עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

פיצויים לעובד שעוזב את ישראל

פיצויים לעובד

אחת הזכויות הבסיסיות של כל עובד היא לקבל פיצויים בתום שנות העבודה שלו. ברוב המקרים עם סיום העבודה, מבצע חשב השכר את התחשיב המדויק של פיצויים לעובד ומעביר לו את מלוא הכספים. עם זאת יש גם מקרים שבהם מקום העבודה מסרב לשלם לעובד פיצויים עקב סיבות כאלו ואחרות. בין הסיבות אפשר למנות מצבים כמו בעיות פיננסיות בעסק שאינן מאפשרות למעסיק לשלם לעובד את כל מה שמגיע לו. כמו כן בעיות בהתנהלות בין העובד למעביד שמובילות לכך שהוא מעונין לקזז לו סכומים מסוימים מתוך הפיצויים, או את הכול עקב נזקים שגרם העובד, מעילה ועוד.

יש מקרים שבהם הסוגייה של תשלום הפיצויים היא מורכבת כמו לדוגמה אם אדם מחליט לעזוב את ישראל ולעבור לגור במדינה אחרת כיוון שיש לו אזרחות פורטוגלית והוא מעדיף שהוא ומשפחתו יגורו במדינה אירופאית. במצב שנוצר החברה אמורה לשלם לו את מלוא הפיצויים שמגיעים לו אך מכיוון שהם מרוצים מעבודתו, הם יעשו כל שניתן כדי שימשיך לעבוד עבורם גם מעבר לים וכך הם לא יצטרכו בשלב זה לשלם לו פיצויים והם גם ייהנו מהעבודה האיכותית שהוא מבצע ביום יום.

החלטה לגבי פיצויים לעובד

כל מעסיק מחויב שתהיה לו קופת פיצויים אשר אליה הוא מעביר כספים לפחות אחת לשנה. המטרה של קופה זו היא לצבור בה כספים שישמשו את החברה במקרה תיאורטי שבו כל העובדים מבקשים לסיים את עבודתם. סך הכספים בקופה זו אמור להתאים לתחשיב של כלל הפיצויים לכל העובדים הללו. יש מקרים רבים שבהם המעסיקים מבינים שסך הכספים בקופה הוא נמוך מדי ולכן הם דואגים להפקיד בה סכום כספי גבוה כדי להיות ערוכים לכל תרחיש.

ברוב במקרים בדיקה פיננסית זו לגבי פיצויים לעובד נעשית בסוף שנה ובהתאם לכך המעסיק מעביר כספים. לכן בחברות מסודרות למעביד יש כספים שנחסכו למטרה זו ולכן הוא לא יכול לומר שהוא לא משלם פיצויים כיוון שאין לו כספים. הכספים הייעודיים בקופת הפיצויים הם לצורך זה בלבד ואין למעסיק אפשרות לנתב אותם למטרות אחרות.

אם לאור המצב הכלכלי הקשה במשק החברה קרסה, כל נושא מימוש זכויות העובדים עובר לטיפולו של המוסד לביטוח לאומי.

טיפול משפטי בנושא זכויות העובדים

עובדים של חברה שקרסה, שוכרים את שירותיו של עורך דין דיני עבודה. הוא מכין את כל המסמכים הרלוונטיים לגבי כל עובד הקשורים לתקופת ההעסקה שלו, מידע מפורט על השכר שלו כולל שינויים שהיו לאורך השנים בגובה השכר ובאחוזי המשרה. כמו כן מידע לגבי זכויות עובדים שלא התקבלו בגינן כספים כמו ימי הבראה, ימי חופשה, הפרשות לפנסיה ועוד.

מדובר בהליך ארוך אך בסופו של דבר לאחר שהמוסד לביטוח לאומי בודק כל תיק באופן מעמיק, מועברים פיצויים לעובד ובנוסף לכך כל הכספים הנוספים המגיעים לו על פי החוק.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button