עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

שעון נוכחות - יצירת יחסי אמון בין עובד ומעביד

יצירת יחסי אמון בעזרת שעון נוכחות

אין ספק שאנו חיים בעידן מודרני, הכולל בתוכו המון שכלולים טכנולוגיים. אותם שכלולים נכנסים לכל תחום אפשרי. אחד מבין התחומים האלה הוא כל מה שקשור לחובת דיווח של עובדים. למעשה, המעסיק יכול לבדוק את חובת הדיווח, על ידי שעון נוכחות לעובדים. מה זה בעצם אומר? אם בעבר העובדים היו מעבירים כרטיס נייר שעליו מודפסת שעת ההגעה שלהם למקום העבודה ושעת היציאה ממנו, הרי שהיום יש שעון דיגיטליים ואפילו ביומטריים. אלו מותקנים במשרדים, חברות, ארגונים ובתי עסק שונים. השעונים האלה מספקים דיווחים אמיתיים לגבי נוכחותם של העובדים (ככה אף עובד לא יכול לשקר למעסיק שלו), מצד שני אותם הדיווחים יכולים גם להיחשב כחדירה לפרטיות העובד.

דיני עבודה ושעוני נוכחות

שעון נוכחות שהינו מבוסס על מאגר ביומטרי, נראה כמו שניתן לעיכול והבנה, אבל לא כך הדבר. בהרבה מקומות עבודה, החלו להצטבר תלונות של העובדים ומדוע? כי שעון כזה עובד על תביעת האצבע של העובד. הדבר יכול לגרום לכך שמעסיקים יכולים להגיע בקלות למידע פרטי על העובד או העובדים שלהם. בגלל שהיו לא מעט מאבקים בנושא, החליט בית הדין לענייני עבודה שהעובדים לא מחויבים להחתים נוכחות בשעון נוכחות שהינו ביומטרי.

שעון נוכחות - האם הוא יוצר יחסי אמון בין המעביד לעובד שלו?

הרי זה ידוע לכל, שהבסיס הכי טוב לעבודה משותפת קשור כמובן בנושא של האמינות שיש בין המעביד לעובד. הבעיה היא שהתגלו לא מעט מקרים בהם נמצא שעובד או מספר עובדים שיקרו לגבי נוכחותם במקום העבודה. הדבר יצר מצב בו המעביד נאלץ לשלם כסף על זמן בו הם לא שהו במקום העבודה. בגלל שהמעביד אינו יכול להיות בפיקוח אמיתי לגבי הזמן בו נמצא בפועל העובד, שעוני נוכחות נהיו פופולאריים וכן מבוצע בהם שימוש, כי הם מצליחים לספק תמונת מצב אמיתית לגבי השעות של העובד.

ייעוץ משפטי לגבי שעון נוכחות

אם יש שעון נוכחות שהינו ביומטרי, החוק הוא לטובת העובדים במידה ואינם רוצים להשתמש בשעון זה. מה שכן, זו עדיין סוגיה שהינה מורכבת לפתרון משום שלרוב העובדים לא מעוניינים להגיש תביעה או להתלונן כנגד המעסיק שלהם ובסוף מסכימים להשתמש בשעון הנוכחות הביומטרי. אם בכל זאת, אתם מרגישים שהדבר פוגע משמעותית בפרטיות שלכם, תוכלו לפנות לעורך או עורכת דין שיש להם הבנה בתחום וניסיון וכך לדעת כיצד להתמודד בנושא מול המעסיק.

בחירת עו"ד מתאים

כמו בכל רכישה של שירות, מומלץ לוודא שיש המלצות על עורך דין, שיש לו לקוחות מרוצים וכמו כן שיש לו מקצועיות וניסיון בתחום דיני העבודה. בדקו את כל הפרמטרים שהוזכרו לעיל וכמו כן את המחיר המבוקש על ייצוג משפטי ובחרו בצורה שכולה ונכונה את עורך הדין שייצג אתכם. שיהיה בהצלחה!

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button