עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

מקרה פלילי במסגרת העבודה למי פונים?

למי פונים בעת מקרה פלילי במסגרת העבודה ?

כאשר קורה מקרה פלילי בעבודה שלנו אנחנו יכולים להיות מאוד בלחץ ולהתמודד עם חרדה גדולה מאוד. הדרך הטובה ביותר בה ניתן להתמודד עם החרדה והמקרה, היא תחילה להבין את משמעות הדברים, ולפעול באופן חוקי. מקרים פליליים בעת העבודה יכולים להיות מגוון רחב של עבירות שונות, ולכן יש לשים לב לחומרת העבירה ולפעול בהתאם.

האם כל עבירה היא מקרה פלילי?

לא כל עבירה היא עבירה פלילית, חוקי העבודה למעשה כוללים בתוכם איסורים פליליים. חלק מהאיסורים הינם: חוק שכר מינימום, חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, חוק עובדים זרים - העסקה שלא כדין, חוק ביטוח בריאות ממלכתי, חוק עבודת הנוער, חוק שעות עבודה ומנוחה, חוק דמי מחלה ועוד. כל אותם איסורים נועדו להגן על העובד, על התנאים שלו, על השכר שלו ואפילו על הבטיחות בעבודה.

מתי יש צורך לפנות לעורך דין פלילי וכיצד לעשות זאת?

התשובה לשאלה הזאת היא בהקדם האפשרי! ברגע שאתם מבינים שאתם חלק בסיטואציה בה נעשתה עבירה פלילית, בין אם אתם ביצעתם אותה ובין אם הייתם עדים לה, עליכם להגן על עצמכם ולהכיר את החוק.  במקרים בהם אתם עדים למעשה פלילי במקום העבודה שלכם, הדבר הראשון  והטוב ביותר שתוכלו לעשות למען עצמכם  הינו לפנות לעורך דין מומחה בתחום.

עליכם להיות שקופים לגמרי עם עורך הדין, ולהסביר על המקרה שלכם בפירוט. כל זאת בשביל שהוא יבין באופן המדויק ביותר באיזה מצב אתם נמצאים. חשוב לזכור כי ככל שתפנו לעורך הדין מוקדם יותר, זה ישפיע באופן ישיר באופן הייצוג שלו, ויימנע מכם לעשות טעויות בלתי הפיכות בהמשך הדרך. חשוב מאוד לדעת מה הזכויות שלנו ומה החובות שלנו כעדים למעשה פלילי ולפעול בהתאם.

עורך דין פלילי הוא עורך שיש לפנות אליו כאשר אנחנו חשודים במעשה פלילי או להבדיל כאשר אנחנו קורבנות למעשה כזה. עורך דין מקצועי יוכל לייעץ עלינו איך עלינו לנהוג בכל אחד ממקרים אלו. אם היינו מעורבים כצד כלשהוא במעשה פלילי במקום העבודה שלנו או בחיים הפרטיים שלנו חשוב לא להסס ולא לפחד אלא לפנות ללא דיחוי לעורך דין מומחה. עורך הדין יוכל למנוע מאתנו הרבה מאוד טעויות וכאב לב.

איך הוא יסייע לנו?

בית המשפט הישראלי רואה עבירות פליליות בחומרה. חשוב לדעת כי תפקידו של עורך הדין הוא לייצג אתכם בצורה האובייקטיבית ביותר, בלי לשפוט אתכם או להעביר עליכם איזשהי ביקורת מוסרית. התפקיד של עורך הדין הוא לוודא שאנחנו מקבלים ייצוג משפטי טוב ושזכויות האזרח שלנו נשמרות. כך נוכל לזכות להליך ולמשפט הוגן. עורך דין שמתמחה בתחום הפלילים הוא נציג חשוב של הדמוקרטיה והוא גם שומר סף ממש כמו השוטרים או השופטים.

זאת ועוד, עורך דין פלילי יוכל לייצג אותנו בחקירת המשטרה וגם בבית המשפט במידה ויוגש נגדנו כתב אישום. עורך הדין לא יכול לעשות קסמים יש מאין אבל הוא יכול לסייע לנו לקבל עונש מופחת או לצאת זכאים. כאשר אנחנו נאשמים בעת מקרה פלילי חשוב לא להיבהל ולחשוב שזה סוף העולם וסוף החיים שלנו. למעשה נוכל לעשות הרבה מאוד פעולות שונות מחתימה על עסקת טיעון ועד חתימה על הסכם עד מדינה בשביל לא לשבת בכלא באופן פעיל.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button