עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

כל מה שצריך לדעת על תביעות נזיקין

תביעות נזיקין הן מסוגי התביעות המוכרות ביותר שיש. הפער בין יום שעובר רגיל לגמרי לבין מצב בו יגרם לנו נזק כלשהו הוא קטן ביותר. הלכתם ברחוב ומעדתם בגלל מדרכה שבורה? יש כאן עילה לתביעת נזיקין. שכן הציב מכשול כלשהו בכניסה לבית ונפגעתם ממנו? יש לכם סיבה לפנות אל עורך דין נזיקין. ניתן לראות כי תביעות נזיקין נובעות מדברים פשוטים ביותר וכוללות כל נזק שנגרם לגוף או לרכוש בשל רשלנותו של אדם אחר. לכן, עורכי דין נזיקין הם מעורכי הדין המבוקשים ביותר שיש בתחום המשפטים.

סוגים של תביעות נזיקין

עורך דין לענייני נזיקין מטפל בסוגים שונים של נזקים, אך מומלץ למצוא עורך דין נזיקין המתמקד בנזקים הספציפיים, או בנסיבות ספציפיות שהובילו אל הנזק. עורך דין נזקי גוף לדוגמה מתמקד בנזקים הכוללים גם פגיעה גופנית. הנסיבות יכולות להיות תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית וגם רשלנות אחרת שגרמה לפגיעה גופנית. ישנם עורכי דין המתמקדים בתחום של תאונות עבודה, יש המתמקדים בתחום של תאונות דרכים ועוד. ישנם מקרים שנזדקק לשילוב של שני התחומים יחד, למשל במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה. ישנן תביעות נזיקין בהן הפגיעה היא ברכוש בלבד, אך עדיין הגשת התביעה בהחלט מוצדקת.

מיהו הגורם הנתבע בתביעות נזיקין?

הגורם הנתבע בתביעות נזיקין יכול להיות אדם פרטי שפעל ברשלנות וגרם לנזק, יכול להיות מוסד ציבורי, כמו למשל מוסד חינוכי שפעל בחוסר תשומת לב וגרם נזק לתלמיד. אפשרויות נוספת הן גם מקום פרטי כמו חנות, סופרמרקט ועוד. הגורם הנתבע יכול להיות גם רשות מקומית שפעלה ברשלנות וגרמה לנזק לתושב, כמו למשל במקרה של מדרכה עקומה שגרמה למעידה ולפציעה להולך רגל. במקרה של תאונת עבודה מעורב גם ביטוח לאומי בעניין וכשזו תאונת דרכים מעורבת חברת הביטוח של הפוגע. או לחלופין מקרים שקשורים בזכויות עובד ויכולים לגרום לנזק בצורה כזו או אחרת. במקרים כאלה כמו שהזכרנו קודם, כדאי שלעורך דין אליו פניתם, יהיה ניסיון אל מול הגופים הללו, כגון: ביטוח לאומי וחברות ביטוח כאלה ואחרות, זה יעזור לכם לקצר תהליכים ולפעול ביעילות אל מול הגופים הללו.

איך לבחור עורך דין נזיקין?

כאשר אתם מחפשים עורך דין דיני נזיקין חשוב מאוד לבדוק קודם כל שזהו תחום ההתמחות המרכזי שלו ולא תחום עיסוק אחד מתוך רבים. נסו לחפש עורך דין נזיקין מומלץ, אשר אדם שאתם מכירים וסומכים עליו היה מרוצה מהשירות שקיבל ממנו. גם אם מדובר על עורך דין נזיקין הגובה מחיר יקר יותר, הניסיון והמומחיות שווים את ההשקעה. כאשר תגיעו לקו הסיום ותזכו בפיצוי המתאים, שכר טרחה של עורך דין נזיקין יראה לכם שולי יחסית, וגם תרגישו סיפוק לשלם את שכר הטרחה המגיע לעורך דין שעשה את המאמץ והביא לתוצאה הרצויה בהצלחה.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button