עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

עובד נפגע בעבודה, מה זה אומר עבורי כמעסיק?

המשמעות החוקית של מצב בו עובד נפגע בעבודה

אם ננסה לחפש מידע עבור זכויות עובד נפגע במהלך העבודה, הרי שנוכל למצוא שפע של מדריכים שונים ומפורטים המגוללים את כל התהליך הנדרש.

אך נשאלת השאלה, היכן ניצב המעסיק בכל זה? והאם ישנו צורך מצד המעסיק בייצוג משפטי בעבור עובד שנפגע במהלך עבודתו?

מהי תאונת עבודה?

נתחיל מן הבסיס: ביטוח תאונות עבודה חל על כל עובד ועובדת מטעם המוסד לביטוח לאומי.

מדובר בזכויותיהם הבסיסיות ביותר של עובדים שכירים, ומדובר בחלק מאוד חשוב ומהותי עבור כל עצמאי המבקש להבטיח את פרנסתו באם וחלילה תיפגע יכולתו להתפרנס בזכות מיומנויותיו המשמשות אותו במקום העבודה.

תאונת עבודה היא תאונה אשר התרחשה במקום העבודה או במסגרת נסיבות הנוגעות למקום העבודה. כך לדוגמה, מכונאי רכב שנפצע במוסך, הרי שדינו הוא דין תאונת עבודה.

נהג משאית שנפצע מנגד בתאונה, הרי שאיננו נמצא במחסן הלוגיסטי שלו, אך הוא בהחלט מוגדר כאדם שנפצע במסגרת עבודתו.

גם אדם אשר נמצא בדרכו אל מקום עבודתו ונפצע, גם אם לא בהקשר ישיר לעבודתו, הרי שייחשב אף הוא כנפגע תאונת עבודה.

תאונת עבודה מצד המעסיק

במרבית המקרים, תאונת העבודה איננה מציבה את המעסיק בכל סכנה או בפני תביעה משפטית כזו או אחרת.

כפי שצוין לעיל, מדובר בזכות בסיסית של כל עובד שכיר, מתוקף הביטוח הלאומי. בחלק ניכר מן המקרים, הצורך בנקיטת הליך משפטי חל על העובד המבוטח אשר צריך לתבוע את הביטוח הלאומי. לא פעם, נשכרים לשם כך עורכי דין בהתמחויות שונות לרבות ביטוח לאומי וכן עורכי דין המומחים בתביעת אובדן כושר עבודה.

אולם כאשר אין מדובר ביד הגורל, ומתברר שהנסיבות המסוכנות שנוצרו, טבעם נעוץ ברשלנות מצד המעסיק, הרי שחשוב לבחון את שכירת שירותיו של עורך דין מומחה, אשר יציג אסטרטגיה משפטית הגנתית.

תביעת פיצויים נגד מעסיק בגין תאונת עבודה

נציין בשנית תביעתו של המוסד לביטוח לאומי איננה נוגעת למי הוא הגורם האשם בגין תאונת העבודה. זוהי זכותו המלאה של כל עובד ועובדת.

אולם במידה ומתברר שהתאונה אכן התקיימה כתוצאה מהתרשלות בעל או בעלת עסק, מנהל או מנהלת, מעסיק או מעסיקה הרי שזוהי תביעה שונה העונה לשם דיני נזיקין.

במקרים בהם מדובר בתאונת עבודה שהסתיימה בפציעה בלבד, הרי שאין המעסיק הוא זה שישלם את הפיצויים לעובד, כי אם פוליסת הביטוח של חבות מעבידים. השתתפותו של המעסיק באה לידי ביטוי בדמי השתתפות בלבד.

במקרים בהם מדובר בתאונת עבודה טראגית שהובילה לנפגעים בנפש, הרי שמדובר בסוגיה משפטית מורכבת אף יותר, שגבולותיה נעים בין דיני הנזיקין לבין הדין הפלילי, אז יש לשכור עורך דין מומחה אשר יבחן את המקרה על בוריו.

התייעצו עמנו

מעסיק או מעסיקה, זקוקים לייעוץ משפטי? למידע נוסף צרו עמנו קשר טלפוני, או השאירו פניה באתר.

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button