עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תואר ראשון במשפטים

כל מה שרציתם לדעת על תואר ראשון במשפטים

בישראל ישנם מעל 80 אלף עורכי דין, כ80% עוסקים בעריכת דין ומשפטנות, הלכה למעשה, ו 20% מהם פונים לאפיקים אחרים, בין אם הם דורשים התייחסות ללימודים האקדמאיים ובין אם לא. מהו התהליך הנדרש להפוך לעורך דין מן השורה? את הרמז לכך אתם יכולים למצוא בכותרת המאמר - תואר ראשון במשפטים (אולי לא השלב הראשון בתהליך, אבל בהחלט השלב הקריטי!)

תואר ראשון במשפטים

השלב הראשון מתחיל בתשוקה

הרבה לפני שתשקלו להירשם אל תואר ראשון במשפטים, עליכם להיות בעלי הנתונים הנכונים, ואולי יש לומר התשוקה למקצוע, שבנוי על טיעונים, עובדות והרצון לנצח.
עורך דין טוב, לומד את העובדות, מכיר את החוקים, מעיין בתקדימים, ויודע להצביע על כיוון לפתרון ואף לעמוד על טווח הנזק או הדין הצפוי בגין המקרה.
עורך דין איכותי נדרש לאינטליגנציה רגשית גבוהה, יכולת עבודה בצוות, יחסי אנוש מעולים וכריזמה. עבודתו נעשית ברוב הזמן במשרדו, בין ספרי המשפטים, ובחלק מהזמן בחזית, כלומר בחדר הדיונים בבית המשפט. השלב הראשון להפוך לאחד מ 1500 בוגרים בעריכת דין בשנה מתחילה בתשוקה למקצוע.

השלב השני: רישום אל לימודי תואר ראשון במשפטים

לאחר שהבנתם, שעריכת דין מאפשרת לכם לבטא אפיקים משמעותיים באישיותכם, ומצאתם את המסלול כמתאים ואטרקטיבי, תדרשו לבחון איזו תכנית לימודים אל תואר ראשון במשפטים תתאים לכם ביותר? האם תכנית במכללה, שיכולה להיות ספציפית יותר, ומותאמת לדיסציפלינה, שמעניינת אתכם, או תכנית תיאורטית באוניברסיטה, שתפגיש אתכם עם תקדימים משפטיים ומרצים מובילים, ותסייע לכם להבין את רזי המשפט הישראלי על כל רבדיו. לימודי תואר ראשון במשפטים אורכים כ-3 שנים, לאורך 9 סמסטרים, שבסיומם יידרש הבוגר לעבור את מבחני לשכת ההסמכה.

השלב השלישי והשלב הרביעי נעשים במקביל.

השלב השלישי: מבחני לשכת ההסמכה

מבחני ההסמכה הם אימתם של בוגרי תואר ראשון במשפטים, אחוז המעבר בהם משתווה למחצית, והם נחשבים למאתגרים ביותר, אל מבחני ההסמכה תוכלו ללמוד במהלך הסטאז' שלכם (ואף השילוב בינהם מומלץ)

השלב הרביעי: מציאת מקום לסטאז'

סטאז' היא ההתנסות הראשונית שלכם במשרד עורכי דין פרטי. בדרך כלל, בוגרי התואר מופנים לסטאז' דרך מוסדות הלימוד האקדמיים, או פונים באופן ישיר באמצעות המייל או האתר הרשמי לאחד מהמשרדים, המתמחים בתחום, שמעניין אותם. תחום ההתמחות אינו משנה, זה יכול להיות דיני משפחה, עורך דין דיני עבודה או מקרקעין - משך הסטאז' נעשה לאורך התקופה בה אתם נערכים למעבר מבחני הלשכה, ועומד על שנה וחצי. השכר בסטאז' הינו נמוך יחסית, אך מאפשר לכם להיחשף לעבודה משפטית, הלכה למעשה, להתנסות, להעמיק, להיכנס בתחום, ואף להמשיך לעבוד במשרד בתום תקופת ההתמחות, אם אכן נמצא לכם תקן מתאים.
תקופת הסטאז' תחשבלכםכניסיוןמקצועי

השלב החמישי: מעבר הבחינות ותחילת העבודה

לאחר שעברתם את בחינות ההסמכה לעריכת דין, תדרשו לשלם דמי חבר ללשכת עורכי הדין, ותוכלו לעבוד כעורכי דין מהשורה.

לסיכום, לימודי תואר ראשון במשפטים מקנים לכם את כל הידע המקצועי בתחום המשפט הישראלי ובכלל, ופותחים עבורכם את הדלת לעולם מרתק ויוקרתי.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button