובן עורכי דין לדיני עבודה, הם בעלי המקצועות הרשאים לקבל תעודת בודקי שכר בסיומו של תהליך ההכשרה.

בסופו של התהליך ולאחר שהתקבל דו"ח הבודק, תוכל להתבצע ההתאמה של תנאי השכר של עובדי הקבלן בפועל, אל הדרישות שמעמיד החוק.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button