עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

סגירת עוסק פטור - מה הדרך הנכונה ביותר?

סגירת עוסק פטור

 זה תמיד כואב לצפות בעוד בית עסק נופל, מה שעשוי להיות לכם מאוד קשה. אבל עליכם לתכנן מראש את אסטרטגיית היציאה שלכם מעוסק פטור. לא יזיק להיוועץ עם עורך דין או רואה חשבון, וכל בעלי המקצוע שליוו אתכם בימיו הסוערים יותר של בית העסק שלכם. זה הרבה יותר יכאב לכם לשלם מסים גבוהים בשביל בית עסק שכבר סגור, ולכן יש לבצע את תהליך סגירת העסק באופן הכי מומלץ, וכמובן ליידע את כל הרשויות שבית העסק שלכם כבר איננו פעיל. באם תמשיכו ליהנות מקריאה רציפה עד לסיום המאמר הזה, תגלו, בין השאר – סגירת עוסק פטור – מה הדרך הנכונה ביותר?

סגירת עוסק פטור

איזה רשויות צריך ליידע בתהליך של סגירה של עוסק פטור?

לתהליך של סגירת עוסק פטור קיימת חשיבות עליונה, וזאת משום שבאם והוא לא יתבצע נכון, אז כיצד הרשויות יוכלו לדעת על סגירת בית העסק שלכם? מה שיוביל לכך שתמשיכו לשאת בחובת תשלום המסים. עליכם לעדכן מבעוד מועד, למן רגע ההחלטה שלכם לסגור עוסק מורשה, שלוש רשויות מרכזיות בארץ, בדיוק אלו שפניתם אליכם בעת פתיחת העוסק הפטור – המוסד לביטוח לאומי, רשות המע"מ ורשות מס הכנסה. כמו גם לקבל מהן אישור פורמלי שהן מודעות לעובדה שסגרתם את העוסק פטור שלכם, ויחדלו לגבות ממכם את המסים.

האם ניתן למכור עסק פטור כשמעוניינים לסגור אותו?

אנו בטוחים שבדקתם לעומק את ההתנהלות של העוסק פטור שלכם, ובאין ברירה החלטתם לסגור אותו. חשבתם אולי על הרעיון של למכור אותו לכל המרבה במחיר? תכנון מוצלח עשוי לסייע בהבטחה שתכסו את כל ההפסדים הכלכליים שלכם. היוועצו עם יועץ מס או עם רואה חשבון, על מנת לקבוע את הערך הפיננסי של העסק שלכם לקונים פוטנציאליים. תנסו לבצע הערכה עצמית וללמוד עוד ידע על המשאבים שנדרשים לשם הערכת שווי בית העסק שלכם. תשתדלו, ביחד עם היועצים השונים, להעריך במדויק, עד כמה שאפשר, את כל הנדל"ן ואת כל הרכוש שלכם, לרבות הציוד המשרדי וכל מכשיר ששימש אתכם עד כה, ולכלול בהצעת המחיר אף נכסים שאינם מוחשיים, כגון – הכנסות בעתיד, נוכחות של המותג שלכם, מידע חשוב על הלקוחות שלכם, וקניין רוחני, וכיוצא בזאת.

כאשר תבינו את הערך הכספי של בית העסק שלכם, כי אז יש לשקול את שיטות הערכת השווי השכיחות, כדוגמת – גישת שוק – השוואה של בית העסק שלכם לאותם בתי עסק דומים שנמכרו בתקופה האחרונה, או גישת הכנסה – בחינה של צפי הכנסות חזויות, תוך התייחסות כנה לסיכונים פוטנציאליים, או גישת נכסים – הפחתה של סך ההתחייבויות העסקיות שלכם מן הערך הכולל של כל הנכסים שלכם, וכיוצא בזה.

באילו פעולות לנקוט עם סגירת עוסק פטור?

מעבר לרשויות, עליכם לסגור את החשבון העסקי שלכם, ובכך להימנע בחבות של תשלומי עמלות עבור חשבון בנק רדום. תשמרו את כל פנקסי החשבונות שבע שנים, באם יזמנו אתכם רשות המסים. תעדכנו את כל הגורמים שעבדתם אתם באופן קבוע על סגירת עוסק פטור, ועל שינוי החיובים הקונבנציונליים, בין אם חברת הביטוח, רשויות המים והחשמל, וכמובן הארנונה. כפי שציינו בתחילת המאמר חשוב לזכור שלפני כל פעולה שאתם נוקטים בנושא להתעייץ עם עורך דין דיני עבודה ורו"ח לוודא שלא פספסתם כלום בדרך...

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button