עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

שעות נוספות ותשלום עבור שעות עבודה גלובליות - מותר ואסור

שעות העבודה בישראל ומתי להתייעץ עם עו"ד דיני עבודה.

ישראל היא אחת המדינות המערביות בהן אנשים עובדים מספר רב של שעות בכל חודש, ולכן חשוב שתדעו את זכויותיכם בעבודה, ויחד עם זאת גם את חובותיכם - מה מותר ומה אסור על פי חוק. ישנה חשיבות גדולה עוד יותר לחדד את ההבנה כאשר מדובר על נושא של שעות נוספות במקומות עבודה בהם משלמים שכר באופן גלובלי. אנשים רבים שמקבלים תשלום מסוג זה, ובסופו של כל חודש לא תמיד הם יודעים מה מגיע להם ומה לא. אז לפני שהעניין יסלים ויגיע לידיו של עו"ד דיני עבודה רצוי שגם המעסיק וגם העובד יכירו מהן אותן זכויות וחובות בנושא של שעות נוספות בעבודה.

לוח עבודה - עו"ד דיני עבודה

שעות נוספות עבור שכר גלובלי – דעו את זכויותיכם

כיום ישנן שתי דרכים מרכזיות לשלם לעובדים בסופו של כל חודש עבודה. האחת - משכורת שמחושבת כמכפלה של כל שעות העבודה בשכר שעתי, והדרך השנייה היא באמצעות משכורת גלובלית. כאשר מקבלים משכורת בשיטה הראשונה, חישוב של שעות נוספות הוא פשוט, כפי שיכול להגיד לכם כל עו"ד דיני עבודה. על פי החוק, אנשים שעובדים שעות נוספות יקבלו 125% על כל שעת עבודה מהשעתיים הראשונות, ו-150% מהשעה השלישית והלאה. במקרה של שכר גלובלי זה לא כך...

כיצד מחושבות שעות נוספות עבור אלו המקבלים שכר גלובלי?

משכורת גלובלית היא סכום קבוע מראש שהמעביד והעובד מסכימים עליו טרם עבודתו. זה הסכום שהעובד מקבל עבור כל חודש בחודשו. במקרים של שעות נוספות תחת משכורת גלובלית, קיים חוק בנושא (וליתר דיוק סעיף 5 בחוק הגנת השכר) שנועד להסדיר את הנושא ולמנוע הפרה של זכויות העובדים שמועסקים תחת משכורת מסוג זה.

במסגרת הסעיף הזה, משכורת גלובלית שכוללת בתוכה גם חלק של שעות נוספות נחשבת כמפרה את החוק. כלומר, אם למשל נקבע כי תקבלו משכורת של 8,000 ₪ בכל חודש שכוללת בתוכה שעות עבודה של משרה מלאה וגם שעות נוספות, אין הדבר חוקי. אם אינכם בטוחים אם המעסיק שלכם הפר את החוק, במקרים ספציפיים, תמיד תוכלו להתייעץ עם עו"ד דיני עבודה על כך. לרוב ההתייעצות הראשונית אינה כרוחה בתשלום ותיתן לכם מספיק מידע האם יש במקרה שלכם עילה לתביעה וסיכוי סביר לזכות בתיק.

אם כן, כיצד יינתנו שעות נוספות עבור עובדים תחת משכורת גלובאלית? לפי החוק החלק של שעות נוספות במקרה הזה ישולם לעובד בנפרד ולא ייכלל במשכורת הכללית. כך יוצא שישנן שתי משכורות גלובליות כשהאחת היא המשכורת עבור המשרה המלאה והשנייה היא עבור שעות נוספות שהעובד ייתן למקום העבודה. כדי לסבר את האוזן, נשתמש בסכום של הדוגמה הקודמת. אם אתם מתחילים לעבוד או עובדים במקום שבו המשכורת שלכם היא 8,000 ₪ ועליכם לתת גם שעות נוספות, הן צריכות להיות מחושבות בנפרד ובלי קשר אם הגעתם למכסה של כל השעות. כך למשל אתם יכולים לקבוע עם המעסיק שלכם סכום של 500 ₪ משכורת גלובלית עבור שעות נוספות שתתווסף לסכום הקודם.

כל עו"ד לדיני עבודה נתקל בשאלות על שכר כאשר עובדים לא מודעים לזכויותיהם. במקרה של שכר גלובלי, חשוב שתדעו כי אם מצפים מכם שעות נוספות, חוזה העבודה שלכם אמור לכלול גם סעיף של משכורת גלובלית עבור שעות נוספות שלא קשורה למשכורת הרגילה על מנת שיעניקו לכם את זכותכם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button