עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

עבירות פליליות על חוקי עבודה - סוגים ועונשים

עבירות פליליות על חוקי עבודה מביאות לתוצאות חמורות בהתאם לסוג העבירה ולרישום פלילי.

עבירות פליליות על חוקי עבודה מביאות לתוצאות חמורות בהתאם לסוג העבירה ולרישום פלילי. בקבלת התביעה יש להבחין בין עבירה פלילית לאזרחית או מנהלית, ולכן ישנה חשיבות לייעוץ וייצוג של עו"ד פלילי לדיני עבודה. המאמר יעסוק בחוקי עבודה, בעבירות פליליות על חוקי עבודה ובחשיבות של עו"ד פלילי לדיני עבודה.

 

מהם חוקי העבודה?

ישנם לא מעט חוקים כמו: חוק שוויון ההזדמנויות העוסק בזכויות העובדים בארץ, שבמהותו אוסר על הפליה שהיא על רקע דת, לאום, גזע ומין. החוק מגן על העובדים מהפליה מרגע הגשת מועמדות לעבודה ועד לפיטורין. חוק הגנת השכר מגן על העובדים מהלנת שכר, חוק שכר המינימום, הרעת תנאים, חוק גיל הפרישה, חוק פיצויי פיטורין, חוק שכר שווה, חוק חיילים משוחררים, הגנה על עובדים בשעת חירום ועוד. החוק מגן על העובדים מעבירות פליליות שהמעסיק אחראי עליהן. עבירה פלילית עליה אחראי המעסיק, היא עבירה שיכולה לשאת עונש מאסר בפועל וקנס כספי. מעסיקים שהוגש נגדם כתב אישום פלילי, חייבים לקחת עורך דין פלילי העוסק גם בדיני עבודה, שייצג אותם מול המערכת המשפטית.

 

אלו עבירות נחשבות לפליליות?

הפרה פלילית של דיני עבודה היא הפרה בוטה במידה ולא מוכח אחרת. ישנן לא מעט עבירות כאלו: אלימות פיזית ומילולית, הטרדה מינית או חוסר מניעה של הטרדה מינית, גניבה, זיוף, שליחת  עובד לעבור עבירה על החוק במרמה, הפרה של חוק הגנת השכר, הפרה של החוק לעיסוק עובדים זרים, הפרת חוק שכר המינימום והעסקת בני נוער באופן לא חוקי. ישנן עבירות פליליות נוספות שלא ניתן להוכיח שנעשו במכוון מסוג אחריות קפידה. לדוגמה, העסקת בני נוער בזמן לימודים, תשלום מתחת לשכר המינימום, אי נתינת תלוש משכורת לעובד וכד'. למעסיק המואשם בעבירות מסוג זה יהיה קשה להוכיח שנעשו ללא מודעות, ולכן ישנה חשיבות רבה לייצוג של עורך דין דיני עבודה.

 

כיצד עו"ד פלילי יכול לעזור?

עורך דין המייצג מעסיקים בבית הדין לעבודה ינסה למנוע הליכים משפטיים כבר בהליך הראשוני ויבקש גישור בהתאם לחומרת העבירה. יש לפנות מיד עם קבלת כתב התביעה לעורך דין על מנת שיעשה את כל המאמצים להגיע לפשרה בהתאם לסוג האישום. עו"ד פלילי ומקצועי לענייני עבודה יעניק ליווי וייצוג הולם ויעשה את כל המאמצים כדי להקל בעונשים המחויבים עפ"י חוק בהתאם לסוג העבירה. מומלץ לפנות אל עורך דין פלילי ומנוסה אשר יעשה הכל כדי למחוק למעסיק את הרישום הפלילי. היתרון בעורך דין שהוא גם פלילי וגם עוסק בדיני עבודה הוא משמעותי וטוב יותר מקבלת ייעוץ של עו"ד שהוא רק פלילי או עו"ד שעוסק רק בדיני עבודה. לסיכום, עבירות פליליות על חוקי עבודה הן עבירות שמחייבות את התערבותו של עו"ד בשל העונשים המחמירים עפ"י החוק.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button