עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

 תאונת עבודה בישראל - איזה סוג עורך דין צריך, וכיצד בוחרים?

תאונת עבודה בישראל נחשבת לתאונה מאוד נפוצות כאשר חלקן, לצערנו, מסתיימות באופן טרגי. יחד עם זאת, כאשר מדובר בתאונות עבודה קשות שפוגעות בכושר העבודה שלנו אנו בתור אזרחים ישראלים זכאים לפיצויים מהמעסיק ואף לפיצויים מביטוח לאומי. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שאובדן כושר העבודה פוגע בנו ביכולת לעבוד ולהתפרנס, ואף חמור מכך, לעיתים עלול לגרום לנזק בלתי הפיך שפוגע באיכות החיים שלנו. לכן, אם נקלעתם לתאונת עבודה חשוב ואף הכרחי שתדעו מהן הזכויות שלכם ואיך תקבלו את הפיצויים שמגיעים לכם על פי חוק.

אך ראשית, מהי ההגדרה של תאונת עבודה בישראל?

בעיקרון כל תאונה חריגה שקרתה במקום העבודה ובעקבותיו עלולה להיחשב כתאונת עבודה. למרות שאנשים רבים חושבים שתאונות עבודה יכולות לקרות רק כאשר מדובר בעבודה פיזית, אין כך הדבר, ועל פי הנתונים של הדו"ח השנתי של מנהל הבטיחות, בשנת 2021 נהרגו 56 איש במקרי תאונת עבודה בישראל בענפי המשק השונים, וזאת לאחר ירידה משמעותי משנת 2019 שבה נהרגו 84 איש בענפי המשק השונים (כאשר 40 מתוכן הם מענף הבנייה). כך שנניח שאתם עובדים במשרד ושהכיסא שעליו התיישבתם נשבר וגרם לכם לפציעה מאוד קשה בעמוד השדרה, גם מקרה כזה נחשב לתאונת עבודה שבו אתם יכולים להיות זכאים לפיצויים. העובדה היא שברגע שהגעתם למקום העבודה שלכם, כל פציעה שנגרמה לכם בעקבות רשלנות של המקום (גם אם אינה מכוונת), מציבה את המעסיקים שלכם כאחראים. בנוסף צריך לזכור שבכל ענף, ובפרט בענף הבנייה קיימים תקני בטיחות מחמירים (על פי חוק) שלא פעם המעסיקים בוחרים להתעלם מהם במטרה לחסוך כסף. כך שאם אנכם מרגישים לא בנוח לדרוש את המגיע לכם, כדאי שתיקחו בחשבון שבמקרים מסוימים המעסיק היה מודע לסכנות ובחר לדאוג לעסק שלו יותר מאשר לבטיחות שלכם ולכן חשוב שהוא יישא בהוצאות לא רק עבור איכות החיים שלכם, אלא גם עבור העובדים האחרים והעתידים לבוא, שעלולים למצוא את עצמם באותה סיטואציה מסוכנת.

תאונות עבודה

ייעוץ משפטי ובחירת עורך דין מתאים

גם אם נדמה לכם שעד רגע זה הייתם במערכת יחסי עובד/מעביד נפלאה עם המעסיק שלכם, אתם תופתעו איך היחסים הללו יכולים להשתנות ברגעים שכאלו. מדוע? מכיוון שיש לא מעט מעסיקים וחברות שיחפשו דרך להימלט מן האחריות ואף להטיל את האשמה עליכם. לכן, עליכם להסתייע בעזרתו של עורך דין זכויות העובד בדיני נזיקין או תאונת עבודה בישראל וחשוב שיהיה מדובר בעורך דין טוב, מנוסה, מקצועי, והכי חשוב? נחוש להשיג עבורכם את הפיצויים שמגיעים לכם על פי חוק. חשוב לדעת שלא פעם חברות מציעות הסכמי פשרה שרחוקים שנות אור מהפיצויים שלהם אתם זכאים, ואנשים שלא מכירים או מודעים לכך חותמים על ההסכמים (שמאוד קשה לבטלם אם בכלל). אז נקלעתם לתאונת עבודה? קודם כל תתייעצו עם עורך דין ותבחנו את ההמלצות עליו, את תחום ההתמחות שלו, את הניסיון שלו בתחום, ואת אחוז ההצלחות שלו. זכרו שהבחירה שלכם בעורך דין עלולה להשפיע לכם על העתיד ולכן אין מקום לפשרות.

מחפשים עורך דין טוב ומומלץ שמתמחה בדיני נזיקין תאונות עבודה?

 

למשרד עורכי דין ישר יעקובי לחצו כאן

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button