עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

על העסקת מומחה זר לתקופה של עד 45 יום

העסקה עובד מומחה זר לתקופה מוגבלת.

בין אם אתם נחשבים מעסיק פרטי או חברה, כאשר אתם מבקשים להעסיק מומחה זר לתקופה קצרה, וודאי תשמחו לדעת שישנה אפשרות לדבר במסגרת הליך מזורז ובלבד שמדובר באזרח מדינה המאפשרת לו לקבל פטור מאשרת מבקרים.

במדינת ישראל קיימים תנאים וחוקים שונים המתייחסים לקבלת היתר עבודה בארץ לעובדים זרים, ואלו משתנים לפי תחומי העיסוק ולפי הנסיבות המובילות את המעסיק לבקש להעסיק עובד זר. כאשר מדובר בהעסקת מומחה זר לתקופה שלא עולה על 45 ימים בשנה, תוכלו להיעזר בנוהל המזורז המאפשר לכם להזמין את המומחה ארצה לעבודה לפרק זמן קצר ולהעסיק אותו כחוק.

למעשה, הכל מתחיל בקבלת היתר העסקה - כדי לקבלת היתר העסקה ולהסדיר אישור השהייה והעבודה של המומחה הזר, עליכם כמעסיקים להגיש בקשה לרשות ההגירה, עוד לפני שהמומחה מגיע לארץ. כלומר, האישור עבור העסקת עובד מומחה זר לתקופות קצרות של עד 45 יום מתקבל לפני שהעובד מגיע לשערי המדינה, אבל בתנאי שהעסקתו עונה על מספר תנאים להלן שקובע החוק.

התנאים המקדימים הנדרשים

לפי החוק, המומחה הזר שאתם מבקשים להעסיק:

  • חייב להחזיק בדרכון שתוקפו עד 6 חודשים לכל הפחות מתאריך סיום תקופת היתר העסקתו.
  • אמור להיות מוזמן לתקופת עבודה קצרה שאינה עולה על 45 ימים.
  • לא אמור לשהות בארץ במשך תקופה שעולה על 45 ימים בשנה קלנדרית, בין אם ברציפות ובין אם במצטבר.
  • נדרש לעבודה שכרוכה בביצוע משימה זמנית חולפת או בעבודה כלשהי הדורשת מיומנות ייחודית שהיא מנת חלקו של המומחה הזר, כמו למשל פיקוח, ייעוץ, תיקון ציוד שרכשתם מהחברה המעסיקה את המומחה בארצו, הרצאות או הדרכות.

המגבלות שקובע נוהל העסקת מומחה זר לתקופה קצרה

יש חשיבות לדעת מהן זכויות העובד גם במקרה זה. הנוהל שמציע הליך מזורז להעסקת מומחה זר בארץ למשך עד 45 ימים, מציב כמה מגבלות שחשוב לשים אליהן לב, כדי לא להיכשל ולעבור על החוק, כך בין היתר:

  1. את היתר ההעסקה של המומחה הזר יש להסדיר לפני שאותו מומחה יגיע לארץ.
  2. לאחר הנפקת היתר ההעסקה בהליך המזורז, יוכל המומחה הזר לקבל את רישיון העבודה שלו בתוך 2 ימי עבודה לאחר הגעתו לארץ, באחת מלשכות רשות האוכלוסין.
  3. היתר ההעסקה המזורז מאפשר למומחה הזר:
    • לשהות בישראל ולעבוד בעבודה שעבורה ניתן היתר ההעסקה מלכתחילה.
    • לעבוד אך ורק עבור המעסיק שקיבל את היתר ההעסקה.
    • לעבוד רק במשך תקופת היתר ההעסקה שאינה עולה על 45 ימים בשנה קלנדרית.
  4. היתר ההעסקה המזורז לא ניתן להארכה מעבר ל-45 הימים כל עוד המומחה שוהה בארץ. המשמעות היא שלפני הבקשה להארכת תקופת ההעסקה יהיה על המומחה הזר לצאת מהמדינה.

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button