עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

יוצאים לפנסיה? - זכויות הפורש לגמלאות

יוצאים לפנסיה? אלו הדברים החשובים אותם חייב לדעת לפני היציאה לגמלאות

יוצאים לפנסיה ? -  לאחר שנים רבות של עבודה מאומצת הגיע הרגע המיוחל לצאת לגמלאות. רגע לפני, זה הזמן להכיר את כל הזכויות המגיעות לכם ע"פ חוק, כך שתוכלו לממש את הזכויות שלכם ולשמור על איכות ושגרת החיים.

תהליך היציאה לגמלאות, הן לגבי החשש הטבעי מהאספקט של סיום העבודה לאחר שנים רבות של עשייה והן לגבי החשש הטבעי מפני העתיד, וזאת בשל אי הבנה לגבי זכויות העובד המגיעות לציבור הפורשים. אם אתם עתידים לפרוש בקרוב, בדקו האם במקום העבודה בו אתם מועסקים ישנו ממונה/עובד האחראי על ציבור הפורשים בארגון, וזאת בכדי שתוכלו לתאם פגישה מראש במסגרתה תוכלו להבין מהן ההטבות המגיעות לכם כחוק ממקום העבודה, כמו גם לבצע את תהליך הפרישה באופן הדרגתי ועם שימת דגש על מענה אנושי אליו תוכלו לפנות עד ליום עזיבת העבודה. במסגרת היציאה לפרישה תידרשו למלא את טופס 161 ד' הנועד לצורך קיבוע זכויות, כאשר ניתן להוריד אותו בקלות ובמהירות דרך האתר הרשמי של רשות המיסים. שימו לב כי כל טעות ולו הקטנה ביותר עלולה לעכב אתכם, ולכן ליווי פרטני הוא הכרחי.

מהן הפעולות הנדרשות לפני הפרישה?

אם אתם יוצאים לפנסיה בכדי שתוכלו לממש את הזכויות המגיעות לכם, הדבר הראשון אותו נדרש לבצע הוא לפנות למרכז תכנון פרישה. למעשה, באמצעות המרכז לתכנון פרישה בצפון ניתן לקבל ליווי אישי לכל אורך התהליך, כך שתוכלו לבחון מהן הזכויות וההטבות המגיעות לכם. באמצעות נציגי המרכז יתבצע איתור של החסכונות הפנסיונים כמו גם קרן ההשתלמות או קרן גמל הרשומה על שמכם, מתוך מטרה לבצע חישוב של ההכנסה הצפויה ובהתאם לכך ביצוע תכנון פיננסי ארוך טווח, כך שבסופו של דבר ניתן יהיה לשמר את סגנון ואיכות החיים גם לאחר הפסקת העבודה. ע"פ חוק, מגיעה לכם קצבת זקנה אותה משלם הביטוח הלאומי. התשלום עצמו מורכב מקצבה בסיסית, ותוספות בהתאם לתנאי זכאות נוספים אותם ניתן לבדוק באמצעות יועץ פרישה לפנסיה. מאחר וקצבת הזקנה הבסיסית בישראל עומדת על 1,558 ₪ בלבד, נדרש לבצע תכנון פיננסי מותאם הכולל בדיקה לגבי משיכת הכספים אותם צברת, הן בצורה של היוון כמשיכה חד פעמית או כקצבה חודשית.

חשיבה קדימה לצורך בדיקת הכנסה

תכנון פיננסי המותאם לציבור החוסכים לפנסיה הוא חיוני, בשל העובדה כי לא מעט פנסיונרים אינם יודעים על חסכונות פנסיונים ישנים כמו גם אינם פודים את ימי החופשה, סכומים אשר יכולים לשפר באופן משמעותי את מצבכם הכספי. נוסף לכך, באמצעות ליווי מקצועי תוכלו לבחון האם אתם עומדים בקריטריונים לקבלת הטבות מס, כמו תיקון 190. באמצעות הטבות מס ניתן למקסם את החסכונות הפנסיונים ובהתאם לכך לשלם תשלום מס מופחת בעבור משיכה כקצבה חודשית או כמשיכה חד פעמית. מדובר בחשיבה פיננסית חשובה  וקריטית, מתוך הבנה כי חשיבה קדימה לצורך בדיקת הכנסה מהווה את הדרך הטובה ביותר להתכונן לחיים לאחר גיל היציאה לפרישה.

כך תימנעו מטעויות שיעלו לכם ביוקר

לסיכום, אם אתם יוצאים לפנסיה,  באמצעות תכנון פיננסי המותאם לצרכים שלכם ועם ראייה לעתיד תוכלו להימנע מטעויות קריטיות, אשר בהמשך יעלו לכם ביוקר – ובאופן ישיר ישפיעו על איכות החיים ועל החלומות והשאיפות שלכם. אזרחים ותיקים זכאים לקבלת תעודת אזרח ותיק ובהתאם לכך לשורה של הטבות, החל מתשלום מופחת בעבור השתתפות באירועי תרבות כמו גם הנחות בתשלום הארנונה. על כן, הנדבך החשוב ביותר הוא ללא ספק הדרך בה תבחרו למשוך את הכספים אותם חסכם, לצורך מקסום והפחתה בתשלום מס עד כמה שניתן.

בשיתוף המרכז לתכנון פרישה בצפון

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button