עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

קבלת צו הפטר

קבלת צו הפטר

אנשי עסקים וגם אנשים פרטיים נקלעים לצערם לסיטואציות כלכליות בעייתיות שמובילות אותם למצב של פשיטת רגל. למצבים הללו יש השלכות כבדות משקל על כל החיים מבחינה פיננסית, בריאותית וגם נפשית. לכן כל אדם שמגיע לקצה התהום מבחינה כלכלית בוחן דרכים רבות כדי להימנע מכך. אם מדובר באיש עסקים שיש לו חובות לספקים השונים, אך לא מדובר בסכומים עצומים אפשר לבצע בסיוע של עורך דין שהוא מומחה לכך, משא ומתן עם כל אחד מהספקים כדי להקטין את החוב וכך הספק יקבל חלק משמעותי של הקרן, אך לא את כולה. בדרך זו מצמצמים את סך החובות, יוצרים הסדר הוגן והגון לתקופה מסוימת וכך נמנעים מהגעה להכרזה על פשיטת רגל וגם אין צורך בקבלת צו הפטר.

אך יש מצבים שהדבר הוא בלתי אפשרי לאור העובדה שסכומי החוב הם עצומים ואין כל אפשרות לכסות זאת. לכן הלקוח פונה אל עורך דין פשיטת רגל בחיפה לצורך קבלת ייעץ וליווי משפטי מתחילת תהליך זה ועד סופו. כדי לטפל בנושא סבוך מסוג זה, עורך הדין מקבל את מלוא הנתונים כמו סך החובות לכל אחד מהספקים, לרשויות כמו מס הכנסה ומע"מ, לבנקים ולכל גורם נוסף. בהתאם לכללים עורך הדין מגיש לבית המשפט את הבקשה לפשיטת רגל.

הרצון לקבלת צו הפטר

על פי השיטה החדשה של חדלות פירעון, כונס הנכסים הרשמי בוחן באופן מעמיק את מצבו הפיננסי של החייב כדי למכור נכסים שיכסו חלק מהחובות. בנוסף לכך, תיקבע לחייב תוכנית פירעון ועל פיה הוא מחויב להחזיר חלק מהחובות שלו וזאת כדי לגלות אחריות להתנהלות הכלכלית שלו.

בהתאם לחוב שקיים לכל נושה, החייב ישלם סכום קבוע בכל חודש לקופת כונס הנכסים והכונס יעביר מתוך הקופה הכללית את חלוקת התשלומים לספקים השונים על פי מה שנקבע. אם החייב יעמוד בכל ההתחייבויות שלו, יקבל פושט הרגל בסוף מסלול התשלומים צו הפטר.

תיקים בהוצאה לפועל

ספקים שהבינו שהלקוח שלהם נקלע לקשיים תזרימיים וככל הנראה לא יוכל להחזיר את חובותיו, פותחים נגדו תיקים בהוצאה לפועל. בדרך זו הם מנסים לקבל כספים שיש ללקוח בחסכונות, חלק מנכסים, כספים שנמצאים אצל צד ג' כמו באמצעות עיקול של משכורות, קבלת כספים שהוא אמור לקבל מהרשויות או מלקוחות שלו בגין פרויקטים שונים שהוא ביצע.

כאשר מבצעים את תוכנית הפירעון, כונס הנכסים מבצע איחוד של כל תיקי ההוצאה לפועל ומוסיף לסך החובות גם את הכספים שמגיעים לבעלי החוב הנוספים, אשר לא פתחו תיקים.

זכאות לקבלת צו הפטר

כל פושט רגל, בעל עסק או עובד, מעוניין לקבל צו הפטר, אשר פוטר אותו מיתרת החוב שלו כלפי הספקים השונים וזאת לאחר שהוא שילם את החלק היחסי שקבע לו כונס הנכסים הרשמי. עם קבלת צו הפטר, פושט הרגל יכול להתחיל חיים חדשים לאחר שסיים פרשה זו.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button