עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה - מה עושים במקרה כזה?

עברתם תאונת דרכים בדרך לעבודה והנכם סובלים מנזק רפואי? אולי אנכם מודעים לכך אך תאונות דרכים בדרך לעבודה עלולות להיחשב כתאונת עבודה וייתכן והנכם זכאים לפיצויים. בעוד שאנשים רבים מניחים שתאונות עבודה הן תאונות שקורות אך ורק בזמן ובמקום העבודה, במקרים שונים תאונות שקרו בדרך לעבודה, גם הן נכנסות לקטגוריה. אך איך יודעים האם אתם זכאים לפיצויים ואלו צעדים עליכם לנקוט לאחר התאונה? אנחנו פה כדי להסביר. שנתחיל?

ראשית, מהי תאונת עבודה על פי חוק?

תאונת עבודה היא כל תאונה שנגרמה כתוצאה ממקום העבודה או מחלה שנגרמה בעקבות תנאי העבודה. למרות שזה מובן שכל תאונה שקרתה במקום העבודה היא תאונת עבודה, גם תאונות הקורות בזמן הגעה אל מקום העבודה ממקום המגורים או בדרך חזרה נחשבות לתאונות עבודה. יחד עם זאת חשוב לציין, שתאונת דרכים שקרתה בדרך למקום העבודה אך תוך כדי עצירה במקום נוסף בדרך אינה תיחשב לתאונת עבודה. כלומר, אם בדרך לעבודה עצרתם במקום נוסף לצרכים פרטיים ועברתם תאונת דרכים, האחריות אינה תוטל על מקום העבודה שלכם. בנוסף, אם התאונה היא תוצאה של נהיגה ברשלנות או חלילה של נהיגה תחת השפעה של חומרים אסורים, גם במקרה זה לא תהיו זכאים לפיצויים ממקום עבודתכם.

תאונת דרכים בדרך לעבודה

מה עליכם לעשות ברגע שעברתם תאונת דרכים בדרך לעבודה?

ובכן, למרות שזה מובן שזה לא תמיד אפשרי לצלם ולתעד ובמיוחד אם עברתם תאונה קשה, במידה וזה אכן מתאפשר מאוד מומלץ לתעד את האירוע (ובמיוחד אם הרכב סטה בעקבות כתמי שמן או מפגע אחר בדרך), להחליף פרטי ביטוח עם הנהג הפוגע ולפנות לטיפול רפואי. יחד עם זאת, אם מדובר בתאונת דרכים קשה בה הנכם מובלים לבית חולים מדובר בתקרית שונה לחלוטין ותהליך התביעה מתחיל כאשר יש לכם הוכחות לנזק הרפואי (אשפוז, ניתוחים, פציעות וכדומה). בכל מקרה, חשוב שתכירו את זכויות העובד.

אז מה עושים במקרה של פציעה קשה?

במקרה כזה יש להגיש שתי תביעות, תביעת תאונה דרכים למוסד ביטוח לאומי, ותביעת תאונת דרכים לחברת הביטוח. כאשר מדובר בתביעה לביטוח לאומי בעקבות תביעה לתאונת עבודה, יש למלא טופס 211 במטרה לקבל פיצוי על אובדן הכנסה. כמו כן, אם מדובר בתאונה שגרמה לנכות, חשוב להגיש תביעה לגמלת נכות (טופס 200). על מנת לקבל גמלת נכות יש לעבור בדיקה של וועדה רפואית בחסות המוסד לביטוח לאומי וזאת כדי שייקבעו מהו אחוז הנכות שנגרמה בעקבות התאונה. לעומת זאת, כאשר מדובר בהגשת תביעת תאונת דרכים לחברת הביטוח, (לאחר התביעה מול ביטוח לאומי), מדובר בתביעה עבור הביטוח של הרכב. למרות שמדובר בתהליך ארוך ובירוקרטי מאוד חשוב לדרוש את הפיצויים שמגיעים לכם. צריך לזכור שלא מדובר בפריבילגיה אלא בזכות, ושהתאונה והנזקים שלה מגיעים עם עלות לא מבוטלת ואין שום סיבה שתישאו בהוצאות.

 

מחיקת נקודות תעבורה - למדריך המלא לחצו

 

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button